Skocz do zawartości

ściany wewnętrzne


Recommended Posts

Napisano
zaczynam budowę, mam pytania odnośnie ścian wewnętrznych z betonu komórkowego- -chcę je maksymalnie wyciszyć:
-jak najlepiej wyciszyć?
-czy zamiast ściany nośnej z bet. kom.24 mogę zrobić 12+wełna min.5 (lub cieńsza)+12cm bet.kom.
-czy zamiast ściany działowej z bet.kom.12 mogę zrobić 12+wełna+6cm bet.kom.
-płyt karton-gips nie chcę używać
pomocy
dzięki za porady
Napisano
Na parterze sciany są murowane na fundamencie, a na pietrze można wykombinować pomieszczenia których sciany działowe bedą stały na ścianach z parteru,co nieobciąża stropu. ą jeżeli nie Silka to pokombinować z kratówką.
Napisano
Po pierwsze należy pamiętać, że dwie ściany 12tki to nie to samo co 24ka (przekroje są bardziej smukłe, przez co łatwiej dwie ściany się wybaczają niż jedna), no ale w małym budynku nie ma to (istotnego) znaczenia.

Wełna wewnątrz na pewno dobrze będzie chronić przed dźwiękami uderzeniowymi (choć istnieją na rynku styropiany (miękkie) które izolują podobnie, a są magą być cieńsze (2-3 cm wystarczy). Lecz aby dźwięk nie był przenoszony przez sztywne elementy należy zwrócić uwagę, że będzie on przenoszony górą, tj. wieńcem nad i pod izolowaną ścianą - rozwiązaniem jest również odgrodzenie tej części, niemniej w takim wypadku nie jest to już możliwe, więc dźwięk będzie przenoszony tak czy siak.
Dźwięki powietrzne natomiast zależą już raczej od grubosci ściany (a prawa fizyki mówią, że czym ściana ma mniejszą masę, tym lepiej chłonie dźwięk).
Jak już pragniemy się tak bardzo odizolować, to może warto pomyśleć o położeniu jako pierwszej warstwy na stropie wspomnianego styropianu (twardego, a wyższe warstwy nie mogą się stykać bezpośrednio ze ścianą, najlepiej przy ścianach rónież poprowadzić listwę ze styropianu), będzie nas to chronić przed dźwiękami uderzeniowymi na podłodze, które nie będą się rozchodzić dalej, na sąsiednie pomieszczenia.


Pozatym witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum, jestem studentem budownictwa, myślę, że od czasu do czasu będe na waszym forum konfrontował moją wiedzę teoretyczną z waszą praktyką ^_^

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...