Skocz do zawartości

Ściany działowe i sufit


Recommended Posts

Witam,

Na piętrze w swoim domu chciałbym wydzielić jedno z pomieszczeń w ten sposób, że jego ścianki działowe nie będą dochodzić do wysokości dachu, tylko będą kończyć się na wysokości 2,8 m. W ten sposób sufit tego pomieszczenia pozostaje otwarty. Zastanawiam się w jaki sposób zabudować to pomieszczenie od góry. Nie chciałbym robić sufitu podwieszanego, bo wtedy wieszaki będą widoczne z korytarza. Myślałem o zrobieniu stelaża drewnianego, ale nie wiem, czy mogę go oprzeć tylko na ściankach działowych, tzn. czy nie są one zbyt wiotkie, żeby to zrobić. Może ktoś z forumowiczów ma jakieś sugestie. Dziękuję z góry.
Link do komentarza
Pomieszczenie wygląda tak jak na załączonych rysunkach. Na przekroju widać mniej więcej o co mi chodzi, ma to być coś w rodzaju zamkniętego boksu, ale strop nad tym pomieszczeniem nie ma przenosić żadnych obciążeń, służy jedynie izolacji akustycznej.

Wszystkie ściany konstrukcyjne są z Silki, ścianki działowe też mają być z Silki, ale jeżeli uważacie, że w przypadku tego pomieszczenia inny materiał będzie bardziej odpowiedni, to mogę zmienić. Tak samo jak szerokość ścianek. Nie są one jeszcze wymurowane. Strop nad parterem jest monolityczny.

Jętek nie ma, dach jest dość nietypowy. Dlatego jedyna możliwość to oprzeć tą "atrapę stropu" z jednej strony na ścianie konstrukcyjnej, a z drugiej na działowych.

Dzięki za pomoc.

DSC01446.jpg

Edytowano przez legoludek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
skoro silka
w ostatniej warstwie silki dałbym dookoła bednarkę (z zakładem), do rozważenia w niższych warstwach (tak co 3),
wtedy może jakiś profil w ościeżu drzwi w stylu sztywnej ramki i zamocowana do tego ta bednarka (opcja)
na wierzchu ściany coś w stylu wieńca (może być drewniany, zespolony z silką, np kołek rozporowy i zwykły łącznik kątowy/płaskownik co 0,5m), do tego konstrukcję-stelaż pod GK
jendkże górą (w płaszczyźnie sufitu nad stelażem GK) bym stężył czymś po przekątnej, dwa ściągi lub profile,
i gniotsa nie łamiotsa

chodzi o to, aby przykrywająca konstrukcja była sztywna i nie mogła zmienić swej geometrii, wtedy ściany będą obciążone w miarę osiowo i nie będzie jakiś szpasów z wyboczeniem

można zaprzeć o ścianę konstrukcyjną (zakotwić do niej)
Link do komentarza
stelaż może być i metalowy, tylko trza wiedzieć jak ruszt wykonać, bo pewnie musi być lekko wzmocniony
sorry, ale specem od zabudowy GK nie jestem, niemniej 3x4m to nie ekstremalne rozpiętości
przy drewnie to by musiałby być już profile pewnie typu 2x4" ze względu na ugięcie
może ktoś dopowie
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...