Skocz do zawartości

Surowy otwarty - dom w borówkach 2


Recommended Posts

Napisano
Witajcie moi mili.
Niby już musztarda po obiedzie, bo ściany parteru wymurowane, strop zalany - czekam na murowanie kolanka, szczytów, więźba już zamówiona... Tak, buduję - zgodziłem się na ofertę firmy lecz chciałbym zapytać Was o kilka rzeczy związanych z wyceną prac przez nich wykonanych.
Za stan surowy otwarty (ławy, mur fundamentowy, zasypka - zrobione w zeszłym roku - nie liczę tego) liczą sobie 29900zł
Więc czysta robocizna to np:
murowanie ścian zewnętrznych - 45 zł/m2
strop żelbetowy (szalunek, zbrojenie itp) - 4200 zł
schody betonowe (700zł)
Dach - 150m2 x 80 zł = 12000zł
Murowanie kominów z pełnej cegły, potem klinkier, wieniec - tu koszta liczą za m3
itd, itd...

Sumując - czy owe 29900 to dużo, a może cena normalna? Budowa na śląsku, dom - jak w temacie, po adaptacji - 105 m2 użytkowej, parter z poddaszem użytkowym, niepodpiwniczony, z garażem w bryle. Dach prosty, dwuspadowy.
Dzięki serdeczne. Dajcie znać jak możecie. Dzięki.
Gość adiqq
Napisano
podam może moje koszty do porównania:
dom podpiwniczony 10x10(135m2 pow. użytkowej(150 po podłogach) +75m2 piwnic) do tego garaz 6x8, 3 stropy(nad garażem jest taras), schody betonowe garaz-parter,dach dwuspadowy 174m2,2 kominy spalinowe,wieniec - od ław aż po krycie dachu zapłaciłem za robocizne SSO 42tys (2 ekipy) z czego dach 9tys.
Budowa śląsk 2009
Napisano
Cytat

Witajcie moi mili.
Niby już musztarda po obiedzie, bo ściany parteru wymurowane, strop zalany - czekam na murowanie kolanka, szczytów, więźba już zamówiona... Tak, buduję - zgodziłem się na ofertę firmy lecz chciałbym zapytać Was o kilka rzeczy związanych z wyceną prac przez nich wykonanych.
Za stan surowy otwarty (ławy, mur fundamentowy, zasypka - zrobione w zeszłym roku - nie liczę tego) liczą sobie 29900zł
Więc czysta robocizna to np:
murowanie ścian zewnętrznych - 45 zł/m2
strop żelbetowy (szalunek, zbrojenie itp) - 4200 zł
schody betonowe (700zł)
Dach - 150m2 x 80 zł = 12000zł
Murowanie kominów z pełnej cegły, potem klinkier, wieniec - tu koszta liczą za m3
itd, itd...

Sumując - czy owe 29900 to dużo, a może cena normalna? Budowa na śląsku, dom - jak w temacie, po adaptacji - 105 m2 użytkowej, parter z poddaszem użytkowym, niepodpiwniczony, z garażem w bryle. Dach prosty, dwuspadowy.
Dzięki serdeczne. Dajcie znać jak możecie. Dzięki.




Moim zdaniem to dobra cena, ja płaciłem za podobny metraż bez dachu 24 tyś
Napisano
Cytat

Sumując - czy owe 29900 to dużo, a może cena normalna? Budowa na śląsku, dom - jak w temacie, po adaptacji - 105 m2 użytkowej, parter z poddaszem użytkowym, niepodpiwniczony, z garażem w bryle. Dach prosty, dwuspadowy.
Dzięki serdeczne. Dajcie znać jak możecie. Dzięki.



Cena standardowa - powiedziałabym nawet , że z tych niższych .... w 2007 roku zapłaciłam 32.000zł za swój SSO - metraż nieco większy niż Twój .
Napisano
Cytat

Cena standardowa - powiedziałabym nawet , że z tych niższych .... w 2007 roku zapłaciłam 32.000zł za swój SSO - metraż nieco większy niż Twój .




Czy ta cena 2990 i 32000 jest z dachem czy bez ??
Napisano

Cytat

Czy ta cena 2990 i 32000 jest z dachem czy bez ??



u mnie z dachem .... wnioskuję, że u maryny też, ponieważ napisała:

Cytat

Więc czysta robocizna to np:
murowanie ścian zewnętrznych - 45 zł/m2
strop żelbetowy (szalunek, zbrojenie itp) - 4200 zł
schody betonowe (700zł)
Dach - 150m2 x 80 zł = 12000zł


Napisano
Cytat

u mnie z dachem .... wnioskuję, że u maryny też, ponieważ napisała:



