Skocz do zawartości

Czym pomalować białą cegłę silikatową??


Recommended Posts

Cytat

Chodzi mi o uzyskanie naturalnej barwy czerwonej starej cegły.Nie jest to ogromna powierzchnia-są to słupki ogrodzeniowe wykonane z białej cegły.Zupełnie nieładne.....




Możesz do tego celu uzyć farb elewacyjnych przystosowanych do nanoszenia na takie podłoża. Przykład 1 (tu jestem pewien, ze dobierzesz kolor).

Przykład 2 - (tu nie ma wzmianki o kolorach) - pierwszy produkt z listy w tym linku.

Kolejny przykład 3 - dwie pierwsze pozycje z listy.
Przykład 4 - i tak w nieskończoność.
Przydatne hasła w poszukiwaniu - farby silikatowe, farby elewacyjne.

Już wiesz w którym kierunku iść.
Link do komentarza
Cytat

Możesz do tego celu uzyć farb elewacyjnych przystosowanych do nanoszenia na takie podłoża. Przykład 1 (tu jestem pewien, ze dobierzesz kolor).

Przykład 2 - (tu nie ma wzmianki o kolorach) - pierwszy produkt z listy w tym linku.

Kolejny przykład 3 - dwie pierwsze pozycje z listy.
Przykład 4 - i tak w nieskończoność.
Przydatne hasła w poszukiwaniu - farby silikatowe, farby elewacyjne.

Już wiesz w którym kierunku iść.



Dziękuję bardzo na ukierunkowanie icon_biggrin.gif
Mam jednak pytanie o efekt i trwałość takiego zabiegu:czy taka farba wnika w głąb struktury cegły czy tworzy tylko powłokę na jej powierzchni?Nie chodzi mi o ewentualne blaknięcie koloru (to jest do zniesieni),ale to czy po jakimś czsie nie "obłazi" nieestetycznie?
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję bardzo na ukierunkowanie icon_biggrin.gif
Mam jednak pytanie o efekt i trwałość takiego zabiegu:czy taka farba wnika w głąb struktury cegły czy tworzy tylko powłokę na jej powierzchni?Nie chodzi mi o ewentualne blaknięcie koloru (to jest do zniesieni),ale to czy po jakimś czsie nie "obłazi" nieestetycznie?




Tak w zasadzie to raczej mało kto koryguje tak kolor a już na wstępie kupuje materiał "pod kolor" i to nawet sowicie płaci za klinkier (tu barw i odcienie jest co niemiara). Nie wiem jak to jest z trwałością powłoki po takiej adaptacji. Skoro maluje się tym elewacje to i parkan powinien kilka lat wytrzymać.

Wracając do samej powłoki - skoro sa specjalne grunty przed położeniem warstwy farby, to biorąc pod uwagę chłonność materiału, farba bez zagruntowania raczej będzie wnikać w strukturę podłoża. Odbije się to na wydajności, ale z pewnością nie będzie to powłoka, która się "zaraz" złuszczy.
Link do komentarza
Cytat

Tak w zasadzie to raczej mało kto koryguje tak kolor a już na wstępie kupuje materiał "pod kolor" i to nawet sowicie płaci za klinkier (tu barw i odcienie jest co niemiara). Nie wiem jak to jest z trwałością powłoki po takiej adaptacji. Skoro maluje się tym elewacje to i parkan powinien kilka lat wytrzymać.

Wracając do samej powłoki - skoro sa specjalne grunty przed położeniem warstwy farby, to biorąc pod uwagę chłonność materiału, farba bez zagruntowania raczej będzie wnikać w strukturę podłoża. Odbije się to na wydajności, ale z pewnością nie będzie to powłoka, która się "zaraz" złuszczy.



Dziękuję icon_biggrin.gif
Spróbuje po prostu na jednej cegle a dalej zdecyduje.Szkoda mi materiału i kasy na nowe słupki, skoro sa gotowe.Nie są w moim guście,ale burzyć wszystko czy obkładać klinkierem to droga zabawa.Niemniej dziękuje bardzo za sugestie i podpowiedzi icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
no chyba jednak nie wnika w strukturę podłoza,farby silikatowe łączą sie chemicznie w przypadku podłoży mineralnych i w tym przypadku byłoby to rozwiązanie;nalezy mieć świadomość ,że jest pewne ograniczenie dotyczące kolorystyki zwłaszcza jeśli chodzi o czerwienie stosowane przy wyrobie farb silikatowych,należałoby zdecydować się na konkretny kolor z NCS i sprawdzic mozliwość jego zrobienia i przetrwania;sa tez inne rozwiazania oparte na odmiennych farbach
Link do komentarza
Cytat

no chyba jednak nie wnika w strukturę podłoza,farby silikatowe łączą sie chemicznie w przypadku podłoży mineralnych i w tym przypadku byłoby to rozwiązanie...



