Skocz do zawartości

Docieplenie domu z bali drewnianych


Recommended Posts

Napisano
Proszę o podanie układu warstw docieplenia na ścianie domu z bali drewnianych, pokrytych następnie deskami. Co jest korzystniej zastosować: styropian, czy wełnę? A może coś innego?
Napisano
Z tego co mi wiadomo to postawiłbym na wełnę. Przede wszystkim jest niepalna.
Napisano
  Cytat

Pozostaje T.B.
Wiem że to podpucha icon_lol.gif

Rozwiń  


Kuźwa, to nie podpucha, tylko mały dylemat. Troszkę mamy inne zdania ze znajomymi. Dlatego nie piszę co wiem, żeby niczego nie sugerować. Poproszę o podanie tego jakie warstwy i w jakiej kolejności należy położyć na ścianie domu z bali drewnianych, chcąc go ocieplić. Ściana obita deskami. Suma szerokości ściany (bal + deska) = 20 cm.
Pytanie całkiem powazne i do znawców tematu..
Napisano
No to tylko wełna, można od zewnątrz jak i od wewnątrz.
Ja dałbym od wewnątrz, zrobił ruszt drewniany i przywalił ładne felcowane deski, dom nie straci nic z charakteru, z zewnątrz ładne bale, a od środka wyglada jak prawdziwa płazówka.
Dla niedowiarków, folii żadnej niet, są na to inne sposoby żeby było wszystko ok.
Napisano
tę paroizolację dałbym na ruszcie i zwentylował pustę pomiędzy balami/dechami a paroizolacją
swoją drogą - wyp.... bym te dechy, chyba, ze za dobrze się trzymają

jeżeli nie - to ruszt => wełna=> folia paroprzepuszczalna/wiatroizolacja=> dechy
Napisano
  Cytat

jeżeli nie - to ruszt => wełna=> folia paroprzepuszczalna/wiatroizolacja=> dechy

Rozwiń  


Dokładnie, jedyne słuszne rozwiązanie, dodam jeszcze że dechy można strugnąć i chałupa jak nowa.

  Cytat

Dalej potrzebuję odpowiedzi!

Rozwiń  


Masz już wszystko, nie marudź.
Napisano
Moim zdaniem, zależy to od kilku czynników;
- jak są, lub będą wykończone ściany od wewnątrz,
- czy ma być zachowany „klimat” domu drewnianego – w całości, czy od wewnątrz, czy tylko z zewnątrz,
- jaka jest lub będzie wentylacja.
Napisano
  Cytat

Moim zdaniem, zależy to od kilku czynników;
- jak są, lub będą wykończone ściany od wewnątrz,
- czy ma być zachowany „klimat” domu drewnianego – w całości, czy od wewnątrz, czy tylko z zewnątrz,
- jaka jest lub będzie wentylacja.

Rozwiń  


1. Ściany od wewnątrz są otynkowane. Tynk cementowo - wapienny II kl.
2. Nie. To jest dość stary dom drewniany, który jest rozbudowywany. Dobudowa jest murowana. Na zachowaniu jego "klimatu" nikomu nie zależy, a najmniej inwestorowi.
3. W części drewnianej - w zasadzie żadna. W części dobudowywanej - zaprojektowana jest grawitacyjna o odpowiednich przekrojach tak, aby "obsłużyła" tą dotychczasową część. Projektowany układ pomieszczeń i zmiana ich przeznaczenia w zasadzie powinny zapewnić wentylację całości na odpowiednim poziomie.
Napisano
W takim razie, ja potraktowałbym tą drewniana część domu jak poddasze – czyli ocieplenie od wewnątrz w sposób tradycyjny lub w oparciu o multipor (około 50mm).
Zewnętrzne ściany zostawiłbym tak jak są.
Jeśli inwestor uprze się na ocieplenie od zewnątrz (moim zdaniem zły pomysł dla tego przypadku), to wełnną – tak jak opisał Barbossa.

Napisano
Czyli na tynk od wewnątrz:

Tradycyjnie; od środka domu; płyta GK – folia paroizolacyjna– wełna.

Lub, mój „faworyt”; multipor przyklejony (na całej powierzchni) do tynku.

Przy czym, w każdym przypadku (także tej wersji od zewnątrz), sposób wykonania tego ocieplenia zależny będzie od „suchości” drewna (bali), oraz od sposobu położenia tego tynku (kl.II) na balach.

