Skocz do zawartości

co mamy zrobić z takimi drzwiami. help


Recommended Posts

Witam,
Mamy w mieszkaniu drzwi wewnętrzne z lat 50-tych.

Drzwi były pokryte olejnicą, najpierw postanowiliśmy opalarką zdjąć olejnicę ale ponieważ efekt nas nie zadowalał zaczęliśmy zdejmować z żoną kolejne warstwy płyt (4warstwy) w nadzieji że na końcu ujrzymy ładne drewniane drzwi.

Niestety nastąpiła pomyłka. Drzwi po zdjęciu płyt z 1 strony wyglądają tak jak na zdjęciach.

Błagam pomóżcie co teraz mamy z takim czymś zrobić. Znaleźliśmy jedynie informację w internecie żeby nakleić na drzwi płytę. nie wiemy jednak jaki rodzaj płyty na jaki klej. nie wiemy czy nie jest to za trudna sprawa.

Kupno nowych drzwi nie wchodzi w grę gdyż są one niewymiarowe i jest to dla nas zbyt duży koszt. Co radzicie?

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us


Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us





Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us




Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us



Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us
Link do komentarza
W czym widzisz problem z kupnem nowych drzwi? Przecież otwór drzwiowy można zamurować jak za duży albo podkuć jak za mały. Na pewno wyjdzie taniej i ładniej aniżeli reperowanie tych starych. Drzwi wew kupisz już za niecałe 200 zł i będą dość przyzwoite + 120 zł ościeżnica.Jaki masz wymiar tych drzwi?
Link do komentarza
Najprościej będzie, jak dotniecie dwa kawałki płyty hdf (są lakierowane na biało, są oklejane foliami, są lakierowane ( http://www.korex-tuchow.pl/11.plyta_HDF.html dawniej nazywane PILŚNIĄ), posmarujecie oczyszczone drzwi klejem do drewna ( np WIKOLem) najpierw z jednej strony, przyłożycie jeden kawałek płyty, przewrócicie na drugą stronę i ułożycie na równej powierzchni (np. na posadzce), posmarujecie klejem, przyłożycie drugi kawałek płyty, przycisniecie całość (np. innymi drzwiami), obciążycie (np. garnkami i wiadrami z wodą icon_biggrin.gif ) i zostawicie na czas wskazany przez producenta kleju icon_lol.gif .
Po wyschnięciu wystarczy oczyścić krawędzie, pomalować je, odtworzyć otwory na klamkę i zamek i zawiesić piękne, jak nowe drzwi icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

Najprościej będzie, jak dotniecie dwa kawałki płyty hdf (są lakierowane na biało, są oklejane foliami, są lakierowane ( http://www.korex-tuchow.pl/11.plyta_HDF.html dawniej nazywane PILŚNIĄ), posmarujecie oczyszczone drzwi klejem do drewna ( np WIKOLem) najpierw z jednej strony, przyłożycie jeden kawałek płyty, przewrócicie na drugą stronę i ułożycie na równej powierzchni (np. na posadzce), posmarujecie klejem, przyłożycie drugi kawałek płyty, przycisniecie całość (np. innymi drzwiami), obciążycie (np. garnkami i wiadrami z wodą icon_biggrin.gif ) i zostawicie na czas wskazany przez producenta kleju icon_lol.gif .
Po wyschnięciu wystarczy oczyścić krawędzie, pomalować je, odtworzyć otwory na klamkę i zamek i zawiesić piękne, jak nowe drzwi icon_lol.gif




Cytat

Po wyschnięciu wystarczy oczyścić krawędzie, pomalować je, odtworzyć otwory na klamkę i zamek i zawiesić piękne, jak nowe drzwi icon_lol.gif



Nie tak prosto. Brzegi najlepiej okleić tasmą meblową klejoną na gorąco (żelazkiem), bo malowane farbą nigdy nie bedą ładne i w dodatku to potrwa dłużej niż tydzień.
Link do komentarza
bardzo dziękuje za podpowiedzi.

Burzyć ściany nie chcemy gdyż to wymaga chyba jakichś umiejętności a takowych nie mamy a nie chcemy jeszcze bardziej nabroićicon_smile.gif

co do płyt to już prędzej. mam pytanie jednak co do kolejności działania :

najpierw nakleić płyty a potem robić otwory? a nie na odwrót (najpierw otwory a potem naklejać) czym zrobić takie otwory wiertarką?
czy szlifować te deski przed przyklejeniem?


co do wyciętych płyt do widzieliśmy takie w markecie. wycinaja na wymiar więc chyba z tym nie będzie problemu.

Z drugiej strony mamy w tej chwili olejnice i te 4 warstwy płyt czy mamy je tez zlikwidować przed naklejeniem czy naklejeać bezpośrednio na olejnicy?

będziemy bardzo wdzięczni za dalsze sugestie.
Link do komentarza
Cytat

wys 200cm. szerokość 87 lub 89 zalezy z której strony mierzyć.


Normalne wymiarowe 90 to są. Ja bym się nie bawił w naprawę tylko kupił nowe a jak Ci nie zależy na ładnym wyglądzie to i za parę groszy na allegro można coś wyrwać.Poszukaj i zorientuj się w cenach i wtedy podejmij decyzję.
Link do komentarza
Cytat

no tak ale 90 nie wejdzie w otwór 87 cm . chyba ze czegoś nie rozumiem.


To zmierzyłeś otwór w ścianie czy w ościeżnicy? Mi chodzi o rozmiar drzwi ,samych drzwi czyli skrzydła . Tak czy siak jaki by nie był na pewno są wymiarowe i jeszcze raz uważam,że nie warto się w to bawić. Jak zaczniesz latać po stolarzach, kupować okleiny czy farby, dopasowywać zamki to znając naszych fachowców to mogą skroić więcej niż za nowe, tym bardziej jak sam tego nie umiesz zrobić to nie warto bo przepłacisz.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Nie przesadzajmy, wymiana ościeżnicy to nie demolka. Trochę gipsu do załatania dziur załatwi sprawę. Też jestem za nowymi drzwiami.

travosz, zmierz odległość od jednego boku futryny do drugiego w najwęższym miejscu, później idź i zmierz w najwęższym miejscu drzwi w sklepie /albo wytłumacz sprzedawcy jak mierzyłeś/ I zmierz grubość ściany oraz futryny /od tego miejsca, gdzie mierzyłeś drzwi, do ściany/ będzie wiadomo jaka futryna Ci potrzebna.
Link do komentarza
Cytat

Tylko czy takie dokupione drzwi będą pasować do ościeżnicy? Obawiam się, że jak wymieniać, to trzeba jedno i drugie, a to i demolka większa i koszty :(


Jak się chce aby ładnie było to niestety,ale trzeba trochę przeboleć.A co do tej demolki to nie przesadzaj gorsze rzeczy się robiło i nie było większego bajzlu niż wymiana futryny.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
myślę, że najkorzystniej byłoby wymienić drzwi. bawienie się w odnawianie samemu nie przyniesie oczekiwanych efektów i trzeba już rzeczywiście mieć trochę zdolności, żeby ładnie i estetycznie to wyglądało. drzwi wewnętrzne najlepiej wymieniać z ościeżnicą, żeby fajnie i "zgrabnie" wyglądało. A jak się poszuka i troche bardziej, intensywniej poszuka można spotkać drzwi w dobrej cenie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...