Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.Mam nadzieję że dział odpowiedni. Chcę zrobić sobie taras drewniany ze szwagrem. Tzn. ja swój i on swój. Dużo wiemy już na ten temat ale kilka rzeczy zostaje dla mnie nie wyjaśnionych. Proszę o wypowiedź jakichś fachowców lub kogoś kto miał jakieś doświadczenie.
1. Mam tylko ok 6 cm wysokości pola do popisu. Tzn. od progu balkonu do poziomu wylewki mam 6 cm. A z tego co się orientuję legary są w rozmiarach od ok 5 cm wzwyż, do tego dochodzi jeszcze mocowanie legara do wylewki i grubość deski. Jakie zastosować rozwiązanie? Żeby się zmieścić w tych 6 cm. Można dać coś innego niż legar ? coś co ma 1 lub 2 cm wysokości? i jakie mocowanie wtedy stosować? Jak to się przedstawia technologicznie.
2. Jakie stosować mocowanie legarów do wylewki? czy mogą być to kątowniki które montujemy na kołek do wylewki i na kołek z boku legara? a może przykręcić bezpośrednio legar kołkiem do wylewki?
3.Jak duża powinna być dylatacja między deską a ścianą budynku i w jakim celu ja się robi?
4. jakie stosuje sie odległości między deskami "od-do" i w jakim celu je się robi
5. Gdy już taras będzie cały to na jego końcu (strona najdalej od ściany ) jakie stosować zaślepianie tak by było ozdobne i ładnie wyglądało i nie było widać co jest pod tarasem.
Proszę o porady, Z góry dziękuję.
Link do komentarza
Przy tak małej wysokości dyspozycyjnej pokrycie tarasu można wykonać z luźno układanych kratownic - deski grubości 25 - 30 mm przebite do listew o przekroju 30x50 mm. Odstępy miedzy deskami to ok. 2 cm. Czoło pokrycia można osłonić deska przybitą do listew, ale musi pozostać szczelina pozwalająca na swobodny spływ wody.
Link do komentarza
Cytat

Przy tak małej wysokości dyspozycyjnej pokrycie tarasu można wykonać z luźno układanych kratownic - deski grubości 25 - 30 mm przebite do listew o przekroju 30x50 mm. Odstępy miedzy deskami to ok. 2 cm. Czoło pokrycia można osłonić deska przybitą do listew, ale musi pozostać szczelina pozwalająca na swobodny spływ wody.



Co to znaczy luźno? Nie mocować do wylewki? więc jak to ma być bo wydaje mi się że to się mija z celem jak mam być nie mocowane.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
1. Mam tylko ok 6 cm wysokości pola do popisu. Tzn. od progu balkonu do poziomu wylewki mam 6 cm. A z tego co się orientuję legary są w rozmiarach od ok 5 cm wzwyż, do tego dochodzi jeszcze mocowanie legara do wylewki i grubość deski. Jakie zastosować rozwiązanie? Żeby się zmieścić w tych 6 cm. Można dać coś innego niż legar ? coś co ma 1 lub 2 cm wysokości? i jakie mocowanie wtedy stosować? Jak to się przedstawia technologicznie.

Andrewex oferuje legary 35x55x2500, razem z deska 25mm da równo 6cm.

2. Jakie stosować mocowanie legarów do wylewki? czy mogą być to kątowniki które montujemy na kołek do wylewki i na kołek z boku legara? a może przykręcić bezpośrednio legar kołkiem do wylewki?

Spax ma w swojej ofercie kotwy do legarów, kręcisz bezpośrednio przez legar do wylewki, szybko, wygodnie i praktycznie.

3.Jak duża powinna być dylatacja między deską a ścianą budynku i w jakim celu ja się robi?

Dyletacja wystarczy ok 1cm - robi się ją, ponieważ deska "pracuje", czasami zmieniając swoją objętość/szerokość

4. jakie stosuje sie odległości między deskami "od-do" i w jakim celu je się robi

Jak wyżej, umownie przyjęty standard między deskami to ok. 5mm

5. Gdy już taras będzie cały to na jego końcu (strona najdalej od ściany ) jakie stosować zaślepianie tak by było ozdobne i ładnie wyglądało i nie było widać co jest pod tarasem.

Najczęściej jest to po prostu zaślepione/zabudowane deską z której wykonany jest taras.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Dla wszystkich zainteresowanych tematem, przesyłam poradnik dotyczący budowy tarasów drewnianych. Krok po kroku. Wiele wskazówek, różne rozwiązania techniczne. Tarasy na wylewce betonowej, bloczkach, kotwach, balkonie...itd.

Cytat

1. Mam tylko ok 6 cm wysokości pola do popisu. Tzn. od progu balkonu do poziomu wylewki mam 6 cm. A z tego co się orientuję legary są w rozmiarach od ok 5 cm wzwyż, do tego dochodzi jeszcze mocowanie legara do wylewki i grubość deski. Jakie zastosować rozwiązanie? Żeby się zmieścić w tych 6 cm. Można dać coś innego niż legar ? coś co ma 1 lub 2 cm wysokości? i jakie mocowanie wtedy stosować? Jak to się przedstawia technologicznie.

Andrewex oferuje legary 35x55x2500, razem z deska 25mm da równo 6cm.

2. Jakie stosować mocowanie legarów do wylewki? czy mogą być to kątowniki które montujemy na kołek do wylewki i na kołek z boku legara? a może przykręcić bezpośrednio legar kołkiem do wylewki?

Spax ma w swojej ofercie kotwy do legarów, kręcisz bezpośrednio przez legar do wylewki, szybko, wygodnie i praktycznie.

3.Jak duża powinna być dylatacja między deską a ścianą budynku i w jakim celu ja się robi?

Dyletacja wystarczy ok 1cm - robi się ją, ponieważ deska "pracuje", czasami zmieniając swoją objętość/szerokość

4. jakie stosuje sie odległości między deskami "od-do" i w jakim celu je się robi

Jak wyżej, umownie przyjęty standard między deskami to ok. 5mm

5. Gdy już taras będzie cały to na jego końcu (strona najdalej od ściany ) jakie stosować zaślepianie tak by było ozdobne i ładnie wyglądało i nie było widać co jest pod tarasem.

Najczęściej jest to po prostu zaślepione/zabudowane deską z której wykonany jest taras.

Pozdrawiam.


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony przykład, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę.
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...