Skocz do zawartości

Pocenie sie rur wodno-kan w ścianie w nowym domu jednorodzinnym


kaziua

Recommended Posts

Napisano
Mam problem . Na poczatku miałam mokrą ściane w wc na parterze . Po wycięciu płyty GK okazało sie ,że rury w ścianie są mocno wilgotne a wełna mokra . Kiedy kapie sie w górnej łazience ilośc wody jest większa . Praktycznie ściana nie schnie . Zdemontowałam brodzik w górnej łazience i nic nie odkryłam , skułam płytki - rury szczelne . Wyglada to na skraplanie sie . Co robić , bo już nie mam pomysłu. Dodam ,że dom został wybudowany w ciągu roku.
Napisano
Rury powinny być izolowane „cieplnie” i dotyczy to zimnej jak i ciepłej wody.
W przypadku ciepłej chronią przed ucieczka ciepła, a w przypadku zimnej , zapobiegają wykraplaniu się na nich wody.

Są specjalne „ubranka” dla tych rur wykonane z tzw. szarej izolacji (pianki polietylenowej) i zabezpieczonej dodatkowo osłoną z tworzywa sztucznego, lub pomalowane specjalną farbą.
Napisano
Cytat

Rury powinny być izolowane „cieplnie” i dotyczy to zimnej jak i ciepłej wody.
W przypadku ciepłej chronią przed ucieczka ciepła, a w przypadku zimnej , zapobiegają wykraplaniu się na nich wody.

Są specjalne „ubranka” dla tych rur wykonane z tzw. szarej izolacji (pianki polietylenowej) i zabezpieczonej dodatkowo osłoną z tworzywa sztucznego, lub pomalowane specjalną farbą.



CZy to możliwe żeby z pocenia się rur była aż tak mokra ściana?
Napisano
A jakimi rurami i na jakie złączki masz zrobioną instalację/ Może to wina nieszczelnych złączek abo wadliwe są rury, czy instalator robił próbę instalacji?
Napisano
j.w.

a rury mogą się pocić tylko z jednego powodu - wilgoci i różnicy temperatur
występuje coś takiego w pionie?
ściana wewnętrzna/zewnętrzna?
jak to wygląda od góry? bo może wina leży po stronie wylotu
Napisano
Zmierz wilgotność powietrza w tym pomieszczeniu.Jeżeli jest znacznie wyższa niż 55% to proces ustanie po wyschnięciu budynku.Przy niskiej temp.rury z zimną wodą następuje kondensacja pary wodnej na jej powierzchni.Wietrz i grzej bo nie tylko ta ściana jest zagrożona.
Pozdrawiam.
Ps.Ja mam teraz 22oC i40% wilgotności względnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...