Skocz do zawartości

"Klocki styropianowe" - producenci


Recommended Posts

Napisano
Zainteresował mnie bardzo temat budowy domu energooszczędnego z tzw klocków styropianowych. Ale w związku z tym że mało znam ten rynek prosiłbym forumowiczów o pomoc w znalezieniu firm produkujących ten materiał na dom (najlepiej z linkami do stron).
znalazłem tylko takie, czy są inni?
THERMODOM - http://www.thermodom.pl
ARGISOL - http://www.argisol.pl
IZODOM - http://www.izodom2000polska.com


jeżeli znacie jakieś opinie na temat poszczególnych firm oraz ich ceny to też proszę o podanie.




P.S.
temat powielony, ponieważ lepiej pasuje do tego działu niż do domu energooszczędnego
Napisano
- co to jest dom energooszczędny? wg – 10-20kWh/m2 na ogrzewanie – 30-40 na wszystko!
- czy technologia budowy dziś ( przewidywania cen energii i wypłat ZUS) w ogóle może być nieenergooszczędna?
- CZY WARTO WYDAĆ WIĘCEJ, BY DOM ZUŻYWAŁ WIECEJ ENERGII PRZY NIŻSZYM KOMFORCIE.
- pamiętajmy, ze rolą izolacji termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania!!! Tak więc każdy, kto jest specem od centralnego, czy nas na takie namawia - albo z braku wiedzy, lub z oszustwa - źle nam będzie w dziedzinie izolacji doradzał. Tych spraw ( małe potrzeby cieplne i centralny system ogrzewania ) pogodzić się nie da.
Pamiętamy też, że izolacja termiczna musi być precyzyjnie między tym, co ogrzewamy a tym co ogrzewać nie ma sensu! Układ dąży do wyrównania temperatur - po co starać się utrzymać "pokojową" temperaturę muru, fundamentu, gruntu przy fundamencie, czy nawet betonu wlewanego w styropianowe klocki. Dlaczego w dachu robić duży opór dyfuzyjny od wewnątrz a w ścianie od zewnątrz???? Po co komu wilgoć w przegrodzie termicznej , nawet 2-4%???
Napisano
znalazłem coś takiego na jakimś forum o metodzie budowania z zastosowaniem samodzielnie robionego szalunku traconego styropian/gips. Rzekomo ma to pozwolić od razu mie ć ściany ocieplone i od środka wykończone tynkiem gipsowym. Wierzycie w coś takiego?
Napisano
w systemie firmy ARGISOL nie potrzeba uzbrojenia (wg prospektu) do 3 kondygnacji - ktoś coś wie o tej firmie? Jak wyglądają cenowo na tle pozostałych?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeśli chodzi o wycenę to thermomur wyceni indywidualnie cały projekt lub ilość kształtek.
Polecam dach w tej technologii. Szybko i łatwo, bez membrany łat i kontrłat.

Pozdro

DSC01446.jpg

  • 10 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
dziś zajrzałem na targi GRYF-BUD i znalazłem nowy system
http://www.quadlock.pl

wygląda ciekawie, prezenter miał wyuczoną formułkę i nie można było mu przerywać prezentacji bo się gubił, więc za dużo się nie dowiedziałem icon_smile.gif ale system jest interesujący.
Główne zalety to oszczędność miejsca przy składowaniu (brak pustki powietrznej) oraz możliwość docieplenia standardowym styro i łatwe wykończenie regipsami wewnątrz, a nade wszystko bezproblemowe kształtowanie łuków i róznych kątów Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Może powstanie kiedys jakiś artykuł, w którym autor postara sie porównać poszczególne systemy. A może podzielicie się swoimi opiniami i doświadczeniami z tymi systemami, podacie ich wady i zalety w trakcie budowy i później w użytkowaniu domów. Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Napiszę krótko o metodzie thermomur- bo już 2 lata mieszkam w takim domu i mogę powiedzieć śmiało, że natępny dom budowałbym w tej metodzie. W domu nie ma wentylacji mechanicznej, grawitacyjna za to została wykonana z iście aptekarską pieczołowitością. Dzięki temu w domu jest przyjemny klimat. Nie ma wilgoci, grzyba ani nic podobnego. Wykończenie ścian wewnętrznych płytami GK, które zostały przyklejone klejem gipsowym ma ogromny wpływ na to - co dzieję się w domu. Przy większej wilgotności gips wchłania wilgoć przy małej oddaje. Dlatego rozwiewam wątpliwości - dom to termos, ale prawidłowe podejście do tematu wentylacji i przewietrzania załatwia temat. Kolejny mit - szafki. Dzisiaj wszystkie meble w kuchni - bo głównie o nie chodzi wiesza się na listwach, a jeżeli nawet nie to powieszenie ciężkiego mebla nie różni się niczym tylko długością wkrętów.
Nasz dom postawiliśmy sami z żoną. Codziennie dostarczano nam 2-3m3 betonu i zalewaliśmy kolejne warstwy.

No i najważniejsze - Gdy wszyscy w koło palili w kominkach i piecach - ja w domu miałem 22-24 stopnie. Bardzo szybko się nagrzewa i długo trzyma ciepło - warstwa styropianu wewnątrz tworzy sporą barierę dla ciepła, które w normalnym domu pcha się w ściany.
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...