Skocz do zawartości

Ustawienie domu na działce, powiekszenie działki ?


trzepol

Recommended Posts

Witam.
Bardzo proszę o poradę odnośnie budowy prostego domku ok 100-120 m2.
1. Zakupiliśmy działkę 700m2...o przybliżonych wymiarach: szer. 20m (od wjazdu) ze zwężeniem do 17m (od tyłu działki czyli od wschodu) i długości ok.35m.
2. Działka jest ułożona w taki sposób że wjazd jest od strony zachodniej- czyli od wjazdu działka jest szersza o jakies 3 m.
3. Mamy teraz dylemat w jaki sposób rozmieścić na działce dom- zależy nam na tym żeby dom był prosty, parterowy z poddaszem użytkowym, oczywiście tani w budowie- bez żadnych lukarn, wykuszy, zbędnych okien i balkoników, dach dwuspadowy, garaż w bryle budynku, na górze 3 sypialnie i najważniejsze- musi mieć duży salon z wyjściem na taras najlepiej od strony zachodniej (czyli od frontu) lub południowej (z tym że wtedy ten taras i trawka ogranicza się tylko do max.4m. od ogrodzenia).
4. Zastanawiamy się czy dom powinien stać jak najdalej od wjazdu tzn. pozostawić większośc wolnego placu przed domem i wtedy wyjście z domu, z garażu i wyjście z salonu na taras umiejscowione będą od frontu czyli od zachodu. Problem polega na tym że mniej więcej od połowy długości działka zwęża się- więc w miejscu postawienia domu byłoby dosyc wąsko (ok 17 m). Nie wiem czy wogóle znajdziemy wtedy jakiś projekt.
5. Drugim rozwiązaniem jest postawienie domu standardowo tzn. jak najbliżej wjazdu i reszta działki za domem tzn. od wschodu i salon oraz taras też za domem- tylko czy wyjście na taras od strony wschodniej ma wogóle sens.
Naprawdę nie wiemy jak z tego wybrnąć. Bardzo proszę o życzliwe porady. Może ktoś ma podobną sytuację. Proszę również o jakieś konkretne projekty domów dot. takiego "przypadku":)

6 Zastanawiam sie na opcja odkupienia od sasiada zaznaczonego na rysunku czerwonego obszaru tym bardziej za ma on plot postawiony po prostej. W taki sposob ze mialbym dzialke idealnie prostokatna. W jaki sposob mozna odkupic (wydzierzawic itp) taki kawelek dzialeczki abym mogl postawic wygodniej dom i nie miec problemow na przyszlosc z sasiadem. Plan jest aby postawic dom jak najblizej jego granicy - 3m, aby od poludnia miec jak najwiecej miejsca.
5961f9101b79defemed.jpg

Link do komentarza
Cytat

Po pierwsze i najważniejsze – czy teren posiada aktualny MPZP, jeśli tak, to odpowiedź na te pytania jest tam zawarta. Jeśli nie, to wystąpcie o WZ i tam też będzie na to odpowiedź.



Plan zagospodarowania jest MN2 ale nie widze tam odpowiedzi na temat jak sensownie ustawic domek i jaki dobrac projekt. Nie mowiac o tym jakie sa sposoby na odkupienie, wydzierzawienie od sasiada dzialki.
Plan mowi tylko ze domek musi byc 4m od granicy, ewentualnie 3m jesli nie ma okien na danej scianie - mniejwiecej.
Link do komentarza
Cytat

A ten MPZP nic nie mówi o linii (obowiązkowej lub nieprzekraczalnej) zabudowy frontu budynku - jak sądzę w stosunku do drogi ?
Sprawdź w ogólnym opisie i szczegółowych uzgodnieniach dla danego terenu.
Jak to będziesz wiedział – napisz.



Szczerze to nie zauwazylem nic takiego tutaj http://www.rudaslaska.bip.info.pl/plik.php?id=15403. Moze za malo wiem ale staralem sie czytac ze zrozumieniem icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...