Skocz do zawartości

WC poniżej kanalizy ? Daleko od pioni bez spadku ?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Z SURPem pion nie jest za daleko, ani kanalizacja za wysoko

W dzisiejszym świecie działają silne bodźce do racjonalnego wykorzystania powierzchni w budynkach zarówno starych, jak i nowo wznoszonych. Współczesne budownictwo charakteryzuje się większą, niż dawniej “gęstością” wyposażenia sanitarnego różnego rodzaju. Tymczasem projektowanie instalacji ściekowych podlega pewnym ograniczeniom. Stąd coraz większe wzięcie, jakim wśród projektantów instalacji sanitarnych cieszą się sanitarne urządzenia rozdrabniająco-przetłaczające – oznaczane skrótowo SURP. Produkowane są od ponad 50 lat. W tym czasie urządzenia te zainstalowano w milionach lokali. Pozwalają na daleko idącą swobodę w organizacji przestrzeni mieszkalnej lub biurowej. Umożliwiają też dokonanie adaptacji lub modernizacji stosunkowo małym kosztem. Poddasza i sutereny, w których instalacja sanitariatów dotychczas nie była możliwa – mogą być wyposażone zgodnie potrzebami użytkowników. Budowa łazienki przy podziale dużego mieszkania również nie stanowi problemu. Pokoje gościnne, pensjonaty i małe hotele oraz mieszkania w starym budownictwie to dalsze przykłady zastosowania SURPów do osiągnięcia współczesnego standardu sanitarnego.

SURPy służą wyłącznie do odprowadzania ścieków toaletowych (nie do przemysłowych).
SURPy dzielą się ogólnie na przystawki do typowych misek ustępowych oraz tzw. SANIKOMPAKTY – miski ustępowe z wbudowanymi agregatami rozdrabniająco-przetłaczającymi.
Urządzenia przystawkowe mogą obsługiwać – zależnie do modelu – tylko miskę ustępową lub całą łazienkę i przyległą do niej kuchnię; zawsze jednak tylko jedną miskę ustępową. Niektóre z sanikompaktów przystosowane są do odprowadzenia dodatkowo ścieków np. z umywalek, pralek itp. Nad urządzeniami przystawkowymi mają przewagę - mniejsze wymiary i zgrabniejsze kształty.

Ponieważ urządzenia podnoszą ścieki przynajmniej o jedną kondygnację i tłoczą je na maksymalne odległości, jakie występują w obrębie budynków – zapewniają w praktyce całkowitą niezależność od pionów kanalizacyjnych. Tłoczenie ścieków następuje rurami fi 32 lub 40 mm[size="4"][/size]; instalacja ich jest łatwa, zajmują niewiele miejsca, a ukrycie ich w kanałach instalacyjnych nie sprawia trudności – bardzo istotne w obiektach zabytkowych.

SURPy zasilane są z sieci elektrycznej o napięciu 230 V; moc silników wynosi 350¸800 W.
Urządzenia posiadają Certyfikat Europejski. Producenci udzielają dwu- i trzy-, a na niektóre modele nawet ośmioletniej gwarancji.
Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Edytowano przez TBZ JOVIAL (zobacz historię edycji)
Napisano
Kolego to nie dział gdzie się reklamuje. Umieść tego posta w innym dziale specjalnie do tego przeznaczonym bo admin go usunie ze względu na nieprawidłową treść.
Napisano
Cytat

Kolego to nie dział gdzie się reklamuje. Umieść tego posta w innym dziale specjalnie do tego przeznaczonym bo admin go usunie ze względu na nieprawidłową treść.



O.K. dzięki pewnie zaraz usunę.

Ale proszę o podpowiedź w krórym fragmencie reklamuję SIĘ ?
Bo starałem sie tego uniknąć.

Pozdrawiam icon_wink.gif
Napisano
Cytat

O.K. dzięki pewnie zaraz usunę.

Ale proszę o podpowiedź w krórym fragmencie reklamuję SIĘ ?
Bo starałem sie tego uniknąć.

Pozdrawiam icon_wink.gif



proszę o więcej wiary w inteligencję forumowiczów...
wystarczy wejść w profil i kliknąć na "odwiedź moją stronę" i zagadka przestaje być zagadką....
chcesz się reklamować ? ok - w działach Ogłoszenia lub Usługi ...
Napisano
Cytat

proszę o więcej wiary w inteligencję forumowiczów...
wystarczy wejść w profil i kliknąć na "odwiedź moją stronę" i zagadka przestaje być zagadką....
chcesz się reklamować ? ok - w działach Ogłoszenia lub Usługi ...



Dzięki, Jestem tu nowy. Na różnych portalach są różne reżimy. Link do strony usunąłem.

Co jeszcze powinienem zmienic ? Będę wdzięczny za podpowiedzi icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Dzięki, Jestem tu nowy. Na różnych portalach są różne reżimy. Link do strony usunąłem.

Co jeszcze powinienem zmienic ? Będę wdzięczny za podpowiedzi icon_wink.gif



nie o to chodzi ....
zostaw sobie ten link.... skoro to twoja praca - nikt nie mówi, że nie możesz się reklamować wcale ....
ale reklama musi być w odpowiednich działach .... a doradzanie w odpowiedzi forumowiczom w pozostałych ... icon_smile.gif

miłego pobytu i doradzania na forum życzę ... icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

nie o to chodzi ....
zostaw sobie ten link.... skoro to twoja praca - nikt nie mówi, że nie możesz się reklamować wcale ....
ale reklama musi być w odpowiednich działach .... a doradzanie w odpowiedzi forumowiczom w pozostałych ... icon_smile.gif

miłego pobytu i doradzania na forum życzę ... icon_smile.gif



To nie miała byc reklama. Chciałem w tym dziale otworzyć temat informacyjno-poradniczy.
Inne dzały, bardzej reklamowe postaram się tez 'opanować'.

Pozdrawiam icon_wink.gif Edytowano przez TBZ JOVIAL (zobacz historię edycji)
Napisano
No i są jeszcze normalni ludzie co zrozumieją jak im się doradzi icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...