Oczywiście – moim zdaniem.

Napisano
A w wersji na zewnątrz?

  Cytat

Przy czym, w każdym przypadku (także tej wersji od zewnątrz), sposób wykonania tego ocieplenia zależny będzie od „suchości” drewna (bali), oraz od sposobu położenia tego tynku (kl.II) na balach.

Rozwiń  


"suchość" jest oczywista. Drewno ma kilkadziesiąt lat. Suchsze nie będzie nigdy. Jest chemicznie zabezpieczone przed szkodnikami. Jak - dokładnie nie wiem. Tynki wewnatrz położono na podkładzie z trzciny. Wszystko jest w pełni wysuszone i tym się nie zajmujemy. To nie jest dom po powodzi.
Napisano
Nie pytaj mnie dlaczego – ale intuicyjnie, nie zaburzałbym tej niewątpliwej równowagi „wilgotności”, czego świadectwem jest ta suchość drewna.
Ten dom ma niewątpliwie swój mikroklimat (dobry) i należałoby go utrzymać.
Moim zdaniem , z tego powodu, mikropor byłby najlepszym rozwiązaniem zarówno od wewnątrz jak i na zewnątrz – ze wskazaniem, że od wewnątrz to (w tym przypadku) lepsze rozwiązanie.
Napisano
  Cytat

Nie pytaj mnie dlaczego – ale intuicyjnie, nie zaburzałbym tej niewątpliwej równowagi „wilgotności”, czego świadectwem jest ta suchość drewna.
Ten dom ma niewątpliwie swój mikroklimat (dobry) i należałoby go utrzymać.

Rozwiń  


Tego mikroklimatu utrzymac się nie da, ze względu na rozbudowę. I nie pytaj mnie o nią, ani nie doradzaj, bo to nie ja jestem inwestorem.
Tym niemniej zależy mi na prawidłowej odpowiedzi na moje pytanie.
Wszelkie sugestie o zmianę postepowania są bezcelowe, bo to nie o to chodzi.

A chodzi mi o to, żebym nie przegrał zakładu. icon_biggrin.gif
Napisano
Witam Pana!

Proszę uprzejmie o odpowiedź na pytanie:
Proszę o podanie układu elementów warstw docieplenia (czyli z foliami, izolacjami, siatkami itp., itd.) na ścianie domu z bali drewnianych, pokrytych następnie z zewnątrz deskami. Wewnątrz nałożono tynk cementowo - wapienny. Co jest korzystniej zastosować: styropian, czy wełnę? A może coś innego? Jakie grubości?

Dom drewniany, suchy, bale wieloletnie, wysuszone naturalnie, w stopniu maksymalnym. Zabezpieczone chemicznie.

Dziękuję.
Napisano
  Cytat

Retro, o ile skrzynek był ten zakład? icon_biggrin.gif

Czuję że drążysz w kierunku styropianu icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Kurde, to nie o skrzynki chodzi, tylko o honor! (I nie o styropian, tylko o folie)
(z Ciemiężycielką żem się założyłem..., bo to projekt faceta, który ONA robi... icon_biggrin.gif )
Napisano
  Cytat

Witam Pana!

Proszę uprzejmie o odpowiedź na pytanie:
Proszę o podanie układu elementów warstw docieplenia (czyli z foliami, izolacjami, siatkami itp., itd.) na ścianie domu z bali drewnianych, pokrytych następnie z zewnątrz deskami. Wewnątrz nałożono tynk cementowo - wapienny. Co jest korzystniej zastosować: styropian, czy wełnę? A może coś innego? Jakie grubości?

Dom drewniany, suchy, bale wieloletnie, wysuszone naturalnie, w stopniu maksymalnym. Zabezpieczone chemicznie.

Dziękuję.

