Skocz do zawartości

System kominowy - uniwerslany


Recommended Posts

Witam serdecznie.
Jako że to mój pierwszy post na tym forum zacznę od przywitania.

Do rzeczy.

W projekcie domu mam do zrobienia (kupienia) dwa kominy Schidla fi 20cm Rondo Plus 8,22 i 7,15 m
W chwili obecnej planuję ogrzewać dom gazem GZ50 (ziemnym) oraz wybudować kominek, który będzie służył jako element dekoracyjny (spontanicznie w weekend rozpalić w zimowe wieczory).

Jednak moje obawy co do ceny gazu, za kilka lat mogą zaowocować przesiadką na paliwo stałe (ekogroszek, palet).
Po przeczytaniu kilkunastu stron na forum doszedłem do wniosku że takie wymiary komina jakie mam w projekcie są zbyt przesadzone (czyli zbyt kosztowne) i nasuwa się pytanie:

1. Czy komin fi 16cm będzie uniwersalnym dla kotła gazowego i ewentualnie dla paliwa stałego.
2. Czy dla kominka (myślę o 10-15KW) wystarczy fi 16-18 cm.

Czekam na sugestie, porady, ewentualnie telefon do przedstawiciela Schidla, chętnie wymienię z nim kilka słów, chętnie posłucham dobrych rad.

Inna kwestia - potrzebuję kotła gazowego konden. z zamk. komorą spalania + zasobnik około 120-150 L - dla rodziny 3 osobowej. Powierzchnia domu około 130 mkw - projekt domu: http://www.archeton.pl/projekt-domu-zojalux_946_opisogolny

Czy ktoś z doradców może mi podjąć dobrą decyzję.

Pozdrawiam
Darek O
Płock
Link do komentarza
Szanowny Panie

1. Czy komin fi 16cm będzie uniwersalnym dla kotła gazowego i ewentualnie dla paliwa stałego.

Orientacyjnie można tak uznać, choć byłbym pewniejszy gdyby wysokość komina sięgała przynajmniej 8,5-9 m. Jednak nawet przy kominie o wysokości ok 7,5-8,0 m można znaleźć na naszym rynku nieliczne kotły na paliwa stałe dla których komin fi 16 cm nie jest jeszcze "za ciasny". Większy wybór kotłów dałby Panu komin o średnicy 18 cm.
UWAGA: kocioł gazowy powinien być kotłem z tzw otwartą komorą spalania (nie kocioł kondensacyjny, nie kocioł "turbo"). W innym przypadku musiałby Pan myśleć o innym kominie (Avant lub Quadro a nie Rondo Plus).

2. Czy dla kominka (myślę o 10-15KW) wystarczy fi 16-18 cm.

Fi 16 cm raczej nie 9choć nie przesądzam na 100%). 18 cm - ewentualnie tak, ale nie dla każdego kominka. Co ważne: w większości dokumentacji techniczno - ruchowych (DTR) kominków jest zapis o niezbędnej średnicy komina - i jest tam najczęścej fi 20 cm (czasem - ale rzadko nawet więcej - fi 25 cm). Istotne z Pana punktu widzenia byłoby podłączenie do komina fi 18 cm takiego kominka, którego producent utrzyma dla Pana uprawnienia gwarancyjne pomimo podłączenia do komina o mniejszej średnicy niż wynika z DTR.

Przedstawiciel techniczno - handlowy z okolic Płocka: Dariusz Jabłonowski, tel. 0 784 023 957.

Do kotła kondensacyjnego polecam spośród produktów Schiedel komin Schiedel Avant 12.
Link do komentarza
Witam
Dziękuje za odpowiedź, jestem już po wstępnej rozmowie z Panem Dariuszem.

Z naszej rozmowy wynika kwestia zakupu Pro Advance + komin wentylacyjny, przez który będzie doprowadzone powietrze do kotła (w niektórych przypadkach jest to przez komin np: AVANT).

Myślałem że Rondo Plus spełni moje oczekiwania, niestety nie ma możliwości odprowadzenia kondensatu, inaczej nie jest odporny na kondensat, tak wynika z rozmowy z Panem Dariuszem, chyba że coś źle zrozumiałem. Czyli kocioł gazowy nie może być kondensacyjny.

Myślałem o zakupie fi 18 Advance - 7.33m wysokość, jednak cena jak na razie "zaporowa" około 4.400 zł brutto, wiem wiem za jakość się płaci, ale jednak za wysoka. Sprawa do przemyślenia.

Co do komina pod kominek mam już inne rozwiązanie - będzie fi 20cm, ale metodą tradycyjną, może inaczej innowacyjna: rura kamionkowa jako wkład.

Mam również propozycje z innej firmy, całkiem przyzwoita o bardzo podobnych parametrach co kominy Schiedla, ale cenowo o 30% tańsze, również za zachodniej granicy.

Ps. gdybym dostał taki rabat na komin schiedla bez wahania wiem co bym kupił, a w dzisiejszych czasach każdy tysiąc się liczy.

Podsumowując - Rondlo Plus nie spełni się w mojej kotłowni, Advance za drogi. Co wybrać? Oto jest pytanie.

Pozdrawiam
Darek z Płocka Edytowano przez sleep (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...