Skocz do zawartości

Jaki materiał wybrać do termoizolacji?


Recommended Posts

Napisano
moim zdaniem wełna mineralna jest najlepszym izolatorem przy docieplaniu własnego domu, sam tak zrobiłem i nie żałuję, inwestycja spora ale procentuje w rachunkach.
Napisano
Cytat

moim zdaniem wełna mineralna jest najlepszym izolatorem przy docieplaniu własnego domu, sam tak zrobiłem i nie żałuję, inwestycja spora ale procentuje w rachunkach.


Tak sobie tłumacz ;)
Napisano
każdy ociepla tym co mu odpowiada, albo tym co mu znajomi polecą, dla mnie z wełną jest za dużo roboty, ta cała odzież ochronna itd a ze styro jest prosta sprawa, 3 lata temu ocieplałem właśnie styropianem w kropki i zgadzam się, że inwestycja w ocieplenie procentuje w rachunkach, za ogrzewanie płacimy mniej a w domu jest cieplej.
Napisano
Izolacja cieplna powinna być odporna na zawilgocenie,ponieważ wilgoć powoduje drastyczny spadek właściwości termoizolacyjnych.Ta cecha izolacji powinna determinować wybór.Domy palą się swoją zawartością a nie izolacją.Moim zdaniem w rankingu termoizolacji zwyciężają włókna pochodzenia roślinnego(celuloza zwana ekofibrem,wełna drzewna itp.)potem długo nic i styropian.Natomiast wełna mineralna czy szklana to pomyłka a wręcz szkodnik.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Co do wełny mineralnej, będąc ostatnio w górach, widziałam co z ocieplonym wełną poddaszem zrobiły gryzonie- kuny dokładnie. Nie byłabym więc tak bezwarunkowo przekonana do wełny, na której zwierzaki ostrzą sobie zęby czy pazury...
Ale ciekawym pomysłem jest szkło spienione.
Napisano
Ocieplenie posadzek i ścian budynków oczywiście styropian 15 - 20 cm. Ocieplenie dachu wełna 30 cm. W obu przypadkach trzeba zwrócić uwagę na przestrzeganie zasad i dokładności wykonania aby wyeliminować mostki termiczne. Pisano o tym na łamach BD w nr 4/2011 str 35 artykuł p.t. "wszystko o mostkach termicznych" oraz w nr 11,12/2011 str 72 artykuł p.t. "docieplanie ścian wełna czy styropian" Życzę przyjemnej lektury.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Najlepszą izolacją jest piana poliuretanowa nanoszona poprzez natrysk bezpośrednio na przegrodę izolowaną. Szczelność, brak mostków, wysoki współczynnik lambda, szybki czas realizacji, itd. Szkoda że opisane zostały tylko płyty..
  • 3 lata temu...
Gość VITCAS
Napisano
Świetnymi tkaninami izolacyjnymi są również materiały wysokotemperaturowe. Nie dość, że wyraźnie zmniejszają przepływ ciepła, to dodatkowo wpływają na zmniejszenie zużycia energii, wibracji oraz hałasu. Dodatkowo są również odporne na szkodliwe działanie rozpuszczalników oraz chemikaliów. Polecam tkaniny pokryte włóknem aluminiowym, tkaniny z włókien ceramicznych zbrojone inconelem, a także tkaniny pokryte wermikulitem. Ta ostatnia jest materiałem niepylącym, nie zawiera azbestu i włókien ceramicznych, przez co jej używanie jest bardzo bezpieczne.
Napisano

Polistyren ekspandowany to obecnie najpopularniejszy materiał do ocieplania budynków głównie ze względu na jego doskonałe (lepsze od wełny mineralnej) parametry termoizolacyjności, choć wybierając materiał do konkretnych zastosowań należy dodatkowo zwrócić uwagę na jego inne parametry, bo nie ma rozwiązania w pełni uniwersalnego, które sprawdzi się najlepiej we wszystkich przypadkach. Na przykład na elewacje trzeba wybierać styropian o jak najwyższej odporności na rozrywanie (parametr TR), a w przypadku podłóg czy dachów odwróconych – odporności na siły ściskające (oznaczenie CS).

Napisano

Tutaj muszę się zgodzić. Styropian jest bardzo popularny i pewnie dlatego, że produkcja jest masowa może być też tani. A właściwości ocieplające nie ulegają wątpliwości.

  • 1 rok temu...
Gość Dociekliwy
Napisano

Zatrzymałem się na perlicie i na celulozie. Uważam, że są to dobre materiały termoizolacyjne, które mogą być wykorzystane do docieplenia przegrody w sytuacjach awaryjnych, gdy inne metody są nie do zrealizowania. Przykładowo na poddaszu - wdmuchujemy perlit pod podłogę, pod zabudowę G-K etc. a po fakcie zamaskowujemy "dziurę" i cieszymy się mniejszymi stratami ciepła.

  • 9 miesiące temu...
Napisano

Częściowo woda na mój młyn :)

 

Wszędzie tam, gdzie w grę wchodzi izolacja pozioma perlit może być odpowiednim materiałem do termoizolacji (a częściowo można tez przmyśleć izolację przegród pionowych):

- jego sypka forma utrudnia lub uniemożliwia zasiedlenie przez gryzonie,

- całkowita niepalność,

- obojętność chemiczna,

- stabilność mechaniczna - z wiekiem instalacji perlit nie zmienia swojej formy (nie kurczy się, nie zapada, nie ugina) co inne materiały chętnie robią :),

- termoizolacyjność porównywalna z innymi materiałami (prócz PIR),

- banalna łatwość użycia - rozłożenie nie wymaga specjalnych zabiegów

- właściwości akustyczne (izolator) - to skomplikowane zagadnienie, którego właściwie żaden producent chyba nie zgłębił do końca, my również (badaliśmy tylko tynk i perlitobeton jednego rodzaju),

 

Oczywiście wykorzystanie perlitu jako materiału izolacyjnego najlepiej wykonać na etapie wczesnym, kiedy można go rozłożyć na stropie i przykryć deskowaniem lub inna warstwą posadzki, wdmuchnięcie jest dość kłopotliwe.

 

perlit to świetny materiał change my mind.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...