Skocz do zawartości

SWISSPOR LAMBDA 15cm.JAKI KLEJ?


Recommended Posts

Napisano
jak w tytule.jakiego kleju,oprocz pianki TYTAN,uzyc do przyklejenia Swisspor Lambda(grafitowy) 15cm grubosci na Ytongu?
Sciana budynku ma 4 metry wysokosci(dom parterowy),nie chce kolkowac.Prosze wykonawcow i inwestorow z podobnym doswiadczeniem o wskazowki,zdania sa podzielone a material troche kosztuje wiec nie chce umoczyc d...y.
Dziekuje z gory.
Napisano
Wieść gminna niesie że Soudal trochę lepszy.
Własności klejące podobne, ale przy Tytanie zdarza się że puszka niepróżni się do końca.
Można oczywiście nie kołkować styro wcale przy parterówce, ale narożniki jednakbym zabezpieczył przed ssaniem wiatru, szczególnie jeśli dom ma stanąć na otwartej przestrzeni.
Napisano
Cytat

Wieść gminna niesie że Soudal trochę lepszy.
Własności klejące podobne, ale przy Tytanie zdarza się że puszka niepróżni się do końca.
Można oczywiście nie kołkować styro wcale przy parterówce, ale narożniki jednakbym zabezpieczył przed ssaniem wiatru, szczególnie jeśli dom ma stanąć na otwartej przestrzeni.



Dzieki za podpowiedz,ja jednak bardziej mialem na mysli w ogole zastosowac cos z klejow sypkich(z worka),mam wrazenie ze te aerozole jakos zbyt "odpustowo" traktowane sa przez wykonawcow.Podkreslam jednak ze to opinia moja wyrobiona na podstawie mojego lokalnego budownictwa.Byc moze jednak nie potrzebnie sobie glowe zawracam i powinienem kupic technologicznie zaawansowany produkt a wykonawca niech sie dostosuje,nachodzi mnie jednak mysl ze fachowiec nie obeznany z produktem moze go w znacznej ilosci zmarnowac(nieodpowiednio stosowac,a na pewno nie obchodzic sie oszczednie).
Co sie tyczy zabezpieczenia narozy domu,czy moglbys to sprecyzowac,czy wedlug Ciebie nalezy naroza kolkowac...
Napisano
Technologia klejenia na pianie jest już wystarczająco długo na rynku żeby wyrobić sobie o niej zdanie.
Gdzie Ty mieszkasz, że zakładasz że wykonawca sobie z nimi nie poradzi bo to nowa technologia?
Te piany są naprawdę bardzo mocne i znacznie skracają czas pracy.
Pamiętaj tylko żeby nie wykorzystywać jej do uszczelniania szczelin między płytami styro. Tą czynność, jeśli jest taka potrzeba, wykonuje się pianka montażową niskorozprężną
Jak napisałem przy parterówce kołkowanie w przypadku piany można pominąć, ale osobiści naroża bym zabezpieczył.
Tu nie ma jakiś wytycznych. To moje zdanie
Napisano
Cytat

Technologia klejenia na pianie jest już wystarczająco długo na rynku żeby wyrobić sobie o niej zdanie.
Gdzie Ty mieszkasz, że zakładasz że wykonawca sobie z nimi nie poradzi bo to nowa technologia?
Te piany są naprawdę bardzo mocne i znacznie skracają czas pracy.
Pamiętaj tylko żeby nie wykorzystywać jej do uszczelniania szczelin między płytami styro. Tą czynność, jeśli jest taka potrzeba, wykonuje się pianka montażową niskorozprężną
Jak napisałem przy parterówce kołkowanie w przypadku piany można pominąć, ale osobiści naroża bym zabezpieczył.
Tu nie ma jakiś wytycznych. To moje zdanie



Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie...A fachowcow mamy takich za jakich chcemy zaplacic-to moje zdanie...
Napisano
Cytat

trzeba kołkować naroża. Już to pisałem tu:

https://forum.budujemydom.pl/brak-gazu-na-d...=50#entry202514


A styro na ytonga, to pomysł kiepski i to bez względu jakim klejem się wspomożesz.



Twoja wypowiedz i fotke w tamtym temacie czytalem,zauwaz jednak,ze budynek z fotki to kilka kondygnacji a nie parterowka o wysokosci sciany 4 metry z czego 80 cm przykryje podbitka.Ale bardzo dziekuje za zainteresowanie i wypowiedz.A opinie aby ytonga nie ocieplac styropianem czyms konkretnym uzasadnisz czy tak tylko piszesz bo Ty masz inaczej?
Napisano
zawsze ostatecznie to Ty decydujesz czy będziesz kołkował czy nie. Ja nie zajmuje się dociepleniami, jednak miałem okazję być na szkoleniu zorganizowanym przez firmę która produkuje tynki i inne duperele. Było tam właśnie mówione, że naroża wszelakie należy kołkować.

