Skocz do zawartości

WODY GRUNTOWE - WARTO SIĘ ZABIERAĆ?


Recommended Posts

Napisano
Kilkuletni dom - w połowie podpiwniczony. Po dwudniowych (całodniowych) opadach wyciska mi wodę z gruntu poprzez nieszczelności posadzki. W ubiegłym roku kilka razy podtopiło mi piwnicę. Poprzedni właściciel zostawił w środku pomieszczenia studzienkę tylko nie wiem po co - żadna pompa się do niej nie zmieści - a wodę mi nią wyciskało więc zatkałem szczelnie. Stwierdziłęm przy okazji, że pod posadzką jest kilkucentymetrowa szczelina - czy woda wypłukała grunt?
Dom posiada opaskę drenową + izolację pionową (ściany fundamentowe z betonu lanego, zabezpieczone jakimś mazidłem i papą). Niestety nie wiem z jaką dokłądnością wykonany jest drenaż i izolacja, bo dom kupiłem.
Stoję przed dylematem - odkopywać i robić nowy lub drugi drenaż (jest gdzie odprowadzać), czy może uszczelniać posadzkę w piwnicy (czym?) i wzmocnić grubą wylewką (ta obecna jest cienka i w kilku miejscach przepuszcza). A może ze względu na tę szczelinę trzeba wyciąć (?!) obecną wylewkę i zrobić nową? Zastanawiałem się nad nową wylewką ze spadem w kierunku odpływu z piwnicy.
Mam zamiar robić elewację a przy tym ociepić fragment fundamentu i boję się, że poźniej będzie mi trudniej z ewentualnym odkopaniem?. A może wystarczy jakąś meliorację wokół domu i zbierać wody rynnowe?
Napisano
Cytat

Kilkuletni dom - w połowie podpiwniczony. Po dwudniowych (całodniowych) opadach wyciska mi wodę z gruntu poprzez nieszczelności posadzki. W ubiegłym roku kilka razy podtopiło mi piwnicę. Poprzedni właściciel zostawił w środku pomieszczenia studzienkę tylko nie wiem po co - żadna pompa się do niej nie zmieści - a wodę mi nią wyciskało więc zatkałem szczelnie. Stwierdziłęm przy okazji, że pod posadzką jest kilkucentymetrowa szczelina - czy woda wypłukała grunt?
Dom posiada opaskę drenową + izolację pionową (ściany fundamentowe z betonu lanego, zabezpieczone jakimś mazidłem i papą). Niestety nie wiem z jaką dokłądnością wykonany jest drenaż i izolacja, bo dom kupiłem.
Stoję przed dylematem - odkopywać i robić nowy lub drugi drenaż (jest gdzie odprowadzać), czy może uszczelniać posadzkę w piwnicy (czym?) i wzmocnić grubą wylewką (ta obecna jest cienka i w kilku miejscach przepuszcza). A może ze względu na tę szczelinę trzeba wyciąć (?!) obecną wylewkę i zrobić nową? Zastanawiałem się nad nową wylewką ze spadem w kierunku odpływu z piwnicy.
Mam zamiar robić elewację a przy tym ociepić fragment fundamentu i boję się, że poźniej będzie mi trudniej z ewentualnym odkopaniem?. A może wystarczy jakąś meliorację wokół domu i zbierać wody rynnowe?



Praktycznie jak nie odkopiesz to nie dowiesz jak to jest zrobione .

Żeby nie wchodzić w koszty i nie psuć tego na zewnątrz bo może akurat jest zrobione uczciwie trzeba by :
-skuć wylewkę w piwnicy
-wybrać trochę ziemi
-ułożyć wężownice z drenażu w piwnicy po posadzkami
-połączyć to z odpływem na zewnątrz cyt.-"(jest gdzie odprowadzać)"
-zasypać je żwirem
-położyć folię budowlaną
-wylać chudziaka
-położyć nową izolację (papa termozgrzew. lub folia w płynie )
-połączyć z izolacją ścian
- potem styropian na to
- posadzkę wylać
Napisano
Cytat

Praktycznie jak nie odkopiesz to nie dowiesz jak to jest zrobione .

Żeby nie wchodzić w koszty i nie psuć tego na zewnątrz bo może akurat jest zrobione uczciwie trzeba by :
-skuć wylewkę w piwnicy
-wybrać trochę ziemi
-ułożyć wężownice z drenażu w piwnicy po posadzkami
-połączyć to z odpływem na zewnątrz cyt.-"(jest gdzie odprowadzać)"
-zasypać je żwirem
-położyć folię budowlaną
-wylać chudziaka
-położyć nową izolację (papa termozgrzew. lub folia w płynie )
-połączyć z izolacją ścian
- potem styropian na to
- posadzkę wylać


Tylko jak skuć posadzkę nie naruszając ścian działowych?
Napisano
Zastanawiam się czy koniecznie trzeba skuć całość wylewki? Może wystarczy zrobić ze dwie - trzy szerokie bruzdy w posadzce przez całą piwnicę tak aby nie naruszać całości i tam włożyć drenaż? Pożniej to zalać betonem i następnie cała reszta(hydroizolacja, wylewka)?
Napisano
Cytat

Zastanawiam się czy koniecznie trzeba skuć całość wylewki? Może wystarczy zrobić ze dwie - trzy szerokie bruzdy w posadzce przez całą piwnicę tak aby nie naruszać całości i tam włożyć drenaż? Pożniej to zalać betonem i następnie cała reszta(hydroizolacja, wylewka)?



piszesz że miejscami jest pustka pod tą wylewką , więc zacznij od konstruktora .
wykuć bez rozebrania ścian hmm to jak zacząć a nie skończyć , co trzeba wywalić to wywalić trzeba a pół środki to i pół efekty.
pozdrawiam
Napisano
nie będzie to ani proste ani łatwe ani przyjemne, na pewno nie tanie. To tak żeby sie pozbyć złudzeń.

Podobnie ma mój brat, budynek stary, regularnie zalewa piwnice.
Można przemyśleć studzienki odwadniające w koło budynku które będą regulowały poziom wody w gruncie.

Najlepiej najpierw zrobić wiercenia geologiczne w okół domu żeby wiedzieć jaki jest ten poziom wód. Z taka informacja będziesz mógł świadomie podjąć następne decyzje icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zastanawiam się czy koniecznie trzeba skuć całość wylewki? Może wystarczy zrobić ze dwie - trzy szerokie bruzdy w posadzce przez całą piwnicę tak aby nie naruszać całości i tam włożyć drenaż? Pożniej to zalać betonem i następnie cała reszta(hydroizolacja, wylewka)?



Ważna jest warstwa żwiru pod posadzką,która będzie odprowadzać wodę do drenażu .
Do walki z wodą w piwnicy trzeba się przyłożyć półśrodki raczej nie wystarczą , może się okazać że to wyrzucone pieniądze lub zmiana chwilowa ,radzę dobrze przemyśleć .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...