Skocz do zawartości

spoiny pionowe w porothermie?


Gość

Recommended Posts

Napisano
Moje ściany zewnętrzne jednowarstwowe będą zbudowane z cegły porotherm 38 P+W Wienerbergera na zaprawie ciepłochronnej TM.
Pytanie: Czy zaprawę dawać również w spoiny pionowe? Jak grubą? Jak gruba ma być spoina w poziomie? Mam obawy, ponieważ u znajomego budującego dom z Roben Proton 28 w spoinach pionowych czuć przepływające powietrze.
  • 2 tygodnie temu...
Gość Redakcja__
Napisano
W pustakach łaczonych na pioro i wpust nie ma potrzeby nakładania zaprawy w spoinach pionowych. Przedmuchy powietrza w miejscach łączenia zostana zlikwidowane, gdy ścina będzie otynkowana obustronnie.
  • 4 lata temu...
Napisano
  Cytat

W pustakach łaczonych na pioro i wpust nie ma potrzeby nakładania zaprawy w spoinach pionowych. Przedmuchy powietrza w miejscach łączenia zostana zlikwidowane, gdy ścina będzie otynkowana obustronnie.

Rozwiń  


A czy brak spoin pionowych nie wpływa na tłumienność akustyczną ścian?

Mieszkam w nowym bloku z silki bez spoin pionowych i blok jest dosć akustyczny.

Zastanawiam sie czy to właśnie z tego powodu.

Jak mieszkałem w bloku z porotermu (również brak spoin) to bylo jeszcze.

Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

A czy brak spoin pionowych nie wpływa na tłumienność akustyczną ścian?

Mieszkam w nowym bloku z silki bez spoin pionowych i blok jest dosć akustyczny.

Zastanawiam sie czy to właśnie z tego powodu.

Jak mieszkałem w bloku z porotermu (również brak spoin) to bylo jeszcze.

Pozdrawiam

Rozwiń  


Masz rację - wpływa.
Napisano
Przy prawidłowo zestawionych elementach ściennych łączonych na pióro i wpust izolacyjność akustyczna w porównaniu ze ścianą spoinowaną praktycznie nie jest gorsza po nałożeniu tynków i warstwy ocieplającej.
Napisano
  Cytat

Moje ściany zewnętrzne jednowarstwowe będą zbudowane z cegły porotherm 38 P+W Wienerbergera na zaprawie ciepłochronnej TM.
Pytanie: Czy zaprawę dawać również w spoiny pionowe? Jak grubą? Jak gruba ma być spoina w poziomie? Mam obawy, ponieważ u znajomego budującego dom z Roben Proton 28 w spoinach pionowych czuć przepływające powietrze.

Rozwiń  


Ja wybudowałem dom z YTONGA. W tej technologii producent również nie zaleca dawania spoin pionowych. Dom wybudowałem tak, jak podaje technologia, a więc bez spoin pionowych. A teraz co się okazało.
Dom stoi na wzgórzu w miejscu nieosłoniętym. Podczas jednej z moich wizyt zastała mnie tam burza z silnym wiatrem.
Jakie było moje zdumienie, gdy nagle zobaczyłem, że po ścianach od strony skąd wieje wiatr i leje deszcz wręcz strumieniami leje się woda!
Poprosiłem regionalnego przedstawiciela YTONGA o pomoc. Przyjechał i stwierdził, że ściany z YTONGA położone są wręcz wzorowo. Aby uchronić się przed takimi przypadkami zaproponował położenie podwójnej warstwy specjalnego tynku systemowego. Zrobiłem co innego, położyłem 5cm styropiany i tynk cienkowarstwowy, bo ta technologia była tańsza i miałem pewność, że budynek będzie cieplejszy i przez styropian na pewno nie dostanie się woda.
Powód tego stanu jest bardzo prosty. Pędzący wiatr dawał nadciśnienie po stronie nawietrznej ściany a po stronie wewnętrznej ściany wystąpiło podciśnienie. W takiej sytuacji woda po prostu była przepompowywana do wnętrza budynku szczelinami pionowymi pozbawionymi kleju.
Podobną sytuację znam ze słyszenia z porotermem. Opowiadał mi ją jeden z moich robotników.
Osobiście uważam, że do takiego stanu nigdy nie dojdzie, gdy budynek stoi pomiędzy innymi budynkami. W moim przypadku był to szczyt górki, bardzo silny wiatr niosący krople deszczu praktycznie poziomo. W takiej sytuacji żaden dach nie jest w stanie osłonić ścian budynku.
Jak Pana budynek nie będzie stał w tak krytycznym miejscu, zjawisko takie nie powinno wystąpić.
To, co podają producenci dotyczy warunków normalnych, niestety, czasem coś stawia się w warunkach odbiegających od normalnych, ale to na szczęście jest tylko margines.
Proponuję przy rozważaniach również i taką możliwość przeanalizować.
Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Osobiście uważam, że do takiego stanu nigdy nie dojdzie, gdy budynek stoi pomiędzy innymi budynkami.

Rozwiń  

N9ie byłbym taki pewien... Też będą występowały różnice ciśnień, może napór wiartu będzie minimalnie niższy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...