Skocz do zawartości

Jak tanim kosztem ocieplić strop żelbetowy?


Recommended Posts

Gość strych betonowy do ocieplenia
Napisano
no cikawe porady mnie interesuje ta z wylewką betonową dzia za pomoc.
  • 6 lata temu...
Napisano
Wydaje mi się że podany przykład podłogi drewnianej wygeneruje wiele mostków termicznych. I nie rozumiem tej skomplikowanej konstrukcji kratownic - po co takie komplikacje?
Napisano

Ja widziałem jak poradził sobie przedwojenny majster, a strop był łukowy, murowany z cegieł, wspartych na dwuteownikach. A więc nierówności grzbietów i dolin sięgały kilkunastu centymetrów.

Kazał włascicielowi przywieźć z tartaku przyczepę trocin i kupić kilka worków wapna hydratyzowanego. Następnie do wapna dodał wody tworząc mleczko wapienne i zmieszał je z trocinami. W ten sposób zabezpieczył się przed szkodnikami od robactwa po gryzonie włącznie. Następnie tę masę, czyli trociny z wapnem rozprowadził po strychu, wyrównując powierzchnię, a kiedy przeschła i nieco stwardniała, położył na to cienką szlichtę betonową. Strop był wyrównany.

- A teraz ocieplajcie sobie czym chcecie! - rzucił do właściciela. I słusznie. Położenie styropianu i wylanie posadzki nie stanowiło już problemu.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

 

Ja widziałem jak poradził sobie przedwojenny majster, a strop był łukowy, murowany z cegieł, wspartych na dwuteownikach. A więc nierówności grzbietów i dolin sięgały kilkunastu centymetrów.

 

To był typowy strop Kleina, ta starsza wersja chyba - i tak się wtedy ocieplało i wytłumiało stropy. Również drewniane.

  • 2 lata temu...
Napisano
U mnie w domu parterowym mam strop zelbetonowy 18cm. poddasze bedzie sluzylo tylko do trzymania gratów. Co myslicie o ociepleniu styropianem w dwóch warstwach??? i jaki styropian polecacie??
Napisano
6 godzin temu, Gość TMM napisał:

Co myslicie o ociepleniu styropianem w dwóch warstwach???

dlaczego w dwóch warstwach? 

Kwestią ważniejszą jest grubość warstwy - jeżeli to dom parterowy - powinno być tej warstwy powyżej 30cm - najlepiej ok 40cm.

Napisano

 

 

15 minut temu, zenek napisał:

dlaczego w dwóch warstwach? 

Pewnie gość TMM słyszał gdzieś, że lepiej dwie warstwy na zakładkę i mijankę, żeby nie było dziur i potrzeby sklejania np. pianką poszczególnych płyt styropianu...

Dwie warstwy po 20 cm też da te 40 cm...

 

A te płyty i tak powinien zabezpieczyć, choćby przed mechanicznym niszczeniem przy wnoszeniu i przechowywaniu gratów - np płytami OSB.

  • 1 rok temu...
Napisano
Dwie warstwy na "mijankę" daje się po to żeby nie było mostków termicznych

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...