Michał12 Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #1 Napisano 27 lutego 2011 (edytowany) Witam.Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich i przepraszam jeśli nie ten dział ale pisze na szybko.Słuchajcie mam mega problem.Miałem strop zbliżony do kleina, ale bez zbrojenia itd-mianowicie między 2teownikiem(14) ułożone cegły(dziurawki) na odeskowaniu i zalane do równego betonem.Dziś kilka pól miedzy tymi tregrami spadło. Macie może jakieś propozycji naprawy tego?Chodzi, żeby było w miarę tanio tanio i solidnie.Nie chce mi się bawić znów w te dziurawki , ale nie mogę też nalać 14 cm betonu między 2teowniki(słabe ściany).Myślałem ażeby wylać posadzkę na tych 2-teownikach, a nie między nimi, a dokładniejodeskować, zrobić zbrojenie nalać 6-8 cm betonu. Dzięki temu mógłbym w przyszłym czasie dokręcić się do tego zbrojenia i lać dalszą część stropu(która też już dziś nie wygląda najlepiej).Wymiary jednego pola to ok 400cmx110cm-takich pól mam 6.Co o tym sądzicie, macie może inne propozycje na rozwiązanie tego problemu.Pozdrawiam serdecznie.Ps.Rysunek pomocniczy(wybaczcie jakość)[attachment=9164:gdydtyh.bmp] gdydtyh.bmp gdydtyh.bmp Edytowano 27 lutego 2011 przez Michał12 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vega1 Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #2 Napisano 27 lutego 2011 dlaczego się zawaliło to już wiesz. Dlaczego nie chcesz zrobić jak bozia przykazała? 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 27 lutego 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 27 lutego 2011 (edytowany) Cytat dlaczego się zawaliło to już wiesz. Dlaczego nie chcesz zrobić jak bozia przykazała? Wilgoć>85%A jak bóg przykazał?To wydaje mi się tańsze i mocniejsze, i dzięki temu mogę zalać kolejne pola zanim te między tregrami nie spadnąJest to budynek gospodarczy-oboraPs budowana ponad 50 lat temu Edytowano 27 lutego 2011 przez Michał12 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #4 Napisano 27 lutego 2011 Cytat Witam.Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich i przepraszam jeśli nie ten dział ale pisze na szybko.Słuchajcie mam mega problem.Miałem strop zbliżony do kleina, ale bez zbrojenia itd-mianowicie między 2teownikiem(14) ułożone cegły(dziurawki) na odeskowaniu i zalane do równego betonem.Dziś kilka pól miedzy tymi tregrami spadło. Macie może jakieś propozycji naprawy tego?Chodzi, żeby było w miarę tanio tanio i solidnie.Nie chce mi się bawić znów w te dziurawki , ale nie mogę też nalać 14 cm betonu między 2teowniki(słabe ściany).Myślałem ażeby wylać posadzkę na tych 2-teownikach, a nie między nimi, a dokładniejodeskować, zrobić zbrojenie nalać 6-8 cm betonu. Dzięki temu mógłbym w przyszłym czasie dokręcić się do tego zbrojenia i lać dalszą część stropu(która też już dziś nie wygląda najlepiej).Wymiary jednego pola to ok 400cmx110cm-takich pól mam 6.Co o tym sądzicie, macie może inne propozycje na rozwiązanie tego problemu.Pozdrawiam serdecznie.Ps.Rysunek pomocniczy(wybaczcie jakość)[attachment=9164:gdydtyh.bmp] Z Twojego opisu wynika ze jawnie ze swiadomoscia zrobiles sabotaz we wlasnym domu (sory moze to nie Ty ), ale powiedz gdzie byl kierbud. Przeciez podpisuje sie pod tym i jak (nie daj boze) komus na leb zawali sie strop to kryminal. vega radzi Ci dobrze zrob jak bozia kaze lub zrob jak ksiazka pisze, wkoncu to sobie budujesz dom. Cytat Wilgoć>85%A jak bóg przykazał?To wydaje mi się tańsze i mocniejsze, i dzięki temu mogę zalać kolejne pola zanim te między tregrami nie spadnąJest to budynek gospodarczy-oboraPs budowana ponad 50 lat temu Nie zmienia to faktu ,ze moze komus wyrzadzic krzywde. Jak nie ludziom to zwierzakom. Link do komentarza
retrofood Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #5 Napisano 27 lutego 2011 Cytat Z Twojego opisu wynika ze jawnie ze swiadomoscia zrobiles sabotaz we wlasnym domu (sory moze to nie Ty ), ale powiedz gdzie byl kierbud. Przeciez podpisuje sie pod tym i jak (nie daj boze) komus na leb zawali sie strop to kryminal. vega radzi Ci dobrze zrob jak bozia kaze lub zrob jak ksiazka pisze, wkoncu to sobie budujesz dom. Zdecydowanie TAK!!!Bez wiedzy i zgody kierbuda nie radzę cokolwiek ruszać!!! Teraz to on własną dupą odpowiada za całą sytuację. I jak coś zrobisz, to może Ci polecić rozebrać to wszystko na Twój koszt. I jeszcze może Ci wstrzymać całą budowę.A jak nie masz kierbuda, bo to stare, a nie budowa, to se takiego poszukaj! Ryzykujesz życiem swoim i swoich bliskich. Link do komentarza