A co do ytonga i styro. Nie chcę Ci rozwalać wątku. Jest kilka ciekawych dyskusji na forum na ten temat. Poczytaj.

Napisano
Cytat

zawsze ostatecznie to Ty decydujesz czy będziesz kołkował czy nie. Ja nie zajmuje się dociepleniami, jednak miałem okazję być na szkoleniu zorganizowanym przez firmę która produkuje tynki i inne duperele. Było tam właśnie mówione, że naroża wszelakie należy kołkować.

A co do ytonga i styro. Nie chcę Ci rozwalać wątku. Jest kilka ciekawych dyskusji na forum na ten temat. Poczytaj.



Ok. poczytam.dzieki za wskazowki
Gość arturo72
Napisano
To może się przyłącze do zapytania icon_wink.gif
Czym kleić grafitowy styro do BK ? Zamierzam zapodać ok.18-20cm.Czy pianka też będzie ok,bo gdzieś obiło mi się o oczy,że grafitowy jest problemowy pod tym względem.
Napisano
Cytat

To może się przyłącze do zapytania icon_wink.gif
Czym kleić grafitowy styro do BK ? Zamierzam zapodać ok.18-20cm.Czy pianka też będzie ok,bo gdzieś obiło mi się o oczy,że grafitowy jest problemowy pod tym względem.



Fajnie ze jeszcze ktos nie ma zupelnej swiadomosci co z czym sie laczy,ale musze zauwazyc ze gro pomocnych porad narobilo mi w glowie zamieszania...
Napisano
Cytat

Fajnie ze jeszcze ktos nie ma zupelnej swiadomosci co z czym sie laczy,ale musze zauwazyc ze gro pomocnych porad narobilo mi w glowie zamieszania...



Zapraszam do lektury z obrazkami. Jest to w zasadzie prosta instrukcja wykonywania docieplenia ściany w systemie BOLIX na bazie styropianu.

Tu natomiast laborat o wadach technologicznych - czyli jak nie powinno się tego riobić.


Tutaj natomiast (link z tej samej strony) wyczerpujaca infomacja o klejach w systemach BSO.

Na stronie TERMOORGANIKA są opisy kleju do styropianu:
a) przygotowany na budowie
b) klej poliuretanowy

Pierwszy wszystkim jest znany a drugi to załóżmy - nowość.

Proszę przeczytać część SPOSÓB UŻYCIA dla tych produktów. Okaże się, ze w przypadku kleju poliuretanowego kołkowanie jest zawsze konieczne, a w przypadku zaprawy klejowej - wynikające z założeń projektu ocieplenia.
Napisano
Bardzo serdecznie dziekuje za super wyczerpujace materialy.A tak na marginesie to kilku inwestorow przestrzegalo mnie przed firma BOLIX,czy to jakas regula czy zbyt wysokie wymagania moze tychze ludzi?
Napisano
Cytat

Bardzo serdecznie dziekuje za super wyczerpujace materialy.A tak na marginesie to kilku inwestorow przestrzegalo mnie przed firma BOLIX,czy to jakas regula czy zbyt wysokie wymagania moze tychze ludzi?




W systemach ociepleń najważniejsze jest prawidłowe wykonanie - zgodne z założeniami dostawcy technologii.

Jeżeli ekipa odstawi tzw. fuszerkę, to każdemu producentowi potem można przykleić łatkę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Wybralem system WEBER i polecialem kompleksowo,klej do styropianu ten lepszy nie najtanszy,siatka systemowa,klej do siatki tez nie ten najtanszy tylko drugi z kolei,tynk silikonowy.Nie najtaniej moze i nie system STO lub CAPAROL ale moj wlasny rozsadny wybor.Dziekuje za reakcje i zycze udanych wyborow.U mnie od poniedzialku klada tynk.

Ps.styropian grafitowy SWISSPOR LAMBDA 15cm,NIE kolkowalem calosci(tylko naroza domu i otworow okiennych,dom parterowy ,sciana 4m wysokosci).
Napisano
Cytat

Wybralem system WEBER i polecialem kompleksowo,klej do styropianu ten lepszy nie najtanszy,siatka systemowa,klej do siatki tez nie ten najtanszy tylko drugi z kolei,tynk silikonowy.Nie najtaniej moze i nie system STO lub CAPAROL ale moj wlasny rozsadny wybor.Dziekuje za reakcje i zycze udanych wyborow.U mnie od poniedzialku klada tynk.

Ps.styropian grafitowy SWISSPOR LAMBDA 15cm,NIE kolkowalem calosci(tylko naroza domu i otworow okiennych,dom parterowy ,sciana 4m wysokosci).




Otóż to - rozwiazanie systemowe to potencjalna gwarancja trwałości. Nie ma co sztukować, to wszak elewacja domu i wizytówka.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...