Skocz do zawartości

Kominek


kk2

Recommended Posts

Napisano
Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie doprowadzenia przewodu z powietrzem z zewnątrz do kominka.W którym miejscu powinien się znajdować - mieć wylot i jaki powinien mieć przekrój? Pozdrawiam kk2
Gość GOŚĆ
Napisano
Pracuje w firmie produkującej i montujęcej kominki
-doplyw powietrza powinien najlepiej byc od dołu
Lecz przestrzegam amatorów przed wykonywaniem samodzelnie calkowitego montażu poniewaz niektóre sprawy powinien robić tylko fachowiec a z pewnością systemy ogrzewania kominkiem do nich należą .
KRÓTKO - NIE ZNASZ SIĘ TO NIE PRÓBÓJ BO MOŻERZ SIĘ I CAŁĄ SWOJĄ RODZINĘ POTRUĆ
Napisano
A co grozi, jeśli się w ogłe nie doprowadzi powietrza osobną rurą? Mój kolega tak ma i powietrze mu wchodzi do salonu poprzez wyciąg kuchenny (zakończony na poddaszu wentylowanym).
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Cofanie się powietrza z kanałów "mokrych" grozi przekroczeniem dopuszczalnych stęzeń zarodników grzybów strzępkowych. Ale doprowadzenia powietrza od dołu też już się nie robi. Coraz częściej w wentylacji są "biegi kominkowe" zwiększony nawiew w stosunku do wyciągu.
Napisano
Cytat

doprowadzenia powietrza od dołu też już się nie robi. Coraz częściej w wentylacji są "biegi kominkowe" zwiększony nawiew w stosunku do wyciągu.


Ale czy te biegi nie sa przeznaczone tylko na czas ładowania kominka, tzn. otwarcia szyby?
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Przy wentylacji nadciśnieniowej problemów nie ma w dowolnej sytuacji.
Napisano
Cytat

Przy wentylacji nadciśnieniowej problemów nie ma w dowolnej sytuacji.


Chyba, że akurat kominek się nie pali i nagrzane powietrze z wnętrz ulatuje kominem. Zresztą przy spalaniu tez używane jest ciepłe powietrze. Moim zdaniem sensowniejsze jest jednak doprowadzenie powietrza do spalania za pomocą szczelnej rury, a za pomocą szczelnego komina odprowadzenie spalin poza dom (np ponad dach). Wtedy powietrze w takim układzie jest odseparowane od powietrza domowego, a kominek promieniuje poprzed szybę ogrzewając wnętrze. Niech mi Pan powie, po co kombinować z wytwarzaniem nadciśnienia przy kominku, którego zużycie powietrza waha się w bardzo szerokim zakresie? I po co ryzykować przedostawanie się dymu do domu w razie, gdy prąd wyłączą i wentylacja mechaniczna nie działa?
Napisano
Cytat

Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie doprowadzenia przewodu z powietrzem z zewnątrz do kominka.W którym miejscu powinien się znajdować - mieć wylot i jaki powinien mieć przekrój? Pozdrawiam kk2


Ponawiam pytanie, tylko proszę P.Brzęczkowskiego o nie wymądrzanie się i schodzenie z tematu. Prośbę kierujemy do osób kompetentnych.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.
Napisano
Cytat

Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.




Trudno powiedzieć gdzie mogą występować duże nieszczelności pozwalające na dopływ powietrza do spalania i odprowadzenie spalin. Trzeba sprawdzić, czy w kanale dymowym została założona przepustnica, a palenisko może być wyposażone w dolny dopływ powietrza. Warto więc dokładnie przeczytać instrukcję montażu i obsługi (oczywiście jeśli taka została dostarczona).
  • 4 lata temu...
Napisano
Czy płomień w kominku można regulować tylko przepustnicą na dopływie powietrza, czy konieczna jest także regulacja na wylocie spalin (z uwagi na to że kominek będzie i tak zasysał powietrze prze nieszczelności)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wydaje mi się że i w jednym i w drugim miejscu. Przynajmniej wydaje się to bardziej sensowne.



Kominki posiadają specjalnie zaprojektowany stały dopływ powietrza nieregulowany./dla celów bezpieczeństwa/ Zasysają to powietrze w zależności od siły ciągu kominowego. Jeżeli jest ten ciąg zbyt mocny to spalanie drewna jest szybsze.W komikach w których brak jest szybra kominowego proponuję zastosowanie moderatora ciągu
Napisano
Cytat

Kominki posiadają specjalnie zaprojektowany stały dopływ powietrza nieregulowany./dla celów bezpieczeństwa/ Zasysają to powietrze w zależności od siły ciągu kominowego. Jeżeli jest ten ciąg zbyt mocny to spalanie drewna jest szybsze.W komikach w których brak jest szybra kominowego proponuję zastosowanie moderatora ciągu


No co Ty nie powiesz?
A po co ten moderator... na jakiej zasadzie ma on zastąpić szyber?
pomijam fakt że brak szybra występuje konstrukcjach na poziomie znacznie przekraczającym poziom marketowy.

Są na rynku wysokosprawne elektroniczne układy dozujące dopływ powietrza do spalania zgodnie z zadanymi parametrami spalania, a po wypaleniu wsadu do końca kanał doprowadzający zostaje zamknięty zapobiegając wychładzaniu wkładu.
I wcale nie kosztują majątku.
Napisano
Cytat

Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.



Przykro mi ale chyb kupiłeś jakąś tanioszkę a nie kominek, musi zaciągać lewe powietrze, jest nieszczelny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...