Skocz do zawartości

Ustawienie Pieca Typu Kwm-Sgr


Recommended Posts

Napisano
Jakie sa najlepsze ustawiena dla kotla typu KWM-SGR 19kW Palnik uniwersalny, regulator mikroprocesorowy "lider"?
Ponieważ umnie jest dużo szlaki.

Napisano
Cytat

Jakie sa najlepsze ustawiena dla kotla typu KWM-SGR 19kW Palnik uniwersalny, regulator mikroprocesorowy "lider"?
Ponieważ umnie jest dużo szlaki.


Nawet gdybyś podał więcej informacji na temat swojego domu, nikt nie odpowie Ci na to pytanie. Kazdy musi próbować i błądzić, aż znajdzie najlepsze dla siebie ustawienie.

Zwróć uwagę, że nawet jak weźmiesz węgiel od innego dostwacy to prawdopodobnie będziesz zmieniał ustawienia.
Napisano
Cytat

Jakie sa najlepsze ustawiena dla kotla typu KWM-SGR 19kW Palnik uniwersalny, regulator mikroprocesorowy "lider"?
Ponieważ umnie jest dużo szlaki.



Tu masz link do jednego z producentów tego typu kotłów. W tabeli są parametry nastaw fabrycznych dla tego programatora. Zacznij od nastaw fabrycznych.

Możesz ewentualnie zadzwonić do producenta/dystrybutora sterowników - firmy KOM-STER z Pleszewa.
Napisano
Wszystko fajnie .... jest jeden mały szczególik .... na nastawach fabrycznych żarł mi jak smok i nie przepalał jak trzeba...
Serwisy często idą na łatwiznę i każą wracać do ustawień fabrycznych - taka spychologia....
A prawda jest taka, że przy kotle na ekogroch trzeba ruszyć zadek , zasiąść na tydzień lub dłużej w kotłowni , pobawić się w kopciuszka i wypracować sobie samemu ustawienia ....
Wygląda to tak: zeszycik , długopisik .... i jedziesz ..... codziennie zmieniasz ustawienia i zapisujesz parametry i objawy : ile spalił na tych ustawach , jak wygląda popiół , jak szybko dochodzi do temperatury i jak długo ja trzyma , czy się nie wygasza ...

Ustawiasz i korygujesz:
- parametry sterownika (czasy podawania , przerwy , histereza, itd)
- parametry inne : zawór czterodrożny (ja mam na 20%) , i pompa ( u mnie na 1 biegu)
- powietrze: pamiętaj, że kocioł potrzebuje powietrza , ale nie nadmuchiwanego z prędkością halnego bo Ci się będzie zdmuchiwał płomień i wychładzał piec .... czyli na sterowniku dajesz mu siłę nadmuchu najmniej jak można (u mnie na 1) , ale przesłona wentylatora zdeczka więcej .... u mnie 1/4 - 1/5 odsłoniete , reszta zasłonięte na przesłonie )
- ja mam czopuch odsłonięty całkowicie - czyli nie duszę kotła - po prostu przesłoną wentylatora mu ustawiłam że dostaje tyle powietrza , żeby nie spalał dużo ...

czyli - zakasać rękawy i do roboty ... nikt tego za Ciebie nie zrobi ....
pytaj - sama swój piec ustawiałam, jak zdołam to pomogę....


dam Ci jeszcze ciekawą lekturę jak to u mnie wyglądało .... może coś Ci rozjaśni jak poczytasz ....
u mnie był jeszcze problem inny - wodór w instalacji , ale zasadniczo idea ustawienia piec pokazana ....
http://forum.muratordom.pl/a-jednak-wodor-...-co,t147798.htm


acha .... zapomnij że będziesz miał popiół jak z papierosa - tak to tylko w książkach tudzież u tych którzy się chwalą ....
Napisano
Cytat

Wszystko fajnie .... jest jeden mały szczególik .... na nastawach fabrycznych żarł mi jak smok i nie przepalał jak trzeba...
Serwisy często idą na łatwiznę i każą wracać do ustawień fabrycznych - taka spychologia....
A prawda jest taka, że przy kotle na ekogroch trzeba ruszyć zadek , zasiąść na tydzień lub dłużej w kotłowni , pobawić się w kopciuszka i wypracować sobie samemu ustawienia ....
Wygląda to tak: zeszycik , długopisik .... i jedziesz ..... codziennie zmieniasz ustawienia i zapisujesz parametry i objawy : ile spalił na tych ustawach , jak wygląda popiół , jak szybko dochodzi do temperatury i jak długo ja trzyma , czy się nie wygasza ...

Ustawiasz i korygujesz:
- parametry sterownika (czasy podawania , przerwy , histereza, itd)
- parametry inne : zawór czterodrożny (ja mam na 20%) , i pompa ( u mnie na 1 biegu)
- powietrze: pamiętaj, że kocioł potrzebuje powietrza , ale nie nadmuchiwanego z prędkością halnego bo Ci się będzie zdmuchiwał płomień i wychładzał piec .... czyli na sterowniku dajesz mu siłę nadmuchu najmniej jak można (u mnie na 1) , ale przesłona wentylatora zdeczka więcej .... u mnie 1/4 - 1/5 odsłoniete , reszta zasłonięte na przesłonie )
- ja mam czopuch odsłonięty całkowicie - czyli nie duszę kotła - po prostu przesłoną wentylatora mu ustawiłam że dostaje tyle powietrza , żeby nie spalał dużo ...

czyli - zakasać rękawy i do roboty ... nikt tego za Ciebie nie zrobi ....
pytaj - sama swój piec ustawiałam, jak zdołam to pomogę....


dam Ci jeszcze ciekawą lekturę jak to u mnie wyglądało .... może coś Ci rozjaśni jak poczytasz ....
u mnie był jeszcze problem inny - wodór w instalacji , ale zasadniczo idea ustawienia piec pokazana ....
http://forum.muratordom.pl/a-jednak-wodor-...-co,t147798.htm


acha .... zapomnij że będziesz miał popiół jak z papierosa - tak to tylko w książkach tudzież u tych którzy się chwalą ....



Dlatego właśnie napisałem "zacznij od nastaw fabrycznych" a nie "nastawy fabryczne to kompromis między zużyciem paliwa a wydajnością" icon_smile.gif

Po ilości postów na różnych forach można wnioskować, że użytkownicy tego programatora powinni założyć klub.
Napisano
Cytat

Po ilości postów na różnych forach można wnioskować, że użytkownicy tego programatora powinni założyć klub.



Wnioskując z tego co znalazłam w internecie , to "lider" to kombajn .... czyli kontroluje wszystko - w pełni automatyczny , choć ma także możliwość powrotu do ustawień ręcznych . Przyznam, ze jeśli chodzi o automatyczne sterowniki - nie mam doświadczenia , u mnie wszystko ustawiałam ręcznie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...