Rozwiń  

Skoro bale są suche, by tak zostało, a nie można ich "odciąć" paroizolacją od powietrza wewnętrznego - muszą na całej swojej grubości mieć temperaturę wyższą od punktu rosy powietrza wewnętrznego. Czyli... przed termomodernizacją, trzeba zrobić WM. Niestety w łazience ( na pewno) i w kuchni ( zależnie od intensywności gotowania) wilgotność względna często przekracza "komfort z pokojów" dlatego tam jest konieczna pod tynkiem warstwa paroizolacyjna, lub glazura.
Dalej... między balami a wełną lub styropianem musi być paroizolacja. Może się udać bez paroizolacji, pod warunkiem, że wełny czy styropianu będzie do 10 ( max 12) cm. IM GRUBSZA IZOLACJA TERMICZNA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIA! Za paroizolacją wełna czy styropian bez (Boże broń) wentylacji. Wentylacja przed izolacją termiczną to coś super nieporozumienie). Zewnętrzne wykończenie ściany… mogą być dechy zamiast wiatroizolacji .
Napisano
  Cytat

Skoro bale są suche, by tak zostało, a nie można ich "odciąć" paroizolacją od powietrza wewnętrznego - muszą na całej swojej grubości mieć temperaturę wyższą od punktu rosy powietrza wewnętrznego. Czyli... przed termomodernizacją, trzeba zrobić WM. Niestety w łazience ( na pewno) i w kuchni ( zależnie od intensywności gotowania) wilgotność względna często przekracza "komfort z pokojów" dlatego tam jest konieczna pod tynkiem warstwa paroizolacyjna, lub glazura.
Dalej... między balami a wełną lub styropianem musi być paroizolacja. Może się udać bez paroizolacji, pod warunkiem, że wełny czy styropianu będzie do 10 ( max 12) cm. IM GRUBSZA IZOLACJA TERMICZNA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIA! Za paroizolacją wełna czy styropian bez (Boże broń) wentylacji. Wentylacja przed izolacją termiczną to coś super nieporozumienie). Zewnętrzne wykończenie ściany… mogą być dechy zamiast wiatroizolacji .

Rozwiń  

musiałem zacytować, ale nie wiem co odpowiedzieć, tyle tu fachofej wiedzy
Napisano
Izolacja termiczna z folią lub bez nie ma wpływy na bale! Będą one dzięki niej cieplejsze od punktu rosy. Folia ma zabezpieczać izolację termiczna. Tylko człowiek nie znający fizyki wilgoć zimą będzie wypuszczał przez izolację termiczną ! Można tak robić ( co już pisałem) gdy izolacji ( ty wełna czy styropian) będzie do 10-12 cm) powyżej już NIE! -Podobnie w dachu... deski nie zgniją gdy nad nimi będzie szczelna paroizolacja a potem wełna.
Napisano
  Cytat

Izolacja termiczna z folią lub bez nie ma wpływy na bale! Będą one dzięki niej cieplejsze od punktu rosy. Folia ma zabezpieczać izolację termiczna. Tylko człowiek nie znający fizyki wilgoć zimą będzie wypuszczał przez izolację termiczną ! Można tak robić ( co już pisałem) gdy izolacji ( ty wełna czy styropian) będzie do 10-12 cm) powyżej już NIE!

Rozwiń  


Bale są izolacją termiczną w związku z tym folia może być wewnątrz, ale nigdy na zewnątrz bala.
Człowiek znający fizykę powinien to zrozumieć.


Na chałupę z bala nie ma sensu ładować 20 cm izolacji termicznej.
Napisano
  Cytat

Bale są izolacją termiczną

Rozwiń  
Wszystko jest izolacją termiczną. Nawet granit ( w takim pojęciu) W Norwegii jako granicę dla termoizolacji w budownictwie przyjmuje się granicę poniżej 0.1W/m2 xK czyli drewno nie jest więc izolacją termiczną w budownictwie!
Wyjaśnię skoro pan nie rozumie--- Przy 20 cm wełny woda wykropli się w wełnie nie w drewnie! Gdy będzie skuteczna wentylacja i folia przed wełną - to temperatura folii będzie wyższa niż temperatura punktu rosy dla powietrza wewnętrznego, więc folia, a tym bardziej drewno przed nią, będą suche. Wełna zabezpieczona paroizolacją również, bo ciepłe i wilgotne powietrze nie dostanie się do punktu rosy - to dość prosta fizyka.
Napisano
Deski w dachu mają grubość nie większą niż 2cm i są ocieplane od wewnątrz.
I co najważniejsze – są (powinny być) wentylowane (szczelina między deską a wełną).