vega1 Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #6 Napisano 27 lutego 2011 tam powinno być zbrojenie. Nie za wiele, ale powinno. Nie ma więc ja bym tam nie wchodził bo jest "szansa" że poleci więcej.Czy możesz zrobić tak jak planujesz? Nie wiem. Na pewno beton między hebami usztywnia całą konstrukcję. Ala na nich? Ja bym zrobił tak. Kup belki np. stropu Rector wraz z pewną (przeliczoną) ilością pustaków (z tym że pustaki 12 cm - nie te grube).Potnij sobie belki na wymiar i porozkładaj na nich pustaki. Daj na to siatkę z drutu fi6 oka co 10 cm i zalej betonem.Nie musisz tego szalować a jedynie podstemplujesz heby.Oczywiście wszystko robisz między 2-teownikami a nie na nich. 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 27 lutego 2011 Autor Udostępnij #7 Napisano 27 lutego 2011 Chodzi o to, że to obora znajomego.W tamtych latach to kierownika nie było, a nawet gdyby był to już zapewne gryzie ziemie.Więc jak radzicie zrobićSądzicie, że ta wylewka zbrojona oparta na tych tregrach to lipa?-Na górze nie będzie obciążana niczym, wyżej jest poddasze nieużytkowe. Cytat tam powinno być zbrojenie. Nie za wiele, ale powinno. Nie ma więc ja bym tam nie wchodził bo jest "szansa" że poleci więcej.Czy możesz zrobić tak jak planujesz? Nie wiem. Na pewno beton między hebami usztywnia całą konstrukcję. Ala na nich? Chcesz być prekursorem?Ja bym zrobił tak. Kup belki np. stropu Rector wraz z pewną (przeliczoną) ilością pustaków (z tym że pustaki 12 cm - nie te grube).Potnij sobie belki na wymiar i porozkładaj na nich pustaki. Daj na to siatkę z drutu fi6 oka co 10 cm i zalej betonem.Nie musisz tego szalować a jedynie podstemplujesz heby.Oczywiście wszystko robisz między 2-teownikami a nie na nich. Tylko, nie mam zbytnio jak belek zamocować(za słabe ściany)Mogę jedynie korzystać z tych 2teowników co już są Link do komentarza
vega1 Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #8 Napisano 27 lutego 2011 no o to mi chodzi właśnie. Użyj dolnej krawędzi 2-teownika. Belki i pustaki weź te które są najtańsze. Ten Rector jest o tyle dobry że ma mocne pustaki. Ale tam to bez znaczenia... 1 Link do komentarza
retrofood Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #9 Napisano 27 lutego 2011 Cytat Chodzi o to, że to obora znajomego.W tamtych latach to kierownika nie było, a nawet gdyby był to już zapewne gryzie ziemie.Więc jak radzicie zrobićSądzicie, że ta wylewka zbrojona oparta na tych tregrach to lipa?-Na górze nie będzie obciążana niczym, wyżej jest poddasze nieużytkowe. Pisałem, że jesli to stary obiekt, to poszukaj takiego kierbuda. Bo to się zaocznie nie oceni. To musi być ktoś, kto to zobaczy i powie Ci co i jak robić. I nie upieraj się. Prokuratorzy nie znają się na żartach. 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 28 lutego 2011 Autor Udostępnij #10 Napisano 28 lutego 2011 Ok przekonaliście mnie.Zabezpiecz to co jest i poczekam do wiosny.Wtedy znów poruszę temat:)Dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi. Link do komentarza
Barbossa Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #11 Napisano 28 lutego 2011 Kolegomoże zacznijmy od tego, co to ma być nad i pod stropem, znaczy się co chcesz tam zrobić - użytkowe czy nie i konkretnie do czegonapisałeś, że nad - nieużytkowe - takie ma pozostać?a strop to lekki klein, nie wiem czy tam daje się jakiekolwiek zbrojenie, nie było żadnej bednarki? (płaskownik stalowy pomiędzy niektórymi cegłami) 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 28 lutego 2011 Autor Udostępnij #12 Napisano 28 lutego 2011 Nic 0 bednarki itd.Na dole jest obora, a na górze poddasze.Dach 2 spadowy, nieocieplony, porostu żywa więźba i eternit.Na poddaszu jedynie ułożona jest cienka warstwa zboża jako ocieplenie. Link do komentarza
Michał12 Napisano 28 lutego 2011 Autor Udostępnij #13 Napisano 28 lutego 2011 ps. dodatkowe utrudnienie jest takie,że te tregry z tego co się dowiedziałem lecą jak chcą.niektóre są co 100cm, inne co 120 , dodatkowo nie są praktycznie równoległe względem siebie. Link do komentarza
