Skocz do zawartości

jakie grzejniki wybrałeś?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
stoimy przed wyborem grzejników, ceny małe nie są, każdy chwali co innego i mam już totalny mętlik w głowie czego szukać i o jakie wyceny prosić. Sonda na górze jest dla ogólnego rozeznania co jest najpopularniejsze.
Grzejniki jak chyba większość chciałabym kupić dobre ale w przystępnej cenie, żadnej ekstrawagancji z wybieraniem kolorów, wolałabym płytowe/panelowe niż żeberkowane ale przyznaję, że cena MA znaczenie więc w ostateczności nie będę wybrzydzała. Na razie nie wiem nawet jakiej mocy i wielkości mam szukać ale w sklepach gdzie będę składała o wycenę powiedzieli, że jak wielkość pokoju podam to starczy.
wszelkie rady mile widziane, na co uważać czego nie dać sobie wmówić itp itd

dzięki za pomoc

ps.
nazwy grzejników do sondy wzięłam z ceneo więc nie myślcie, że ja taka mundra jestem bo tylko 5 z nich spotkałam wcześniej Edytowano przez pumpaluna (zobacz historię edycji)
Napisano
ogrzewać chcemy eko groszkiem. Piec już prawie wybraliśmy a instalację dopiero będziemy robili od września tyle że chcemy cały towar wziąć u jednego hurtownika i zależy nam na wycenie już za całość; nie mam pojęcia jakie będą rurki, nie rozmawiałam o tym z wykonawcą (a powinny być jakie?)

Napisano
jeśli masz CO na ekogroszek to prawie na pewno instalację przy kotle będziesz miała w miedzi ...
w takiej sytuacji odradzam grzejniki aluminiowe .... lepiej kup stalowe .... lepiej omijać problemy , po co sobie tworzyć nowe ...
wśród firm które wymieniłaś są te z najwyższej półki , ze średniej i z tej niższej ...
wyższa półka - czyli teoretycznie bardzo dobra jakość to Purmo, Buderus, Kermi, Delonghi, Brugman - tutaj cena będzie wyższa niż na przykład grzejników z Diamond .... i jeśli jesteś w stanie dać 2000zł więcej na grzejniki w całym domu , to kup te z wyższej półki ....
jeśli jesteś w momencie kiedy każdy grosz się liczy - kup tańsze jak diamondy , ale poczytaj dobrze warunki gwarancji i reklamacji ....
nic się nie musi stać , ale na wypadek gdyby przeciekał lepiej mieć tą wiedzę...

trzymaj rękę na pulsie jeśli chodzi o wycenę u hurtownika , jakoś sceptycznie nastawiona jestem do wycen "hurtowo" - nie będziesz wiedziała na ile możesz pojechać na złotówkach dopóki nie porównasz z wycenami gdzie indziej ...
moja rada: w innej hurtowni lub choćby na allegro , do dwóch sprzedawców wyślij tą samą ofertę co do hurtowni dajesz .... będziesz zmogła zobaczyć czy ceny zapodał Ci znośne , czy zwyczajnie chce Cię orżnąć... icon_wink.gif

Napisano
mam u siebie 3 hurtowników z czego u 2 chcę złożyć bo trzeci ma zaporowe ceny i nie rabatuje, w jednej z tych hurtowni zaopatrywali się wszyscy znajomi i mówili że ceny konkurencyjne (np nam od ręki piec wycenili w cenie jak na allegro) no i poza tym istnieje możliwość zwrotu nadwyżki; wyceny chcemy zrobić jeszcze u gościa w innej miejscowości, tyle że tam już bez pieca by było

2-3tys to dla nas to b.dużo; liczymy się mocno z kasą bo mamy ograniczony budżet a sami niewiele możemy zrobić, będę więc drążyć temat grzejnikowy; jeśli się okaże że te 2 tys to kwestia kupić badziewie i żałować to zagryzę zęby i wyłożę więcej
Napisano
Cytat

mam u siebie 3 hurtowników z czego u 2 chcę złożyć bo trzeci ma zaporowe ceny i nie rabatuje, w jednej z tych hurtowni zaopatrywali się wszyscy znajomi i mówili że ceny konkurencyjne (np nam od ręki piec wycenili w cenie jak na allegro) no i poza tym istnieje możliwość zwrotu nadwyżki; wyceny chcemy zrobić jeszcze u gościa w innej miejscowości, tyle że tam już bez pieca by było



to super ... widzę , że obryta jesteś też z allegro ... to dobrze ,bo to dobra porównywarka cen ...
jak budowałam dużo mi to dało - przez internet kupowałam mnóstwo rzeczy , bo okazywało się że jednak taniej ...

