Skocz do zawartości

co mamy zrobić z takimi drzwiami. help


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mamy w mieszkaniu drzwi wewnętrzne z lat 50-tych.

Drzwi były pokryte olejnicą, najpierw postanowiliśmy opalarką zdjąć olejnicę ale ponieważ efekt nas nie zadowalał zaczęliśmy zdejmować z żoną kolejne warstwy płyt (4warstwy) w nadzieji że na końcu ujrzymy ładne drewniane drzwi.

Niestety nastąpiła pomyłka. Drzwi po zdjęciu płyt z 1 strony wyglądają tak jak na zdjęciach.

Błagam pomóżcie co teraz mamy z takim czymś zrobić. Znaleźliśmy jedynie informację w internecie żeby nakleić na drzwi płytę. nie wiemy jednak jaki rodzaj płyty na jaki klej. nie wiemy czy nie jest to za trudna sprawa.

Kupno nowych drzwi nie wchodzi w grę gdyż są one niewymiarowe i jest to dla nas zbyt duży koszt. Co radzicie?

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us


Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us





Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us




Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us



Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us
Napisano
W czym widzisz problem z kupnem nowych drzwi? Przecież otwór drzwiowy można zamurować jak za duży albo podkuć jak za mały. Na pewno wyjdzie taniej i ładniej aniżeli reperowanie tych starych. Drzwi wew kupisz już za niecałe 200 zł i będą dość przyzwoite + 120 zł ościeżnica.Jaki masz wymiar tych drzwi?
Napisano
Najprościej będzie, jak dotniecie dwa kawałki płyty hdf (są lakierowane na biało, są oklejane foliami, są lakierowane ( http://www.korex-tuchow.pl/11.plyta_HDF.html dawniej nazywane PILŚNIĄ), posmarujecie oczyszczone drzwi klejem do drewna ( np WIKOLem) najpierw z jednej strony, przyłożycie jeden kawałek płyty, przewrócicie na drugą stronę i ułożycie na równej powierzchni (np. na posadzce), posmarujecie klejem, przyłożycie drugi kawałek płyty, przycisniecie całość (np. innymi drzwiami), obciążycie (np. garnkami i wiadrami z wodą icon_biggrin.gif ) i zostawicie na czas wskazany przez producenta kleju icon_lol.gif .
Po wyschnięciu wystarczy oczyścić krawędzie, pomalować je, odtworzyć otwory na klamkę i zamek i zawiesić piękne, jak nowe drzwi icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Najprościej będzie, jak dotniecie dwa kawałki płyty hdf (są lakierowane na biało, są oklejane foliami, są lakierowane ( http://www.korex-tuchow.pl/11.plyta_HDF.html dawniej nazywane PILŚNIĄ), posmarujecie oczyszczone drzwi klejem do drewna ( np WIKOLem) najpierw z jednej strony, przyłożycie jeden kawałek płyty, przewrócicie na drugą stronę i ułożycie na równej powierzchni (np. na posadzce), posmarujecie klejem, przyłożycie drugi kawałek płyty, przycisniecie całość (np. innymi drzwiami), obciążycie (np. garnkami i wiadrami z wodą icon_biggrin.gif ) i zostawicie na czas wskazany przez producenta kleju icon_lol.gif .
Po wyschnięciu wystarczy oczyścić krawędzie, pomalować je, odtworzyć otwory na klamkę i zamek i zawiesić piękne, jak nowe drzwi icon_lol.gif




Cytat

Po wyschnięciu wystarczy oczyścić krawędzie, pomalować je, odtworzyć otwory na klamkę i zamek i zawiesić piękne, jak nowe drzwi icon_lol.gif



Nie tak prosto. Brzegi najlepiej okleić tasmą meblową klejoną na gorąco (żelazkiem), bo malowane farbą nigdy nie bedą ładne i w dodatku to potrwa dłużej niż tydzień.
Napisano
bardzo dziękuje za podpowiedzi.

