Skocz do zawartości

Wentylacja w łazience


Recommended Posts

Napisano
Witam ,kupiłem wentylator łazienkowy(kanałowy) zamontowałem na suficie ,nad łazienką znajduje się strych nie ocieplony .Na strychu wypuściłem rury 100 pcv i podłączyłem pod wentylator ,drugi koniec puściłem do komina wentylacyjnego ,długość 4m .Nie mogłem wyjść rurą poza dach ponieważ jest to większy koszt .Pytanie moje czy te 4metry rury powinienem ocieplić wełną przed zimą czy nie trzeba?Dziękuję
Napisano
Cytat

Witam ,kupiłem wentylator łazienkowy(kanałowy) zamontowałem na suficie ,nad łazienką znajduje się strych nie ocieplony .Na strychu wypuściłem rury 100 pcv i podłączyłem pod wentylator ,drugi koniec puściłem do komina wentylacyjnego ,długość 4m .Nie mogłem wyjść rurą poza dach ponieważ jest to większy koszt .Pytanie moje czy te 4 metry rury powinienem ocieplić wełną przed zimą czy nie trzeba?Dziękuję



Tak trzeba zaizolować żeby kondensat z zroszonej rury zimą nie lał się do łazienki .Proszę sprawdzić czy działanie wentylatora nie zaburzy wentylacji w domu (cofka ) .
Napisano
Cytat

Tak trzeba zaizolować żeby kondensat z zroszonej rury zimą nie lał się do łazienki .Proszę sprawdzić czy działanie wentylatora nie zaburzy wentylacji w domu (cofka ) .



Niema cofki ,wentylator posiada żaluzje które po wył.zamykają się automatycznie.Ocieplić wełną?
Napisano
Cytat

Niema cofki ,wentylator posiada żaluzje które po wył.zamykają się automatycznie.Ocieplić wełną?


Ocieplić wełną.
Wentylator wymusza ciąg większa ilość powietrza przemieszcza się i w miejsce tego powietrze które wywalasz w trakcie pracy wentylatora musi dostać się nowe powietrze z zewnątrz do mieszkania (którędy owędy) innym kanałem w innym pomieszczeniu domu ? .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...