Skocz do zawartości

woda i prąd na działce rolnej


Recommended Posts

Napisano
Proszę o informację w sprawie podłączenia wody i produ na działce rolnej. Byłam dzisiaj w urzędzie gminy i ( na pewniaka, bo byłam przekonana o swojej racji) poprosiłam o druk na warunki o przydział wody. Panowie jak usłyszeli, że to działka rolna, to stwierdzili żebym sobie z głowy wybiła, że otrzymam zgodę na wodę i prąd na działce rolnej. Wydawało mi się , że jak czytałam przepisy to pozwalali na takie podłącza. Czy nie ma żednego sposobu na otrzymanie takiej zgody. Zamierzam postawić ogrodzenie, a jak mam to zrobić bez prądu i wody. Rura wodna idzie przez moją działkę o grubości 110. Proszę niech mi ktoś pomoże w tej sprawie.
Napisano
urząd gminy nic do tego nie ma, musisz wystąpić o techniczne warunki przyłączenia i zapewnienie dostawy mediów do właściwego zakładu energetycznego (prąd) i zakładu gospodarki komunalnej (woda), przyłącza zgodnie ze znowelizowanym we wrześniu prawem budowlanym możesz wykonać bez żadnego pozwolenia na budowę i nawet zgłoszenia tych robót, ważne by po wykonaniu tych przyłączy wykonać odpowiednią dokumentację powykonawczą geodezyjną (uprawniony geodeta), woda na działce rolnej potrzebna jest np. do pojenia zwierząt
Napisano
Rzeczywiście, o podłączeniu do sieci wodociągowej i elektrycznej decyduje jej właściciel, i urząd gminy nie musi wyrażać na to zgody. Inna sprawa czy zakład energetyczny zechce podłączyć "pole" do sieci i jaką określi taryfę opłat za prąd. W praktyce takie przylacze wykonuje się jako tzw. budowlane również z licznikiem przedpłatowym. Podobnie wygląda sytuacja z zakładem wodociągów - nalezy zwrócić się do nich o wydanie warunków przyłączenia.
Napisano
Niestety w niektórych przypadkach właścicielem wodociągów jest gmina. Jeśli nie istnieją tam zakłady wodociągów. Być może myślą, że pani będzie wykorzystywała tą wodę do nawadniania pola? Wtedy mogą się nie zgodzić, gdyż nie pozwolą na to warunki techniczne.
Napisano
Niestety w obu przypadkach jak iuż wspomniano właścicielem wodociągów jest gmina lub spółka a energią żądzi ZE. W przypadku przyłacza wodociagowego ograniczeniem jest wydajność wodociągu, zapewnienie studni wodomierzeniowej lub budynku i regulamin dostarczania wody przyjęty uchwałą gminy oraz udział w kosztach budowy rozbudowy sieci. Dodam, że kazde przyłacze wod. , en, gazowe wymaga projektu i zgłoszenia (Prawo budowlane). Co do podłaczenia energii, przyłącze może byc wykonane na czas budowy (120 dni) lub do budynku gospodarczego (budowa na zgłoszenie,- rolnik, do 35 m2), oraz do urządzeń tylko trzeba zapewnić miejsce podłaczenia
Napisano
Wg znowelizowanego PRAWA BUDOWLANEGO od dnia 26.09.2005 inwestor może wybrać sam procedurę wg, której będzie wykonywał przyłącze:
- na podstawie zgłoszenia do starosty: należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia. Ponadto należy dołączyć oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, czasem wymagane są odpowiednie szkice lub rysunki oraz pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami, projekt zagospodarowania działki lub terenu wraz z opisem technicznym instalacji wykonany przez projektanta posiadającego uprawnienia budowlane. Do wykonania robót przystępujemy po 30 dniach od zgłoszenia i nie później niż 2 lata po terminie określonym w zgłoszeniu. Po zakończeniu robót składamy zawiadomienie o zakończeniu budowy wraz z potwierdzeniem odbioru wykonanego przyłącza.

- bez zgłoszenia, jednak musimy wykonać na odpowiedniej mapce plan sytuacyjny przyłącza. Plan musi być wykonany zgodnie z przepisami PRAWA GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO a wykonywane przyłącze zgodnie z PRAWEM ENERGETYCZNYM lub USTAWĄ O ZBIOROWYM ZAOPATRZENIU W WODĘ I ZBIOROWYM ODPROWADZENIU ŚCIEKÓW (w zależności od rodzaju przyłącza - elektroenergetyczne, wodociągowe,kanalizacyjne, gazowe, cieplne czy telekomunikacyjne).

Inwestor zgodnie ze znowelizowanym PRAWEM BUDOWLANYM może sam dokonać wyboru wg, której z dwóch procedur chce wykonać przyłącze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...