Cytat

2-3tys to dla nas to b.dużo; liczymy się mocno z kasą bo mamy ograniczony budżet a sami niewiele możemy zrobić, będę więc drążyć temat grzejnikowy; jeśli się okaże że te 2 tys to kwestia kupić badziewie i żałować to zagryzę zęby i wyłożę więcej



poczekaj na wyceny ...
ja bym wyceniła te co wymieniłam łącznie z diamondami i jeszcze cosmonowa i stalowe z KFA ( nie wiem czy mają, ja u nich kupowałam aluminiowe) ...
pozostałych firm nie kojarzę...
Napisano
porównuje z allegro i ceneo jednak są rzeczy które wolałabym kupić na miejscu (chociażby na piec ze względu na serwis pod ręką czy kafelki/panele żeby trefnego nie dostać czy mieć możliwość zwrotu niewykorzystanego nadmiaru towaru)


nie wiem jak sprawdzić jakie grzejniki mam teraz w mieszkaniu, kupowaliśmy je ponad 7lat temu, żadnych awarii, rdzy czy odbarwienia koloru, tylko faktury już nie mam a na grzejniku nie mogę się doszukać żadnego znaczka :(
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

jeśli masz CO na ekogroszek to prawie na pewno instalację przy kotle będziesz miała w miedzi ...
w takiej sytuacji odradzam grzejniki aluminiowe .... lepiej kup stalowe .... lepiej omijać problemy , po co sobie tworzyć nowe ...


I tu pozwolę się nie zgodzić z Twoją opinią. Otóż ja kupiłem aluminiowe członowe czy żeberkowe grzejniki i w instrukcji czy raczej w gwarancji producent powołuje się na certyfikat krakowskiej AGH na instalację z rurami miedzianymi i udziela 10 lat gwarancji (nawet na połączenia inne niż fabryczne gwarancja też obowiązuje) o stosowaniu jakiś środków chemicznych nic nie wspomina.
Napisano
Cytat

I tu pozwolę się nie zgodzić z Twoją opinią. Otóż ja kupiłem aluminiowe członowe czy żeberkowe grzejniki i w instrukcji czy raczej w gwarancji producent powołuje się na certyfikat krakowskiej AGH na instalację z rurami miedzianymi i udziela 10 lat gwarancji (nawet na połączenia inne niż fabryczne gwarancja też obowiązuje) o stosowaniu jakiś środków chemicznych nic nie wspomina.



mam KFA aluminiowe i w instrukcji jak byk stoi, że mogą pracować w instalacji z miedzią .... a niestety wodór się pojawił ...
miedź jest tylko przy kotle - daleko od grzejników , a jednak stało się...
i co? mam demontować ? reklamować? kombinować? pisać listy do rządu , że mi się stała taka tragedia?
nie , pozostało wlać inhibitor i zdać sobie sprawę, ze żywotność będą miały zapewne krótszą niż miałyby gdyby taka sytuacja nie zaistniała... co nie wyklucza tego , że i tak przeżyją okres gwarancyjny ...
ale - według mnie po co sobie komplikować? istnieje takie ryzyko, czasem się słyszy i z własnego przykładu też wiem teraz, że istnieje - to po co ryzykować jeśli można kupić takie których ten problem nie dotyczy?
kolejne grzejniki będą u mnie na pewno stalowe ...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

mam KFA aluminiowe i w instrukcji jak byk stoi, że mogą pracować w instalacji z miedzią .... a niestety wodór się pojawił ...
miedź jest tylko przy kotle - daleko od grzejników , a jednak stało się...
i co? mam demontować ? reklamować? kombinować? pisać listy do rządu , że mi się stała taka tragedia?
nie , pozostało wlać inhibitor i zdać sobie sprawę, ze żywotność będą miały zapewne krótszą niż miałyby gdyby taka sytuacja nie zaistniała... co nie wyklucza tego , że i tak przeżyją okres gwarancyjny ...
ale - według mnie po co sobie komplikować? istnieje takie ryzyko, czasem się słyszy i z własnego przykładu też wiem teraz, że istnieje - to po co ryzykować jeśli można kupić takie których ten problem nie dotyczy?
kolejne grzejniki będą u mnie na pewno stalowe ...


Jak najbardziej masz rację,nie twierdzę że nie. Ja tylko stwierdziłem fakt ,że wg producenta takich grzejników co sobie kupiłem takie tam napisał,a czy w praktyce to się sprawdzi to czas pokaże.Ja też nie będę czekał aż coś się zacznie dziać z grzejnikami czy z instalacją tylko od razu zaaplikuję inhibitor. A czemu następne stalowe? Można dać konwektory które mają w środku rurki miedziane i to jest raczej optymalne rozwiązanie z instalacją miedzianą.
Napisano
a czy pan w hurtowni lub mój hydraulik sam mi nie dobierze tych grzejników skoro wie czym palić zamierzam?
mówiąc szczerze to nie przypuszczałam że to ja będę musiała dobierać takie rzeczy :(
Napisano
Cytat