Nawet jak izolacja (ocieplenie) będzie miała grubość 1m (od zewnątrz), to w przypadku 20cm bala (sosna, świerk) nie ma szans aby na jego powierzchni wystąpił punkt rosy – praktycznie zawsze wystąpi w warstwie ocieplenia.

Natomiast, dla tego 20cm bala, przy ociepleniu (izolacji) od wewnątrz - nawet 5cm ocieplenia i już przy temperaturze zewnętrznej -5 stopni, spowoduje wystąpienie punktu rosy na tym balu, a to wymusza stosowanie paroizolacji przed wełną.

Należy również wziąć pod uwagę własności higroskopijne drewna.
Napisano
  Cytat

Na chałupę z bala nie ma sensu ładować 20 cm izolacji termicznej

Rozwiń  
tu się z panem zgadzam... sensowna izolacja termiczna od dawna to 0.1W/m2 xK czyli minimum 30 cm wełny!

  Cytat

Deski w dachu mają grubość nie większą niż 2cm i są ocieplane od wewnątrz.
I co najważniejsze – są (powinny być) wentylowane (szczelina między deską a wełną).

Rozwiń  
Chodzi o deski stropu nie pokrycie!
  Cytat

Nawet jak izolacja (ocieplenie) będzie miała grubość 1m (od zewnątrz), to w przypadku 20cm bala (sosna, świerk) nie ma szans aby na jego powierzchni wystąpił punkt rosy – praktycznie zawsze wystąpi w warstwie ocieplenia.

Rozwiń  
Zgoda - nie ma szans - napisałem "bal będzie suchy"
  Cytat

Natomiast, dla tego 20cm bala, przy ociepleniu (izolacji) od wewnątrz

Rozwiń  
Pisałem o wełnie na ZEWNĄTRZ! i folii przed nią a za balem!!!
  Cytat

Należy również wziąć pod uwagę własności higroskopijne drewna.

Rozwiń  
Zupełnie bez znaczenia - po ociepleniu z zewnątrz tam się woda nie wykropli nawet bez chemicznego zabezpieczenia.

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Wełna zabezpieczona paroizolacją również, bo ciepłe i wilgotne powietrze nie dostanie się do punktu rosy - to dość prosta fizyka.

Rozwiń  


Zgadzam się, ciepłe i wilgotne powietrze(szczególnie z kuchni) nie dostanie się do punktu rosy, tylko zostanie w balu, który zgnije po 10-15 latach.


  Cytat

Pisałem o wełnie na ZEWNĄTRZ! i folii przed nią a za balem!!!

Rozwiń  


Ja też
Napisano
Z tego co Pan pisze, jakby nie czytać, wychodzi, że paroizolacja ma być „przytwierdzona” do bala, bez wentylowania przestrzeni miedzy tą folią, a balem.

Czyli od zewnątrz warstwy: tynk lub obicie deskami, wełna, folia paroizolacyjna, bal.

Moim zdaniem, dla tego przypadku nie jest to rozwiązanie najlepsze.



Ta ściana jest z grubego drewna – co trzeba mieć na uwadze.
Napisano
  Cytat

Czyli od zewnątrz warstwy: tynk lub obicie deskami, wełna, folia paroizolacyjna, bal.

Rozwiń  
Nie ma innych "suchych" rozwiązań. A wentylacja przed izolacją termiczną to coś z s-f nie z s...

  Cytat

Zgadzam się, ciepłe i wilgotne powietrze(szczególnie z kuchni) nie dostanie się do punktu rosy, tylko zostanie w balu, który zgnije po 10-15 latach.

Rozwiń  

Wyjaśnię jeszcze raz... gdy bal ma temperaturę wyższą od punktu rosy - nie będzie chłoną wilgoci - podobnie jak stół w kuchni krzesło w pokoju…itp.
Napisano
Drewno zawsze „stara się” wyrównać swoją „wilgotność” względem otoczenia.
Stół, krzesła drewniane, podłoga z drewna, także chłoną i oddają wilgoć – chyba, że są odpowiednio zabezpieczone (powłoki lakiernicze) co znacznie ogranicza ten proces.

W przypadku ściany z drewna, między nim a folią paroizolacyjną, wytworzą się idealne warunki (drewno jest doskonałą pożywką) dla rozwoju pleśni (grzybów), butwienia itp.


