Skocz do zawartości

Dołożenie fugi


Recommended Posts

Witam,

Mam problem z fugą na balkonie. Miałem robiony remont balkonu ( wymieniane metalowe krawędzie ) no i w związku z tym wymieniałem płytki. Panowie specjaliści położyli fugę tak jak na załączonych zdjęciach ( już pominę sposób cięcia płytek i ich ułożenia bo to dramat... ale już muszę z tym żyć ). Mi osobiście wydaje się że fuga powinna być położona do tej ostrej krawędzi gdzie kończy się zaokrąglenie przy brzegu i zaczyna pionowa boczna ścianka płytki. Rozmawiałem z szefem tej ekipy i faktycznie powiedział że fugi jest mało i że dołożą. Moje pytanie jest takie czy w takiej sytuacji w ogóle można dołożyć fugę i wyrównać czy to się po prostu wszystko rozsypie?

Na 3 zdjęciu to wgłębienie ma około 3 mm.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Mateusz11 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

nie dokłada sie fug bo po tygodniu bedzie pękać za cienka warstwa. trzeba wyskrobac fugi i połozyć od nowa. ja kiedyś tez wymieniałem fugi na balkonie i spisała sie dobrze szlifierka z tarczą diamentową. Żmudna i długa robota hehe



Niestety potwierdzam. Trzeba wyskrobać do czysta, inaczej się odspoi praktycznie na bank. Pisałam o tym kiedyś na blogu:

http://paniglazurnik.blogspot.com/2011/10/...tarej-fugi.html
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Mam problem z fugą na balkonie. Miałem robiony remont balkonu ( wymieniane metalowe krawędzie ) no i w związku z tym wymieniałem płytki. Panowie specjaliści położyli fugę tak jak na załączonych zdjęciach ( już pominę sposób cięcia płytek i ich ułożenia bo to dramat... ale już muszę z tym żyć ). Mi osobiście wydaje się że fuga powinna być położona do tej ostrej krawędzi gdzie kończy się zaokrąglenie przy brzegu i zaczyna pionowa boczna ścianka płytki. Rozmawiałem z szefem tej ekipy i faktycznie powiedział że fugi jest mało i że dołożą. Moje pytanie jest takie czy w takiej sytuacji w ogóle można dołożyć fugę i wyrównać czy to się po prostu wszystko rozsypie?

Na 3 zdjęciu to wgłębienie ma około 3 mm.



Można zaryzykować jako wypełnienie tych fug trzeba zastosować :


http://folnet.pl/towar/fugaremix-renowator-do-fug-100ml
http://sklep.matbud.pl/p,pl,1019,atlas+fugero.html
http://chemia.excellent.com.pl/index.php?p...mp;mm=renowator Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...