Burzyć ściany nie chcemy gdyż to wymaga chyba jakichś umiejętności a takowych nie mamy a nie chcemy jeszcze bardziej nabroićicon_smile.gif

co do płyt to już prędzej. mam pytanie jednak co do kolejności działania :

najpierw nakleić płyty a potem robić otwory? a nie na odwrót (najpierw otwory a potem naklejać) czym zrobić takie otwory wiertarką?
czy szlifować te deski przed przyklejeniem?


co do wyciętych płyt do widzieliśmy takie w markecie. wycinaja na wymiar więc chyba z tym nie będzie problemu.

Z drugiej strony mamy w tej chwili olejnice i te 4 warstwy płyt czy mamy je tez zlikwidować przed naklejeniem czy naklejeać bezpośrednio na olejnicy?

będziemy bardzo wdzięczni za dalsze sugestie.
Napisano
Może nie trzeba będzie nic burzyć, jaki wymiar maja te drzwi ?
Napisano
Wyrzuć wszystkie płyty jakie masz i naklej jedną, swoją. I drugą z drugiej strony. A potem znajdź stolarza, za 20 PLN powinien Ci wyfrezować wszystko co potrza do obsadzenia zamka.
Napisano
Cytat

wys 200cm. szerokość 87 lub 89 zalezy z której strony mierzyć.


Normalne wymiarowe 90 to są. Ja bym się nie bawił w naprawę tylko kupił nowe a jak Ci nie zależy na ładnym wyglądzie to i za parę groszy na allegro można coś wyrwać.Poszukaj i zorientuj się w cenach i wtedy podejmij decyzję.
Napisano
Możesz kupić trochę szerszej boazerii - takie listwy na pióro i wpust - (u jakiegoś stolarza wyjdzie taniej) i przykręcić z obu stron.
Potem lakierobejca albo coś w tym klimacie i po sprawie.
Napisano
Cytat

no tak ale 90 nie wejdzie w otwór 87 cm . chyba ze czegoś nie rozumiem.


To zmierzyłeś otwór w ścianie czy w ościeżnicy? Mi chodzi o rozmiar drzwi ,samych drzwi czyli skrzydła . Tak czy siak jaki by nie był na pewno są wymiarowe i jeszcze raz uważam,że nie warto się w to bawić. Jak zaczniesz latać po stolarzach, kupować okleiny czy farby, dopasowywać zamki to znając naszych fachowców to mogą skroić więcej niż za nowe, tym bardziej jak sam tego nie umiesz zrobić to nie warto bo przepłacisz.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie przesadzajmy, wymiana ościeżnicy to nie demolka. Trochę gipsu do załatania dziur załatwi sprawę. Też jestem za nowymi drzwiami.

travosz, zmierz odległość od jednego boku futryny do drugiego w najwęższym miejscu, później idź i zmierz w najwęższym miejscu drzwi w sklepie /albo wytłumacz sprzedawcy jak mierzyłeś/ I zmierz grubość ściany oraz futryny /od tego miejsca, gdzie mierzyłeś drzwi, do ściany/ będzie wiadomo jaka futryna Ci potrzebna.
Napisano
Cytat

Tylko czy takie dokupione drzwi będą pasować do ościeżnicy? Obawiam się, że jak wymieniać, to trzeba jedno i drugie, a to i demolka większa i koszty :(


Jak się chce aby ładnie było to niestety,ale trzeba trochę przeboleć.A co do tej demolki to nie przesadzaj gorsze rzeczy się robiło i nie było większego bajzlu niż wymiana futryny.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
myślę, że najkorzystniej byłoby wymienić drzwi. bawienie się w odnawianie samemu nie przyniesie oczekiwanych efektów i trzeba już rzeczywiście mieć trochę zdolności, żeby ładnie i estetycznie to wyglądało. drzwi wewnętrzne najlepiej wymieniać z ościeżnicą, żeby fajnie i "zgrabnie" wyglądało. A jak się poszuka i troche bardziej, intensywniej poszuka można spotkać drzwi w dobrej cenie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...