Z tego powodu domy drewniane ociepla się od wewnątrz, lub przy ociepleniach zewnętrznych zostawia się „ szczelinę wentylacyjną”, aby jedna strona takiej ściany (przegrody) była swobodnie wentylowana.
Napisano
  Cytat

W przypadku ściany z drewna, między nim a folią paroizolacyjną, wytworzą się idealne warunki (drewno jest doskonałą pożywką) dla rozwoju pleśni (grzybów), butwienia itp.

Rozwiń  


T.B. tego nie rozumie, traktuje grubego bala jak cienki karton-gips.

Mój ojciec w latach 70-tych zrobił tak na jednej ścianie z bala,jak radzi T.B , dał paroizolację i 15 cm ocieplenia( nie wiem kto tak wtedy doradził), gdy rozbierałem ten dom w latach 90-tych to wszystkie belki były zdrowe(ponad 100lat) oprócz tych z izolacją, niektóre można było ręką kruszyć, tak były zbutwiałe.

Porównywanie starego domu z bala do szkieletora czy pasywnego to wielkie nieporozumienie.

  Cytat

Z tego powodu domy drewniane ociepla się od wewnątrz, lub przy ociepleniach zewnętrznych zostawia się „ szczelinę wentylacyjną”, aby jedna strona takiej ściany (przegrody) była swobodnie wentylowana.

Rozwiń  


Prowda. icon_biggrin.gif


Napisano
  Cytat

Drewno zawsze „stara się” wyrównać swoją „wilgotność” względem otoczenia.
Stół, krzesła drewniane, podłoga z drewna, także chłoną i oddają wilgoć – chyba, że są odpowiednio zabezpieczone (powłoki lakiernicze) co znacznie ogranicza ten proces.

W przypadku ściany z drewna, między nim a folią paroizolacyjną, wytworzą się idealne warunki (drewno jest doskonałą pożywką) dla rozwoju pleśni (grzybów), butwienia itp.


Z tego powodu domy drewniane ociepla się od wewnątrz, lub przy ociepleniach zewnętrznych zostawia się „ szczelinę wentylacyjną”, aby jedna strona takiej ściany (przegrody) była swobodnie wentylowana.

Rozwiń  

1- nieprawda! Maksymalna wilgotność drewna to 30%!!! Gdyby chłonęło wilgoć będąc w temperaturze pokojowej, to nigdy by nie wyschło w domu!!!
2- nieprawda!! takimi warunkami jest woda... a jej tam dzięki folii nie będzie - gdyby folii nie było - woda byłaby dalej w wełnie ( zima) i ściekając grawitacyjnie "rozeszłaby się na dole na całą szerokość wełny tworząc "idealne warunki..."
3- Izolacja od wewnątrz jest skuteczna niezależnie od tego z czego jest ściana ( fizyka nie rozróżnia ceramiki czy drewna, bez paroizolacji a ociepleniu z zewnątrz, wilgoć nie wykrapla się zarówno w murze jak i w drewnie, ale w materiale izolacyjnym - gdy ma odpowiednią grubość ( o czym było wcześniej)
Napisano (edytowany)
1.W sumie racja, ale przy błędnym założeniu, że 1% wilgotności drewna = 1% wilgotności powietrza.
Prawda, ale nie w przypadku przechowywania tego wysuszonego drewna pod folią bez wentylacji.
2. Nie woda, a wilgotność (wilgoć).
3. Nie chodzi o wykraplanie, i co prawda fizyka jednakowo traktuje materiały budowlane, ale biologia już nie.


Też z mojej strony FINITO icon_biggrin.gif


pogrubiłem - bo niezauważone zostało. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

1.W sumie racja, ale przy błędnym założeniu, że 1% wilgotności drewna = 1% wilgotności powietrza.
Prawda, ale nie w przypadku przechowywania tego wysuszonego drewna pod folią bez wentylacji.
2. Nie woda, a wilgotność (wilgoć).
3. Nie chodzi o wykraplanie, i co prawda fizyka jednakowo traktuje materiały budowlane, ale biologia już nie.


Tez z mojej strony FINITO icon_biggrin.gif

Rozwiń  

-Myli Pan "wilgotności" - w przypadku drewna zawartość wody podaje się w % w przypadku powietrza w g/m3... ale mniejsza o to.
- WODA!
- ... tak, biologia nie wszystkich traktuje równo. Święta prawda

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...