Skocz do zawartości

Kominek


kk2

Recommended Posts

Napisano
Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie doprowadzenia przewodu z powietrzem z zewnątrz do kominka.W którym miejscu powinien się znajdować - mieć wylot i jaki powinien mieć przekrój? Pozdrawiam kk2
Gość GOŚĆ
Napisano
Pracuje w firmie produkującej i montujęcej kominki
-doplyw powietrza powinien najlepiej byc od dołu
Lecz przestrzegam amatorów przed wykonywaniem samodzelnie calkowitego montażu poniewaz niektóre sprawy powinien robić tylko fachowiec a z pewnością systemy ogrzewania kominkiem do nich należą .
KRÓTKO - NIE ZNASZ SIĘ TO NIE PRÓBÓJ BO MOŻERZ SIĘ I CAŁĄ SWOJĄ RODZINĘ POTRUĆ
Napisano
A co grozi, jeśli się w ogłe nie doprowadzi powietrza osobną rurą? Mój kolega tak ma i powietrze mu wchodzi do salonu poprzez wyciąg kuchenny (zakończony na poddaszu wentylowanym).
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Cofanie się powietrza z kanałów "mokrych" grozi przekroczeniem dopuszczalnych stęzeń zarodników grzybów strzępkowych. Ale doprowadzenia powietrza od dołu też już się nie robi. Coraz częściej w wentylacji są "biegi kominkowe" zwiększony nawiew w stosunku do wyciągu.
Napisano
Cytat

doprowadzenia powietrza od dołu też już się nie robi. Coraz częściej w wentylacji są "biegi kominkowe" zwiększony nawiew w stosunku do wyciągu.


Ale czy te biegi nie sa przeznaczone tylko na czas ładowania kominka, tzn. otwarcia szyby?
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Przy wentylacji nadciśnieniowej problemów nie ma w dowolnej sytuacji.
Napisano
Cytat

Przy wentylacji nadciśnieniowej problemów nie ma w dowolnej sytuacji.


Chyba, że akurat kominek się nie pali i nagrzane powietrze z wnętrz ulatuje kominem. Zresztą przy spalaniu tez używane jest ciepłe powietrze. Moim zdaniem sensowniejsze jest jednak doprowadzenie powietrza do spalania za pomocą szczelnej rury, a za pomocą szczelnego komina odprowadzenie spalin poza dom (np ponad dach). Wtedy powietrze w takim układzie jest odseparowane od powietrza domowego, a kominek promieniuje poprzed szybę ogrzewając wnętrze. Niech mi Pan powie, po co kombinować z wytwarzaniem nadciśnienia przy kominku, którego zużycie powietrza waha się w bardzo szerokim zakresie? I po co ryzykować przedostawanie się dymu do domu w razie, gdy prąd wyłączą i wentylacja mechaniczna nie działa?
Napisano
Cytat

Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie doprowadzenia przewodu z powietrzem z zewnątrz do kominka.W którym miejscu powinien się znajdować - mieć wylot i jaki powinien mieć przekrój? Pozdrawiam kk2


Ponawiam pytanie, tylko proszę P.Brzęczkowskiego o nie wymądrzanie się i schodzenie z tematu. Prośbę kierujemy do osób kompetentnych.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.
Napisano
Cytat

Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.




Trudno powiedzieć gdzie mogą występować duże nieszczelności pozwalające na dopływ powietrza do spalania i odprowadzenie spalin. Trzeba sprawdzić, czy w kanale dymowym została założona przepustnica, a palenisko może być wyposażone w dolny dopływ powietrza. Warto więc dokładnie przeczytać instrukcję montażu i obsługi (oczywiście jeśli taka została dostarczona).
  • 4 lata temu...
Napisano
Czy płomień w kominku można regulować tylko przepustnicą na dopływie powietrza, czy konieczna jest także regulacja na wylocie spalin (z uwagi na to że kominek będzie i tak zasysał powietrze prze nieszczelności)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wydaje mi się że i w jednym i w drugim miejscu. Przynajmniej wydaje się to bardziej sensowne.



Kominki posiadają specjalnie zaprojektowany stały dopływ powietrza nieregulowany./dla celów bezpieczeństwa/ Zasysają to powietrze w zależności od siły ciągu kominowego. Jeżeli jest ten ciąg zbyt mocny to spalanie drewna jest szybsze.W komikach w których brak jest szybra kominowego proponuję zastosowanie moderatora ciągu
Napisano
Cytat

Kominki posiadają specjalnie zaprojektowany stały dopływ powietrza nieregulowany./dla celów bezpieczeństwa/ Zasysają to powietrze w zależności od siły ciągu kominowego. Jeżeli jest ten ciąg zbyt mocny to spalanie drewna jest szybsze.W komikach w których brak jest szybra kominowego proponuję zastosowanie moderatora ciągu


No co Ty nie powiesz?
A po co ten moderator... na jakiej zasadzie ma on zastąpić szyber?
pomijam fakt że brak szybra występuje konstrukcjach na poziomie znacznie przekraczającym poziom marketowy.

Są na rynku wysokosprawne elektroniczne układy dozujące dopływ powietrza do spalania zgodnie z zadanymi parametrami spalania, a po wypaleniu wsadu do końca kanał doprowadzający zostaje zamknięty zapobiegając wychładzaniu wkładu.
I wcale nie kosztują majątku.
Napisano
Cytat

Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.



Przykro mi ale chyb kupiłeś jakąś tanioszkę a nie kominek, musi zaciągać lewe powietrze, jest nieszczelny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...