Skocz do zawartości

Ocieplenie niskiego poddasza.


Recommended Posts

Napisano
Witam. Remontuje dom który przepisali mi rodzice (kostka lata 80), dom na ostatniej kondygnacji ma beton-dekę oraz dwu poziomowy dach kopertowy (więźbę). Część niższa ma ok 10cm w najniższym punkcie a w najwyższym 50cm, zaś część wyższa odpowiednio 30cm do ok 100cm. Problem w tym że beton-deka ma ok 9cm grubości i nie izoluje dostatecznie dachu przez co nie mogę dogrzać pomieszczeń na górze, zwłaszcza tą niższą część. I teraz co dać na ocieplenie? Myślałem że pod wyższą i niższą część dam wełnę mineralną ok 15-20cm z tym że pod wyższą część wcisnąć wełnę to nie problem natomiast pod niższą mógłbym ją wcisnąć tnąc na kawałki 50x50cm. I tu kilka pytań:

1. Dając wełnę bezpośrednio na strop (beton) muszę stosować paroizolację ?
2. Może lepiej dać styropian?
3. Inne pomysły dotyczące niższej części?

Pozdrawiam forumowiczów Roman
Napisano
W przypadku ocieplenia wełną paroizolacja jest konieczna, ale i przy zastosowaniu styropianu również powinna być ułożona. Zapobiega ona zawilgoceniu poddasza, jeśli nie jest ono dostatecznie wentylowane.

Alternatywnym rozwiązaniem będzie wdmuchiwanie materiału izolacyjnego, wymagane jest wówczas skorzystanie z usług specjalistycznej firmy.
Napisano
Czyli paroizolacja powinna być położona na betonie? aby od środka nie przedostawała się wilgoć? dobrze kombinuje?
Teraz pytanie jeśli do niższej części zdecydował bym się na wdmuchanie materiału izolacyjnego to co byście polecali?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...