Skocz do zawartości

Problem z działką / działkami


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
z góry przepraszam że może zakładam nowy wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Otóż Rodzice mojej żony chca nam przepisać działki
jedna z tych działek ma klasę gruntów IIIb, druga działka IVa,
łącznie powierzchni jest 76 arów, działki mają być podzielone jeszcze na pół druga część dla siostry żony.
Działka IVa to taki typowy jamnik wąski i dłuugi i chcielibyśmy ją zagospodarować jako drogę dojazdową do obu działek
Działki nie mają MPZP , trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy i stąd moje pytanie
ponieważ chcemy budować osobno dom , osobno garaż
czy trzeba dla każdego z tych budynków wystąpić z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy ?
co w sytuacji kiedy część garażu będzie na drugiej działce ?
w Gminie udzielono mi informacji że nie można scalić gruntów bez ustalonych warunków zabudowy
jak rozwiązać ten problem czy przesunąć garaż i dom na jedną działkę ? i potem wystąpić o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej ,
czy wogóle w takiej sytuacji mozliwe jest scalenie gruntu ? jeżeli są dwie działki o róznych klasach gruntów ?
jak po kolei rozwiązać tą sytuację ? czy ktoś miał podobny problem ,
i co w sytuacji kiedy jest wydana decyzja o warunkach zabudowy a potem nastepi podział tych działek , czy wtedy poprzednia decyzja jest nieważna ??
za wszelkie odpowiedzi będe niezmiernie wdzięczny
pozdrawiam Grzegorz Edytowano przez Gregor1981 (zobacz historię edycji)
Napisano
Podstawową sprawą jest to czy działka znajduje się w obszarze administracyjnym miasta.

Jeśli nie, to nie ma co myśleć o budowie, chyba że, będzie to zabudowa zagrodowa związana z gospodarstwem rolnym. Pod inny rodzaj budynków konieczne jest uzyskanie zmiany przeznaczenia gruntów. O to, w praktyce, występuje jedynie gmina przy opracowywaniu MPZP, chyba że obszar ten był przeznaczony pod zabudowę w starym MPZP uchwalonym przed 1995 r. który stracił ważność.

Trzeba też brać pod uwagę koszty wyłączenia gruntów z produkcji rolnej - w przypadku gruntów klasy IIIb to kwota ponad 500 tys. zł za hektar (łącznie należność i 10 rat po 10% należności).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...