Jak najbardziej masz rację,nie twierdzę że nie. Ja tylko stwierdziłem fakt ,że wg producenta takich grzejników co sobie kupiłem takie tam napisał,a czy w praktyce to się sprawdzi to czas pokaże.Ja też nie będę czekał aż coś się zacznie dziać z grzejnikami czy z instalacją tylko od razu zaaplikuję inhibitor.



jest to jakieś wyjście ... icon_smile.gif

Cytat

A czemu następne stalowe? Można dać konwektory które mają w środku rurki miedziane i to jest raczej optymalne rozwiązanie z instalacją miedzianą.



masz rację ... w sumie chodziło mi bardziej o to , że nie będą na pewno aluminiowe icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

a czy pan w hurtowni lub mój hydraulik sam mi nie dobierze tych grzejników skoro wie czym palić zamierzam?
mówiąc szczerze to nie przypuszczałam że to ja będę musiała dobierać takie rzeczy :(


Z grzejnikami podobnie jak i z piecem trzeba dobierać do powierzchni i dobry sprzedawca też powinien to obliczyć . Z doradzaniem to różnie bywa,przeważnie doradzają i polecają ten towar który mają w sklepie czy w hurtowni a to nie zawsze jest obiektywna dorada.Bardziej to już instalator od hydrauliki doradzi lepiej niż jakikolwiek sprzedawca.
Napisano (edytowany)
Cytat

a czy pan w hurtowni lub mój hydraulik sam mi nie dobierze tych grzejników skoro wie czym palić zamierzam?
mówiąc szczerze to nie przypuszczałam że to ja będę musiała dobierać takie rzeczy :(



najlepiej porozmawiać z z instalatorem jakie grzejniki wybrać
wybierze te, które najczęściej montuje i na które ludzie najmniej narzekają
ja będę miał Kermi
ale u mnie grzejniki montuje firma i to ona takie zaproponowała
a ja nie chciałem mieć takiego dylematu jak Ty
więc nie szukałem jakiś innych Edytowano przez kalumet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
tja, już mi jeden pan doradził jakąś firmę krzak a w innej purmo, wykonawca i facet który ma robić hydraulikę doradzają purmo lub buderus; chciałam wycenę na purmo i buderusa ale mi namieszali że to samo a taniej można kupić i nie ma co przepłacać. jako że liczę każdą wydawaną złotówkę to wolałam zasięgnąć języka tutaj bo może faktycznie to jest kwestia 'przepłacania'
aha panowie w sklepach powiedzieli że jak im przyniosę wymiar pokojów to mi odpowiednią moc i wielkość grzejnika dobiorą, facet od instalacji nie jest ode mnie z miasta i kontakt mamy z lekka utrudniony, dopiero na wrzesień jest ustawiony Edytowano przez pumpaluna (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

a czy pan w hurtowni lub mój hydraulik sam mi nie dobierze tych grzejników skoro wie czym palić zamierzam?
mówiąc szczerze to nie przypuszczałam że to ja będę musiała dobierać takie rzeczy :(



podtrzymuję , że wsjo co tyczy się instalacji CO - powinien doradzać instalator .... w końcu on powinien znać się najlepiej ... nie Pani Iksińska w sklepie czy hurtowni ....
powinien przeliczyć zapotrzebowanie cieplne CO , powiedzieć jakiej mocy kocioł , jakiej mocy grzejniki ....
możesz też zapytać o konkretną firmę - jakiej firmy grzejniki czy kocioł poleca z doświadczenia , albo co myśli o tych które sobie upatrzyłaś ... ale wybór konkretnego modelu zostaje po Twojej stronie ...
Napisano (edytowany)
popytać wśród znajomych
wybrać te, które mają najwięcej zadowolonych użytkowników
w hurtowni policzą z pow pom
a co grubością ścian itp
poza tym w hurtowni raczej będą chcieli sprzedać
to na czym więcej zarobią
grzejniki pewnie będą przewymiarowane Edytowano przez kalumet (zobacz historię edycji)
Napisano
ściany, ocieplenie ścian i ocieplenie dachu teraz już podawałam do przeliczenia pieca, mam jeszcze raz wszystko przygotować i złożyć o konkretną wycenę dla konkretnych marek. tylko wiecie ja nigdy takich zakupów nie robiłam i np dopiero tu wyczytałam że ja mam moc zapotrzebowania znać a ja myślałam że mi wymiar typu 60x100 wystarczy :/ kiepsko że nie mamy się jak z tym naszym hydraulikiem spotkać i sprawę obgadać a po prostu mam te 3-4tyg teraz na znalezienie dobrej ceny na towar.
co do marek to znajomi mają od najtańszych no name które były w sprzedaży w hurtowni, przez buderusa po jakieś które koleżankę fortunę kosztowały bo design fajny mają :/
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...