Skocz do zawartości

linie nad działą - budowa domu


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie.

Przeglądałam różne tematy i niestety nie mogę nic znaleźć w mojej sprawie. Chodzi o to, że z mężem zmierzamy kupić działkę budowlaną. Nad naszą (przyszłą) działką przebiegają linie niskiego napięcia. Przed nami ktoś chciał kupić tę działkę i zostały wydane tej osobie warunki zabudowy. Chcemy je na siebie przepisać przed zakupieniem tej działki. W tych warunkach opisane są ogólne warunki dotyczące wysokości domu itp. Nie ma nic wspomnianego na temat odległości od granic działki, ale mniejsza o to. Jest tylko przedstawiona nieprzekraczalna linia zabudowy jak to widać w pliku, który dołączyłam( to mapka dołączona jako załącznik do warunków zabudowy). Ważniejsze jest to, że nie ma nic opisanego względem właśnie tych linii niskiego napięcia. Pytania:

1. Czy wystarczy, że architekt dostosuje się do wymaganych odległości od linii energetycznych dostosowując projekt? (I wtedy będzie można starać się o pozwolenie na budowę)
2. Czy konieczne jest wydanie opinii przez zakład energetyczny dotyczącej lokalizacji budynku względem linii niskiego napięcia? (wolałabym tego uniknąć).

Proszę o pomoc

skanowanie0003.pdf

skanowanie0003.pdf

Napisano
taka opinia powstałaby na etapie WZ
ale oprócz WZ przeczytaj sobie warunki przyłaczeniowe, które były załącznikiem do wniosku o WZ,
bądź wystąp do ZE o wydanie warunków przyłączeniowych
Napisano
nie wiem, czy o to chodzi:
": Istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu - projektowane przyłącze do wodociągu gminnego, projektowane przyłącze do istniejącej linii elektroenergetycznej 4 kV. Istnieje możliwość lokalnego oczyszczania ścieków. Odprowadzanie wód opadowych - lokalne. "
To jeden z podpunktów załącznika: "Analiza funkcji oraz cech i zagospodarowania terenu".

Czy na tej podstawie wystarczy architekt i dalej pozwolenie na budowę (i dalej zbudowanie domu) czy jednak zakład energetyczny może robić problemy problemy? (np. gdzieś czytałam, że pewien pan wybudował dom, ale zakład nie chciał go podłączyć i kazał zrobić obostrzenie linii - nie wiem co to znaczy)
Napisano
i jeszcze jedno.
Patrząc na mapkę zawartą w pliku, czy jeżeli dom usytuowany byłby od nieprzekraczalnej linii zabudowy do linii energetycznej (z zachowaniem odpowiednich odległości o linii) natomiast podwórko (a przy tym wejście do domu) od strony wjazdu na działkę to czy zakład energetyczny może mi powiedzieć, że występuje kolizja z podwórkiem?
Napisano
Jakie wymiary ma ta działka ?

Tak patrząc na rzut działki to miejsca na posadowienie domu nie ma zbyt wiele - pod linią się nie da.
nie warto poszukać innej działki ? Na tej nawet drzew się nie posadzi bo mogą zerwać linię.
A nawet w razie wichur jak zerwana zostanie linia i poleci na dach domu ?

Odległość od tej linii to chyba minimum 3m do 5m - zalezy jakie napięcie tam idzie.
Juz nawet nie wspominam, że uroku taka linia nie dodaje.

Ta NLZ to chyba jakieś 8-10m od drogi ?
Napisano
j.w.
dodałbym, że znalazłem tylko wymagania dla linii powyżej 1kV (w uproszczeniu 3m w pionie i 3 w poziomie od dachu)
istotnym elementem przetargowym w skablowaniu (na koszt lub przy partycypacji ZE) jest pytanie- czy ZE ma wyznaczoną służebność (najprościej sprawdzić KW)
jeżeli brak - można dochodzić swych praw, np służebność przesyłu za skablowanie
powstaje tylko problem, że przy skablowaniu - służebność będzie na możliwość wejścia w teren i rozgrzebania linii, co zmusza do umiejetnego poprowadzenia kabla i takiego zagopodarowania ternu przy jego trasie, żeby potem nie było płaczu, ze zrujnowali

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...