Skocz do zawartości

Jaki materiał wybrać do termoizolacji?


Recommended Posts

Napisano
moim zdaniem wełna mineralna jest najlepszym izolatorem przy docieplaniu własnego domu, sam tak zrobiłem i nie żałuję, inwestycja spora ale procentuje w rachunkach.
Napisano
Cytat

moim zdaniem wełna mineralna jest najlepszym izolatorem przy docieplaniu własnego domu, sam tak zrobiłem i nie żałuję, inwestycja spora ale procentuje w rachunkach.


Tak sobie tłumacz ;)
Napisano
każdy ociepla tym co mu odpowiada, albo tym co mu znajomi polecą, dla mnie z wełną jest za dużo roboty, ta cała odzież ochronna itd a ze styro jest prosta sprawa, 3 lata temu ocieplałem właśnie styropianem w kropki i zgadzam się, że inwestycja w ocieplenie procentuje w rachunkach, za ogrzewanie płacimy mniej a w domu jest cieplej.
Napisano
Izolacja cieplna powinna być odporna na zawilgocenie,ponieważ wilgoć powoduje drastyczny spadek właściwości termoizolacyjnych.Ta cecha izolacji powinna determinować wybór.Domy palą się swoją zawartością a nie izolacją.Moim zdaniem w rankingu termoizolacji zwyciężają włókna pochodzenia roślinnego(celuloza zwana ekofibrem,wełna drzewna itp.)potem długo nic i styropian.Natomiast wełna mineralna czy szklana to pomyłka a wręcz szkodnik.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Co do wełny mineralnej, będąc ostatnio w górach, widziałam co z ocieplonym wełną poddaszem zrobiły gryzonie- kuny dokładnie. Nie byłabym więc tak bezwarunkowo przekonana do wełny, na której zwierzaki ostrzą sobie zęby czy pazury...
Ale ciekawym pomysłem jest szkło spienione.
Napisano
Ocieplenie posadzek i ścian budynków oczywiście styropian 15 - 20 cm. Ocieplenie dachu wełna 30 cm. W obu przypadkach trzeba zwrócić uwagę na przestrzeganie zasad i dokładności wykonania aby wyeliminować mostki termiczne. Pisano o tym na łamach BD w nr 4/2011 str 35 artykuł p.t. "wszystko o mostkach termicznych" oraz w nr 11,12/2011 str 72 artykuł p.t. "docieplanie ścian wełna czy styropian" Życzę przyjemnej lektury.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Najlepszą izolacją jest piana poliuretanowa nanoszona poprzez natrysk bezpośrednio na przegrodę izolowaną. Szczelność, brak mostków, wysoki współczynnik lambda, szybki czas realizacji, itd. Szkoda że opisane zostały tylko płyty..
  • 3 lata temu...
Gość VITCAS
Napisano
Świetnymi tkaninami izolacyjnymi są również materiały wysokotemperaturowe. Nie dość, że wyraźnie zmniejszają przepływ ciepła, to dodatkowo wpływają na zmniejszenie zużycia energii, wibracji oraz hałasu. Dodatkowo są również odporne na szkodliwe działanie rozpuszczalników oraz chemikaliów. Polecam tkaniny pokryte włóknem aluminiowym, tkaniny z włókien ceramicznych zbrojone inconelem, a także tkaniny pokryte wermikulitem. Ta ostatnia jest materiałem niepylącym, nie zawiera azbestu i włókien ceramicznych, przez co jej używanie jest bardzo bezpieczne.
Napisano

Polistyren ekspandowany to obecnie najpopularniejszy materiał do ocieplania budynków głównie ze względu na jego doskonałe (lepsze od wełny mineralnej) parametry termoizolacyjności, choć wybierając materiał do konkretnych zastosowań należy dodatkowo zwrócić uwagę na jego inne parametry, bo nie ma rozwiązania w pełni uniwersalnego, które sprawdzi się najlepiej we wszystkich przypadkach. Na przykład na elewacje trzeba wybierać styropian o jak najwyższej odporności na rozrywanie (parametr TR), a w przypadku podłóg czy dachów odwróconych – odporności na siły ściskające (oznaczenie CS).

Napisano

Tutaj muszę się zgodzić. Styropian jest bardzo popularny i pewnie dlatego, że produkcja jest masowa może być też tani. A właściwości ocieplające nie ulegają wątpliwości.

  • 1 rok temu...
Gość Dociekliwy
Napisano

Zatrzymałem się na perlicie i na celulozie. Uważam, że są to dobre materiały termoizolacyjne, które mogą być wykorzystane do docieplenia przegrody w sytuacjach awaryjnych, gdy inne metody są nie do zrealizowania. Przykładowo na poddaszu - wdmuchujemy perlit pod podłogę, pod zabudowę G-K etc. a po fakcie zamaskowujemy "dziurę" i cieszymy się mniejszymi stratami ciepła.

  • 9 miesiące temu...
Napisano

Częściowo woda na mój młyn :)

 

Wszędzie tam, gdzie w grę wchodzi izolacja pozioma perlit może być odpowiednim materiałem do termoizolacji (a częściowo można tez przmyśleć izolację przegród pionowych):

- jego sypka forma utrudnia lub uniemożliwia zasiedlenie przez gryzonie,

- całkowita niepalność,

- obojętność chemiczna,

- stabilność mechaniczna - z wiekiem instalacji perlit nie zmienia swojej formy (nie kurczy się, nie zapada, nie ugina) co inne materiały chętnie robią :),

- termoizolacyjność porównywalna z innymi materiałami (prócz PIR),

- banalna łatwość użycia - rozłożenie nie wymaga specjalnych zabiegów

- właściwości akustyczne (izolator) - to skomplikowane zagadnienie, którego właściwie żaden producent chyba nie zgłębił do końca, my również (badaliśmy tylko tynk i perlitobeton jednego rodzaju),

 

Oczywiście wykorzystanie perlitu jako materiału izolacyjnego najlepiej wykonać na etapie wczesnym, kiedy można go rozłożyć na stropie i przykryć deskowaniem lub inna warstwą posadzki, wdmuchnięcie jest dość kłopotliwe.

 

perlit to świetny materiał change my mind.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...