Skocz do zawartości

Surowy otwarty - dom w borówkach 2


Recommended Posts

Napisano
Witajcie moi mili.
Niby już musztarda po obiedzie, bo ściany parteru wymurowane, strop zalany - czekam na murowanie kolanka, szczytów, więźba już zamówiona... Tak, buduję - zgodziłem się na ofertę firmy lecz chciałbym zapytać Was o kilka rzeczy związanych z wyceną prac przez nich wykonanych.
Za stan surowy otwarty (ławy, mur fundamentowy, zasypka - zrobione w zeszłym roku - nie liczę tego) liczą sobie 29900zł
Więc czysta robocizna to np:
murowanie ścian zewnętrznych - 45 zł/m2
strop żelbetowy (szalunek, zbrojenie itp) - 4200 zł
schody betonowe (700zł)
Dach - 150m2 x 80 zł = 12000zł
Murowanie kominów z pełnej cegły, potem klinkier, wieniec - tu koszta liczą za m3
itd, itd...

Sumując - czy owe 29900 to dużo, a może cena normalna? Budowa na śląsku, dom - jak w temacie, po adaptacji - 105 m2 użytkowej, parter z poddaszem użytkowym, niepodpiwniczony, z garażem w bryle. Dach prosty, dwuspadowy.
Dzięki serdeczne. Dajcie znać jak możecie. Dzięki.
Gość adiqq
Napisano
podam może moje koszty do porównania:
dom podpiwniczony 10x10(135m2 pow. użytkowej(150 po podłogach) +75m2 piwnic) do tego garaz 6x8, 3 stropy(nad garażem jest taras), schody betonowe garaz-parter,dach dwuspadowy 174m2,2 kominy spalinowe,wieniec - od ław aż po krycie dachu zapłaciłem za robocizne SSO 42tys (2 ekipy) z czego dach 9tys.
Budowa śląsk 2009
Napisano
Cytat

Witajcie moi mili.
Niby już musztarda po obiedzie, bo ściany parteru wymurowane, strop zalany - czekam na murowanie kolanka, szczytów, więźba już zamówiona... Tak, buduję - zgodziłem się na ofertę firmy lecz chciałbym zapytać Was o kilka rzeczy związanych z wyceną prac przez nich wykonanych.
Za stan surowy otwarty (ławy, mur fundamentowy, zasypka - zrobione w zeszłym roku - nie liczę tego) liczą sobie 29900zł
Więc czysta robocizna to np:
murowanie ścian zewnętrznych - 45 zł/m2
strop żelbetowy (szalunek, zbrojenie itp) - 4200 zł
schody betonowe (700zł)
Dach - 150m2 x 80 zł = 12000zł
Murowanie kominów z pełnej cegły, potem klinkier, wieniec - tu koszta liczą za m3
itd, itd...

Sumując - czy owe 29900 to dużo, a może cena normalna? Budowa na śląsku, dom - jak w temacie, po adaptacji - 105 m2 użytkowej, parter z poddaszem użytkowym, niepodpiwniczony, z garażem w bryle. Dach prosty, dwuspadowy.
Dzięki serdeczne. Dajcie znać jak możecie. Dzięki.




Moim zdaniem to dobra cena, ja płaciłem za podobny metraż bez dachu 24 tyś
Napisano
Cytat

Sumując - czy owe 29900 to dużo, a może cena normalna? Budowa na śląsku, dom - jak w temacie, po adaptacji - 105 m2 użytkowej, parter z poddaszem użytkowym, niepodpiwniczony, z garażem w bryle. Dach prosty, dwuspadowy.
Dzięki serdeczne. Dajcie znać jak możecie. Dzięki.



Cena standardowa - powiedziałabym nawet , że z tych niższych .... w 2007 roku zapłaciłam 32.000zł za swój SSO - metraż nieco większy niż Twój .
Napisano
Cytat

Cena standardowa - powiedziałabym nawet , że z tych niższych .... w 2007 roku zapłaciłam 32.000zł za swój SSO - metraż nieco większy niż Twój .




Czy ta cena 2990 i 32000 jest z dachem czy bez ??
Napisano

Cytat

Czy ta cena 2990 i 32000 jest z dachem czy bez ??



u mnie z dachem .... wnioskuję, że u maryny też, ponieważ napisała:

Cytat

Więc czysta robocizna to np:
murowanie ścian zewnętrznych - 45 zł/m2
strop żelbetowy (szalunek, zbrojenie itp) - 4200 zł
schody betonowe (700zł)
Dach - 150m2 x 80 zł = 12000zł


Napisano
Cytat

u mnie z dachem .... wnioskuję, że u maryny też, ponieważ napisała:



Też tak to zrozumiałem ale cena wydawała mi się niska dlatego pytałem, ja mam spory dach i 4 spadowy z 8 oknami dlatego cena 12 tys mnie zaskoczyła
Napisano
dopne sie do tematu
"Domy z wizja" z charakterem 4 160m2+garaz 20m2

wykonawca mowi ze duzo zbrojenia(ponad 4tony stali) i ogolem 95m3 betonu lanego z gruchy podnosi cene
wszystkie stemple ma swoje metalowe,drewno szalunkowe mnie nie obchodzi
SSZ tylko bez okien 50k pln za robocizne to chyba srednio tanio co?
Napisano
Cytat

dopne sie do tematu
"Domy z wizja" z charakterem 4 160m2+garaz 20m2

wykonawca mowi ze duzo zbrojenia(ponad 4tony stali) i ogolem 95m3 betonu lanego z gruchy podnosi cene
wszystkie stemple ma swoje metalowe,drewno szalunkowe mnie nie obchodzi
SSZ tylko bez okien 50k pln za robocizne to chyba srednio tanio co?



Za ten dom - cena dla mnie do przyjęcia .....
Dom nie jest prostą stodołą jak od siekiery (jak u mnie icon_lol.gif ) , do tego dochodzi dość spory metraż .
Jeśli ekipa sprawdzona i pewna , to się nie zastanawiaj i bierz.
Napisano
a po czym poznac ze ekipa dobra?
jezeli poprosze o namiar na kilka domow ktore Xxx Xxxx zbudowal wczesniej,to niekoniecznie musi w nich byc ten "problemowy"
moge dostac namiary na domy gdzie "dobrze ukladalo sie" i inwestorzy sa zadowoleni
Napisano
Cytat

a po czym poznac ze ekipa dobra?
jezeli poprosze o namiar na kilka domow ktore Xxx Xxxx zbudowal wczesniej,to niekoniecznie musi w nich byc ten "problemowy"
moge dostac namiary na domy gdzie "dobrze ukladalo sie" i inwestorzy sa zadowoleni




Nawet jeśli na 200 budowach nic się nie zdarzyło - nie masz 100% gwarancji na to, że na Twojej się nie trafi .
Nawet najlepszej ekipie zdarzają się wtopy - nie myli się ten kto nic nie robi .
Co według Ciebie oznacza "bezproblemowy"?
Budowa to nie laboratorium - jeśli jesteś pedantem i chodzisz z linijką , to na czas budowy weź sobie urlop i wyjedź na wakacje , bo możesz to przypłacić zdrowiem psychicznym .


Jak się maksymalnie zabezpieczyć jeśli nie znasz ekipy? co możesz zrobić, żeby nie trafić na "paproków"?

- poproś o namiary na inwestorów z kilku ostatnich budów, przejedź się , pooglądaj i pogadaj
- sprawdź firmę w internecie - znajdź opinie na dużych forach budowlanych
- słuchaj pilnie co do Ciebie szef firmy mówi - jeśli usłyszysz na Twoje pytania w odpowiedzi zamiast konkretów : "dogadamy się" , "jakoś to będzie" , "będzie Pan zadowolony" ... to pożegnaj się grzecznie.... i szukaj dalej...
- wydaj kopię projektu i kosztorys zażądaj dokładny i ostateczny na piśmie - nie słownie "na oko"

jeśli już wybierzesz firmę - to nie sądź że na tym skończyła się Twoja rola i teraz możesz spocząć na laurach ... teraz przez pierwsze dni musisz mieć oczy dookoła głowy ....
- dokładnie sporządzona umowa to podstawa - ma tam być wyszczególnione wszystko, łącznie z kwotami za poszczególne etapy , terminem wypłaty zobowiązania , terminem wykonania pracy ( z widełkami - wiadomo, pogody nie przewidzi nikt) , oraz karami za niedotrzymanie terminów.... oczywiście zażądaj faktury - nic na gębę....
- weź sobie kilka dni urlopu (na etapie fundamentów i na etapie murarki ścian) i obserwuj ich pracę - nie chodzi o mierzenie linijką i upierdliwe zawracanie im doopy , tylko obserwację - jeśli trafisz na paproków - od razu będziesz wiedział - i goń z budowy zanim narobią szkód ....
- weź polecanego kierbuda który nie zna ekipy , niech przyjedzie na etapie zbrojenia fundamentów , i po każdym etapie, jeśli coś będzie nie halo według Ciebie to też mu dzwoń, niech przyjedzie zobaczyć czy wszystko gra ...
- jeśli nie możesz być na budowie codziennie choć na chwilkę - postaraj się o kogoś kto być może i będzie tam z Twojego ramienia....

Najlepiej brać ekipę , która budowała u znajomych/sąsiadów i wiesz , że to nie sezonowi żule spod budki z piwem . Ale nie każdy ma taką możliwość - dlatego biorąc obcą ekipę - trzeba być bardzo ostrożnym .
Napisano
dzieki daggulka serdeczne za rady i wskazowki
z rozmowy wykonawca wydaje sie kompetentny,od razu zabral projekt na kilka dni...
oczywiscie zapytam o namiary na domy,ktore zrealizowal



Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...