Skocz do zawartości

Garaż blaszany obok domu


Recommended Posts

Napisano
Witam! Chciałbym się dowiedzieć w jakiej odległości od domu można postawić garaż tzw blaszak. Wiem że może on stać w granicy jeżeli nie przekracza 5,5m i niema więcej jak 3m wysokości, a w innym wypadku 1,5m od granicy. Mnie natomiast interesuje, w jakiej odległości od ściany (muru) domu z oknami usytuować garaż. Spotyka się często blaszaki doklejone do muru. Jest to dla mnie ważne ponieważ chciałbym podzielić działkę na dwie części. Na jednej stoi dom i obok niego chciałbym postawić garaż, a drugą działkę chciałbym mieć jak największą, dlatego garaż powinien być możliwie blisko domu.
Napisano
Nie ma ustalonych ustawowo, odległości między budynkami na tej samej działce - poza wyjątkami wynikającymi z przepisów p.poż – ale te raczej w podanej sytuacji nie wystąpią.
Przy czym na garaż niezbędne jest uzyskanie PnB.

Moim zdaniem – oczywiście.
Napisano
Cytat

Przy czym na garaż niezbędne jest uzyskanie PnB.



No tak ... ale to będzie blaszak - dwóch chłopa może go podnieść z dwóch stron i w razie draki przenieść w inne miejsce , czyli jest demontowalny .
Z tego co mi wiadomo - na obiekty demontowalne i takie które można w każdej chwili przenieść/przesunąć - nie trzeba mieć pozwolenia.
Chyba , że się mylę jednak? icon_rolleyes.gif
Zawsze można powiedzieć , że to nie garaż tylko zaplecze pozostałe po budowie ...
Napisano
To jest bardziej zawiłe.

Garaż - z definicji musi spełniać określone wymagania i może być postawiony tylko na podstawie pozwolenia na budowę.

Natomiast, obiekt budowlany niepołączony trwale z gruntem , jakim jest ten blaszak, nie jest ustawowo (Prawo Budowlane) zwolniony od uzyskania pozwolenia na budowę, a na działce budowlanej może „stać” tylko to na co było pozwolenie na budowę lub (i) obejmowało zgłoszenie.

Tak wynika z literalnego odczytu obowiązujących przepisów.
Napisano
Nie takie durne.
Durne dla tego co chce postawić blaszak lub kilka blaszaków, na swojej działce i jeszcze w granicy.
Zbawienne dla jego sąsiada.

Jak zwykle, punkt widzenia zależy od ……. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...