Skocz do zawartości

Brak rozprowadzenia reku do pralni i garderoby


vega58

Recommended Posts

Napisano
Witam Panstwa po dluzszej przerwie

Znow przepraszam za brak polskich znakow ale korzystam z kompa za granica.
Chcialem prosic o porade fachowcow.
W domu ktory jest obecnie na etapie wykanczania, zainstalowano mi rekuperacje.
Powietrze rozprowadzono do wszystkich pomieszczen mieszkalnych.
Nie ma wyjsc pod anemostaty w garazu, kotlowni, holu wejsciowym - to parter.
Na poddaszu uzytkowym nie ma tez niestety ( i to mnie najbardziej niepokoi ) w przyszlej pralni i garderobie.
Sa to malenkie pomieszczenia o kubaturze okolo 15 m3. Praktycznie nie ma tam kawalka prostego sufitu, sa tylko skosy i praktycznie nie dalo sie tam wejsc z rurami.
Teraz mam problem jak te pomieszczenia, a szczegolnie pralnie wentylowc. Mam tam okna polaciowe z nawietrznikami. Zastanawialem sie czy nie wyprowadzic wentylacji na dach i nie wykorzystac tych nawietrznikow.
Nie wiem czy to nie wplynie jakos negatywnie na bilans reku.
Czy drzwi wejsciowe do pralni i garderoby musialyby byc jakies bardzo szczelne? Mam zamowione drzwi drewniane, ale raczej typowe.
W calym domu jest podlogowka napedzana PCi, wiec troche mi zalezy zeby przez glupi przypadek nie "wylac dziecka z kapiela".

Pozdrawiam.
Napisano
Parter prawidłowo.
W pralni powinien, a w zasadzie musi być wywiew, w garderobie z oknem nic nie potrzeba.

W zasadzie nie można łączyć wentylacji mechanicznej z „grawitacyjną” nie mniej jednak, w takiej sytuacji można zastosować w pralni wentylację odrębną dla tego pomieszczenia, ale z klapą zwrotną w kanale wentylacji grawitacyjnej. Można też zastosować wentylatorek uruchamiany czujnikiem „wilgoci” lub (i) ręcznie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chyba najbardziej przypadl mi do gustu pomysl z wentylatorkiem uruchamianym czujnikiem wilgoci.
Pozdrawiam



Tylko czy taki czujnik w jednym miejscu będzie prawidłowo "rozpoznawał" wilgotność w pomieszczeniu?
Napisano
Cytat

Tylko czy taki czujnik w jednym miejscu będzie prawidłowo "rozpoznawał" wilgotność w pomieszczeniu?


"Czujniki wilgotności mogą być montowane w kratkach wentylacyjnych. Kratki wywiewne higrosterowane, doskonale sprawdzą się w łazienkach, w których nie ma okien. "
Napisano
Jeśli masz możliwość wybicia otworu np. fi 125 w ściance pomiędzy np. łazienką a garderobą i suszarnią to problem z głowy :-)
Oczywiście nie zapomnij o podcięciu drzwi na dole.
Napisano
Cytat

Jeśli masz możliwość wybicia otworu np. fi 125 w ściance pomiędzy np. łazienką a garderobą i suszarnią to problem z głowy :-)
Oczywiście nie zapomnij o podcięciu drzwi na dole.



Bardzo złe rozwiązanie, bo wilgoć z jednego pomieszczenia przenosi się do następnego – pomijając już zgodność takiego rozwiązania, z obowiązującymi przepisami. icon_evil.gif
Napisano
Złym rozwiązaniem jest brak wyciągu np. w pralni..
Zwiększając wyciąg "ze ścianą" i mając prześwit pomiędzy pomieszczeniami mamy wentylacje konkretnego pomieszczenia - nie jest super rozwiązanie, ale dużo lepsze niż WG, o której już ktoś pisał....
Napisano
Dziekuje za reakcje i podpowiedzi

Sprawa nie jest taka prosta. Nastepnym pomieszczeniem obok suszarni jest lazienka, ale na laczacej te pomieszczenia scianie jest, a w zasadzie bedzie kabina prysznicowa. Tak wiec musialbym wejsc z kratka do kabiny, to rozwiazanie odpada. Do pralni wchodzi sie z pokoju, ale jedyne miejsce na ewentualna kratke w tych skosach dachowych byloby przy samych drzwiach wejsciowych. Tez odpada, bo nawet jak podetne drzwi, to obieg powitrza bedzie bardzo krotki miedzy podcinka pod drzwiami i kratka zaraz obok.
Dlatego zastanawialem sie czy tej pralni nie wyizolowac od reszty domu. Jak wspomnialem w oknie polaciowym jest zamontowany nawiewnik (ale zamykany lub otwierany recznie). Myslalem zeby jednak wyprowadzic wywiew na dach, Klopot w tym ze nie wiem czy takie instalacje sa dozwolone i czy maja jakis sens, czy nie spowoduja wadliwego dzialania rekuperatora. Dlatego pomysl bajbagi aby zamontowac tam wentylator z czujnikiem wydaje mi sie dobrym rowiazaniem, bo nie byloby ciaglej wentylacji a jedynie wtedy kiedy wilgoc przekroczy zadany poziom. To sporadyczne zalaczanie powinno chyba zapobiec ewentualnym konfliktom z rekuperatorem.

Pozdrawiam
Napisano
Jeśli już miałyby wystąpić jakieś konflikty, to miałyby charakter lokalny i incydentalny, a nie globalny. icon_cool.gif

Większy „konflikt”, wg. takich kryteriów, spowoduje otwarcie okna, drzwi – a uruchomienie wyciągu nad kuchenką to apokalipsa. icon_biggrin.gif

Zaletą wentylacji mechanicznej jest jej „samoregulacja” w tym zakresie.
Napisano
Cytat

Większy „konflikt”, wg. takich kryteriów, spowoduje otwarcie okna, drzwi – a uruchomienie wyciągu nad kuchenką to apokalipsa. icon_biggrin.gif

Zaletą wentylacji mechanicznej jest jej „samoregulacja” w tym zakresie.



Toz to miod na moje skolatane serducho icon_biggrin.gif
Jak juz zamieszkam (mysle ze w kwietniu powinno sie udac), samo zycie zweryfikuje dobre i zle strony takiego rozwiazania. Mam nadzieje ze beda wlasnie te dobre icon_confused.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...