Skocz do zawartości

Pozwolenie na budowę.


Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Bardzo proszę o poradę w kwestii wydania pozwolenia na budowę, mianowicie...

Wraz z żoną zamierzamy wybudować dom z bali świerkowych...i tu pojawia się problem.
W projekcie średnica bali to 35 cm, norma U=0,49. W rzeczywistości będą różne od 30 do 40 cm. Czy w takim układzie dostane pozwolenie na budowę?
Projekt jest już całkowicie skończony, czy jest w ogóle sens składania wniosku?

Bardzo dziękuję za ewentualne porady i pozdrawiam.

Maciek.
Link do komentarza
Dzięki Moose za podtrzymanie na duchu icon_smile.gif
Jutro lecę do Starostwa złożyć wniosek.

Szukałem w necie co i jak, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Domek będą mi budowali Górale Śląscy z ich słynnego świerka istebniańskiego...Zakrywanie tak pięknego drewna jakimiś gipsami, albo innymi shit' ami ( za przeproszenie oczywiście ) nie wchodzi w grę.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Bajbaga, tobie również dziękuję, oboje zresztą radziliście mi w wątku o łączeniu technologii budowy.

W pierwsze wersji mieliśmy z żoną przebudowywać stary, parterowy dom murowany. Rozbudowa miała polegać na dobudowie części z bali. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się na zrealizowanie naszego jedynego marzenia materialnego jakim jest tradycyjny dom z bali drewnianych.

Taki jak ten poniżej

DSC01446.jpg



I jeszcze raz Wam wszystkim dziękuję. Edytowano przez mdblack (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W projekcie średnica bali to 35 cm, norma U=0,49. W rzeczywistości będą różne od 30 do 40 cm. Czy w takim układzie dostane pozwolenie na budowę?



Na etapie dokumentów (PnB) nikt tego mierzył nie bedzie. Natomiast na etapie budowy (montażu) może się czepiać kierownik budowy. Ale to jest człowiek, któremu Ty płacisz.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...