Skocz do zawartości

prośba o pomoc - opinia o wykonawstwie ocieplenia


Recommended Posts

Witam forumowiczów,
od dłuższego czasu obserwuję forum, które jest cennym źródłem doświadczeń, a ze względu na to, że rozpocząłem remont domu (wymiana pokrycia dachowego i zrobienie elewacji) będę aktywnym użytkownikiem
na początek prosiłbym o poradę i ocenę fachowości wykonania prac, co do których mam wątpliwości.
zauważyłem u mnie na budynku kilka prawdopodobnych błędów, które zostały wskazane na tym forum i innych stronach jak np.
1) pokrywanie klejem tylko części powierzchni płyty (placki) a nie placki plus obwód,
2) płyty na rogu nie układane naprzemiennie aby się zazębiały (mijały) - po mojej interwencji z drugiej strony facjatki już tak zrobili,
3) przy oknach szczelina między płytami pokrywa się z przedłużeniem ściany wokół okien
4) niedokładne pasowanie płyt - różnica w pionie o 2, 3 mm (tzn. brak równej powierzchni),
5) prawdopodobnie nie zastosowanie przed klejeniem siatki 25x25 ukośnie wokół rogów przy oknie - piszę prawdopodobnie, bo tego nie widziałem,
6) prawdopodobnie brak dotarcia płyt przed klejeniem,
7) brak kołkowania przed zaciągnięciem klejem (choć to może i niekonieczne, bo wysokość domu to ok 10m)
8 klejenie płyt w czasie deszczu,
W załączeniu postaram się dołączyć zdjęcia obrazujące 2 dniową robotę wykonawcy.
Czy moje obawy są słuszne - nie wiem co robić, dziś niedziela, jutro wykonawca ma ponownie działać, a ja mam wątpliwości, jak to dalej ma być - bardzo proszę o pomoc, bo nie chciałbym (jak chyba każdy), aby później coś się działo, a nie chcę nad nimi stać i mówić i co mają i jak robić, bo się tak na tym nie znam.A może to ja jestem przewrażliwiony...
Jeżeli zauważacie jakieś błędy to proszę o wskazanie i doradzenie co dalej, jaki mogą być skutki poszczególnych nieprawidłowości i w ogóle co o tym myślicie.
Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek odpowiedź

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


Link do komentarza
Cytat

aż tak źle?


No jakby by było dobrze to byś fotek nie zamieszczał na forum. Jestem przekonany,że sam czułeś ,że coś jest nie tak skoro Cię to zaniepokoiło .Gdybyś wcześniej zwrócił się o poradę to może było by lepiej.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...