Też tak to zrozumiałem ale cena wydawała mi się niska dlatego pytałem, ja mam spory dach i 4 spadowy z 8 oknami dlatego cena 12 tys mnie zaskoczyła
Napisano
dopne sie do tematu
"Domy z wizja" z charakterem 4 160m2+garaz 20m2

wykonawca mowi ze duzo zbrojenia(ponad 4tony stali) i ogolem 95m3 betonu lanego z gruchy podnosi cene
wszystkie stemple ma swoje metalowe,drewno szalunkowe mnie nie obchodzi
SSZ tylko bez okien 50k pln za robocizne to chyba srednio tanio co?
Napisano
Cytat

dopne sie do tematu
"Domy z wizja" z charakterem 4 160m2+garaz 20m2

wykonawca mowi ze duzo zbrojenia(ponad 4tony stali) i ogolem 95m3 betonu lanego z gruchy podnosi cene
wszystkie stemple ma swoje metalowe,drewno szalunkowe mnie nie obchodzi
SSZ tylko bez okien 50k pln za robocizne to chyba srednio tanio co?



Za ten dom - cena dla mnie do przyjęcia .....
Dom nie jest prostą stodołą jak od siekiery (jak u mnie icon_lol.gif ) , do tego dochodzi dość spory metraż .
Jeśli ekipa sprawdzona i pewna , to się nie zastanawiaj i bierz.
Napisano
a po czym poznac ze ekipa dobra?
jezeli poprosze o namiar na kilka domow ktore Xxx Xxxx zbudowal wczesniej,to niekoniecznie musi w nich byc ten "problemowy"
moge dostac namiary na domy gdzie "dobrze ukladalo sie" i inwestorzy sa zadowoleni
Napisano
Cytat

a po czym poznac ze ekipa dobra?
jezeli poprosze o namiar na kilka domow ktore Xxx Xxxx zbudowal wczesniej,to niekoniecznie musi w nich byc ten "problemowy"
moge dostac namiary na domy gdzie "dobrze ukladalo sie" i inwestorzy sa zadowoleni




Nawet jeśli na 200 budowach nic się nie zdarzyło - nie masz 100% gwarancji na to, że na Twojej się nie trafi .
Nawet najlepszej ekipie zdarzają się wtopy - nie myli się ten kto nic nie robi .
Co według Ciebie oznacza "bezproblemowy"?
Budowa to nie laboratorium - jeśli jesteś pedantem i chodzisz z linijką , to na czas budowy weź sobie urlop i wyjedź na wakacje , bo możesz to przypłacić zdrowiem psychicznym .


Jak się maksymalnie zabezpieczyć jeśli nie znasz ekipy? co możesz zrobić, żeby nie trafić na "paproków"?

- poproś o namiary na inwestorów z kilku ostatnich budów, przejedź się , pooglądaj i pogadaj
- sprawdź firmę w internecie - znajdź opinie na dużych forach budowlanych
- słuchaj pilnie co do Ciebie szef firmy mówi - jeśli usłyszysz na Twoje pytania w odpowiedzi zamiast konkretów : "dogadamy się" , "jakoś to będzie" , "będzie Pan zadowolony" ... to pożegnaj się grzecznie.... i szukaj dalej...
- wydaj kopię projektu i kosztorys zażądaj dokładny i ostateczny na piśmie - nie słownie "na oko"

jeśli już wybierzesz firmę - to nie sądź że na tym skończyła się Twoja rola i teraz możesz spocząć na laurach ... teraz przez pierwsze dni musisz mieć oczy dookoła głowy ....
- dokładnie sporządzona umowa to podstawa - ma tam być wyszczególnione wszystko, łącznie z kwotami za poszczególne etapy , terminem wypłaty zobowiązania , terminem wykonania pracy ( z widełkami - wiadomo, pogody nie przewidzi nikt) , oraz karami za niedotrzymanie terminów.... oczywiście zażądaj faktury - nic na gębę....
- weź sobie kilka dni urlopu (na etapie fundamentów i na etapie murarki ścian) i obserwuj ich pracę - nie chodzi o mierzenie linijką i upierdliwe zawracanie im doopy , tylko obserwację - jeśli trafisz na paproków - od razu będziesz wiedział - i goń z budowy zanim narobią szkód ....
- weź polecanego kierbuda który nie zna ekipy , niech przyjedzie na etapie zbrojenia fundamentów , i po każdym etapie, jeśli coś będzie nie halo według Ciebie to też mu dzwoń, niech przyjedzie zobaczyć czy wszystko gra ...
- jeśli nie możesz być na budowie codziennie choć na chwilkę - postaraj się o kogoś kto być może i będzie tam z Twojego ramienia....

Najlepiej brać ekipę , która budowała u znajomych/sąsiadów i wiesz , że to nie sezonowi żule spod budki z piwem . Ale nie każdy ma taką możliwość - dlatego biorąc obcą ekipę - trzeba być bardzo ostrożnym .
Napisano
dzieki daggulka serdeczne za rady i wskazowki
z rozmowy wykonawca wydaje sie kompetentny,od razu zabral projekt na kilka dni...
oczywiscie zapytam o namiary na domy,ktore zrealizowal



Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...