Nie mniej jednak producenci farb zalecają, w celu ustabilizowania chłonności podłoża, gruntowanie. Oto przykład zaleceń w części "Przygotowanie podłoża".
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez udraznianiekanalizacji.eu: Dobry materiał, przydałoby się aby duża część dzisiejszych hydraulików z Internetu zapoznało się z treścią tego artykułu. Od wielu lat udrażniam kanalizację w Warszawie i przeważnie trafiam na nieprawidłowo wykonane odpływy kanalizacyjne - głównie w kuchni. Dwa lub trzy razy widziałem odpływ kuchenny wykonany z rury o średnicy 32 mm, gdzie wyście syfonu miało 40 mm. Czyli za syfonem ktoś dał redukcję 40/32 i potem to podłączył. Oczywiście w ścianie nie zapomniał dać ostrych kolanek o kącie 90 stopni. Zawsze w takich sytuacjach marzy mi się, aby ten co to wykonał przyjechał i spróbował udrożnić taki odpływ. Gratuluję wiedzy i pozdrawiam https://udraznianiekanalizacji.eu.
    • Teoretycznie można teoretyzować, a praktycznie trzeba dostosować się do zastanych i czasem niemożliwych do zmiany warunków... A te warunki ograniczone są przez budowę pionu i możliwości ingerencji w tę budowę...   Dlatego pytam o pion kanalizacyjny...
    • spytalem chatagpt   Schemat poprowadzenia rur kanalizacyjnych przedstawiony na ilustracji wygląda poprawnie w ogólnych założeniach, jednak istnieje kilka kwestii technicznych, które warto sprawdzić lub poprawić, aby zapewnić prawidłowe działanie instalacji: 1. Średnice rur Pralka i kabina prysznicowa (Ø 40 mm): Rury Ø 40 mm są wystarczające dla odprowadzenia wody z pralki oraz prysznica, o ile odległość do pionu nie jest zbyt duża (zaleca się maksymalnie do 3–5 m). Umywalka (Ø 50 mm): Średnica Ø 50 mm jest odpowiednia, ale można zastosować Ø 40 mm, ponieważ umywalka generuje stosunkowo mały przepływ. Główna rura do pionu (Ø 50 mm): Rura Ø 50 mm łącząca różne odpływy (pralka, prysznic, umywalka) jest odpowiednia. Pion Ø 110 mm jest standardem dla toalet i głównego odpływu. 2. Spadki rur Prawidłowy spadek to 1-2% (1-2 cm na każdy metr rury). Należy sprawdzić, czy wszystkie odcinki rur na schemacie mają zachowany odpowiedni spadek w kierunku pionu. 3. Szczelność i odpowietrzenie Brak wzmianki o odpowietrzeniu instalacji – jest ono kluczowe dla zapobiegania cofaniu się zapachów i problemów z przepływem. Jeśli pion Ø 110 mm ma wyprowadzenie odpowietrzające (np. na dach), to problem jest rozwiązany. Wszystkie połączenia muszą być szczelne i zaizolowane, szczególnie w przypadku łączenia rur o różnych średnicach. 4. Ryzyko cofania się wody Odpływy z pralki i prysznica łączą się z główną rurą (Ø 50 mm). Jeśli pralka wypuszcza dużą ilość wody pod ciśnieniem, istnieje ryzyko cofania się wody do kabiny prysznicowej. Aby tego uniknąć: Użyj syfonu z zaworem zwrotnym przy pralce. Zachowaj różnicę wysokości odpływów. 5. Skrócenie rur Im krótsze odcinki poziome, tym mniejsze ryzyko zatorów. Na schemacie odległość pralki od pionu wygląda na większą – warto upewnić się, że rura ma wystarczający spadek na całej długości. Podsumowanie Schemat może działać poprawnie, ale wymaga uwzględnienia kilku detali: Upewnij się, że spadki są odpowiednie. Rozważ zastosowanie syfonów z zaworem zwrotnym. Sprawdź, czy pion ma odpowietrzenie. Zachowaj minimalne odległości i unikaj zbędnych zagięć w rurach. Jeśli te kwestie zostaną spełnione, instalacja powinna funkcjonować prawidłowo. ------------- warto korzystać Ja osobiście wybrałbym rozwiązanie 2
    • To chyba bylaby swietna przyneta dla duuuuuzego zuka gnojaka        Hmm... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...