Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jako, że stan zero już jest, zacząłem troszkę czytać na forum o izolacji fundamentów i powstał w mojej głowie mętlik.
Poziom posadowienia fundamentów mam na głębokości -1,5 m (1 m poniżej poziomu przyległego terenu) Fundament o szerokości 35 cm wylany jest z betonu, około 70 cm B20 reszta betoniarka.
W tej chwili zrobiona została tylko izolacja pionowa od wewnątrz fundamentów. Od zewnątrz nie ma nic.
Grunt to piasek, a poniżej 60 cm glina.
Czy izolacja zewnętrzna jest konieczna? Jeśli tak to na całą wysokość fundamentów? W jaki sposób powinna zostać wykonana?
Napisano
Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.
Napisano
Cytat

Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.



pozwolę sobie na wtrącenie swoich trzech groszy.
wskazany powyżej sposób izolowania zupełnie wystarczy jako izolacja dla wody opadowej.
jako izolacja dla wody stojącej już nie specjalnie bo ta atakuje od dołu w szczelinę między ociepleniem izolowanym i nieizolowaną ścianą , czyli powstaje problem uszczelnienia dolnego łączenia fundamentu i ocieplenia.
bardziej właściwym w takiej sytuacji wydaje się być nałożenie izolacji bezpośrednio na ścianę a na to dopiero izolację termiczną .
czy na piaskach istnieje ryzyko podniesienia wód gruntowych ?
jak pokazują ostatnie zlecenia - Panie my tu wszyscy mamy domy na piaskach - i wodę w piwnicy , czyli rodzaj gruntu ma tu jakby drugorzędne znaczenie.
najwięcej uwagi należy poświęcić łączeniu izolacji poziomej z pionową ten etap musi być wykonany z aptekarską dokładnością aby w przyszłości problemów uniknąć
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Co do szerokości fundamentu to uważam,że 35 cm to trochę za mało.Izolacja zew powinna sięgać do poziomu gruntu (terenu) ale zanim da się izolację to też powinno się fundament ocieplić od zew a dopiero na ocieplenie izolacja. Zresztą to o co pytasz masz w projekcie,na rzutach przekroju.



Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Napisano (edytowany)
Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Sciany działowe są tylko działowe, w projekcie nie było pod nimi fundamentów. Murarze zrobili fundamenty także pod te ściany, nie wiem czy potrzebnie, czy może przez to nie właściwie będzie osiadał ten budynek? Edytowano przez rased (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Od samego dołu ma 40, potem 35. W projekcie ława miała 40 na wysokość 30 cm, potem bloczek.
Sciany działowe są tylko działowe, w projekcie nie było pod nimi fundamentów. Murarze zrobili fundamenty także pod te ściany, nie wiem czy potrzebnie, czy może przez to nie właściwie będzie osiadał ten budynek?


To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.
Napisano
Cytat

To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.





MHTYL jak zwykle coś wie ale o konkrety trudno.


izolacje wykonujesz następująco.

1. Preparat gruntujący , IZOHAN DYSPERBIT rozcieńczony
2. Na to idzie izolacja właściwa , IZOHAN IZOBUD WM 2K lub smarujesz dalej dysperbitem w zależności od stopnia naporu wody.
3. Przyklejasz płyty styropianowe ,,twarde" na kleju w piance np IZOHAN styropuk lub masą IZOHAN IZOBUD WL
4. Siatka , klej(nieco grubiej)
5. Gruntowanie dysperbitem
6. Na to idzie izolacja właściwa , IZOHAN IZOBUD WM 2K
7. Folia kubełkowa wypustkami do ściany chociaż problem destrukcji styropianu wynika raczej z jego miękkości i małej ilości zbyt rzadkiego kleju, który nie uzyskał odpowiedniej twardości. Daj klej nieco gęstszy ale grubiej, i tak będzie pod ziemią, wówczas powstanie naprawdę solidna warstwa.

spaprana izolacja- masa kasy na późniejsze pseudo naprawy.
Stosuj tylko preparaty oparte na bazie wody jeśli kontakt ze styropianem bo inaczej może go spalić.(polej rozpuszczalnikiem styropian i znika icon_biggrin.gif .)

izolacje można smarować, i to jest dobre na pierwsza warstwę, nastepną polecam szpachlować jeśli konsystencja preparatu na to pozwala, wówczas powstaje w miarę jednolita struktura która nie przepuszcza wody

Co do połączenia izolacji pionowej z poziomą to jak wspomniał MTW fakt ważny ale trzeba by widzieć konkretną sytuację.
Polecam kontakt z przedstawicielem izohana i na pewno pomoże, zdecydowanie lepiej niż projektant. oczywiście inni producenci również mają coś do powiedzenia.
Napisano
Cytat

To ława fundamentowa "tradycyjna" ja też taką miałem w projekcie.
"Sciany działowe są tylko działowe" icon_biggrin.gif
Ja pod działowe dałem zbrojenie ,mate kratownicę wtopiłem ją w jak wylewałem ślepą. A to,że masz fundament pod działowe to i dobrze (trochę przeinwestowane fundamenty),nic się nie będzie działo nie ma obawy .
Co do izolacji to MTW Orle dobrze gada,możesz się go posłuchać.


Faktycznie nie jest to zbyt mądre zdanie, ale wiadomo o co chodzi, że ściana nie pełni funkcji działowej i nośnej:)
Dzięki chłopaki, zastosuję się do Waszych rad
Napisano
Cytat

Faktycznie nie jest to zbyt mądre zdanie, ale wiadomo o co chodzi, że ściana nie pełni funkcji działowej i nośnej:)
Dzięki chłopaki, zastosuję się do Waszych rad


Każdemu może się zdarzyć. Można to zdanie z powodzeniem dodać do złotych myśli icon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Izolacja fundamentów od zewnątrz jest konieczna i oczywiście pomyślana jako:
-hydroizolacja, choćby ze względu na parcie negatywne
- termoizolacja, która polega na obłożeniu zabezpieczonych wcześniej przed wilgocią ścian fundamentowych np. płytami odpornego na wilgoć styroduru. Wysokość izolacji nie powinna być niższa niż 1,2 m, bo tyle wynosi głębokość strefy przemarzania gruntu. Najlepiej, żeby izolacja fundamentu ponad gruntem w sposób ciągły przechodziła w izolację ściany budynku. Zapobiegnie to powstawaniu mostków termicznych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...