Barbossa Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #14 Napisano 28 lutego 2011 no to po co się tak kiełbasić?wybij to co nie spadło, coby mieszkańców poniżej (jeżeli są) nie pozabijałorzuć na to dechy i słomę i wsio 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 28 lutego 2011 Autor Udostępnij #15 Napisano 28 lutego 2011 (edytowany) Tak też zrobię żeby doczekać wiosny.Niestety słoma po ok miesiącu będzie już produktem nawozowym Edytowano 28 lutego 2011 przez Michał12 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #16 Napisano 28 lutego 2011 a na wiosnę co?i po co? 1 Link do komentarza
vega1 Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #17 Napisano 28 lutego 2011 Cytat ps. dodatkowe utrudnienie jest takie,że te tregry z tego co się dowiedziałem lecą jak chcą.niektóre są co 100cm, inne co 120 , dodatkowo nie są praktycznie równoległe względem siebie. nie stanowi to kłopotu. Bo i w czym? 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 28 lutego 2011 Autor Udostępnij #18 Napisano 28 lutego 2011 wychodzi, że wejdą 2 gary i 1/5 trzeciego. Link do komentarza
vega1 Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #19 Napisano 28 lutego 2011 można je ciąć dowoli. W niczym im to nie szkodzi. 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 28 lutego 2011 Autor Udostępnij #20 Napisano 28 lutego 2011 A no to super.Lecę obejrzeć itd.Do wieczorka:) Link do komentarza
Barbossa Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #21 Napisano 28 lutego 2011 to się zrozumieliśmy Link do komentarza
Michał12 Napisano 1 marca 2011 Autor Udostępnij #22 Napisano 1 marca 2011 Witam.Strop-tragedia...Wylanie nowego-nieopłacane...Orientuje się ktoś może czy płyta OSB dałaby radę w tych warunkach.Spełniała by jedynie taką rolę, żeby ciepło całkowicie nie uciekało na poddasze, i ewentualnie góra byłaby na słomę? Link do komentarza
Barbossa Napisano 1 marca 2011 Udostępnij #23 Napisano 1 marca 2011 bez rusztu, np z łat 6x4cm, bym płyty osb nie dawał, choćby ze względu na stabilność takiej "podłogi"ile tego masz w m2 i ile kasy możesz na to przeznaczyć?te 27m2? Link do komentarza
Michał12 Napisano 1 marca 2011 Autor Udostępnij #24 Napisano 1 marca 2011 Nie no płyty kładłbym na te tregry co są, i zrobił tak, żeby właśnie na nich się łączyły.Chodzi o jak największe zbicie kosztów, dlatego beton, czy strop typu np. Rector odpadają.Całkowita pow. to ok 180, ale na razie do zrobienia jest połowa czyli ok90 m2 Link do komentarza
jimt Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #25 Napisano 3 marca 2011 Dopiero teraz doczytałem, że teowniki nierówno ułożone. Mam taki sam chlewik, ale trzyma się.Zrobiłem ci rozkrój płyty wiórowej http://www.osb.pl/rozkroj,r9976Koszt jak widzisz mały. Grubość 22mmJak chcesz solidniehttp://www.osb.pl/rozkroj,r9978 http://www.osb.pl/rozkroj,r9977http://www.osb.pl/rozkroj,r9980Koszt większy, ale grubaśne. 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 4 marca 2011 Autor Udostępnij #26 Napisano 4 marca 2011 Dzieki wielkie.I tak też uczynię. Wybiorę te grubsze:)Jeszcze raz dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc:)Super forum Link do komentarza
krzysiek29 Napisano 5 marca 2011 Udostępnij #27 Napisano 5 marca 2011 jak są zamontowane dwuteowniki w ścianach,jaka jest ich wysokość ? Link do komentarza
Michał12 Napisano 6 marca 2011 Autor Udostępnij #28 Napisano 6 marca 2011 Cytat jak są zamontowane dwuteowniki w ścianach,jaka jest ich wysokość ? Są wmurowane w ścianę, a ich wysokość to 14 Link do komentarza
animus Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #29 Napisano 6 marca 2011 Cytat Są wmurowane w ścianę, a ich wysokość to 14 Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif"> Przy jakiej rozpiętości te 14 cm Trzeba je oczyścić i zabezpieczyć przed korozją Link do komentarza
animus Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #31 Napisano 6 marca 2011 Cytat kotwione? Jak zbijesz wypełnienie z cegły dziurawki pomiędzy dwuteownikami to trzeba je zabezpieczyć przed korozją.Długość dwuteownika od ściany odo ściany (rozpiętość) Link do komentarza
Michał12 Napisano 6 marca 2011 Autor Udostępnij #32 Napisano 6 marca 2011 Jak w 1-szym poscie.900 długie, co 110+/- odstępy/1 podciąg środkowy. Link do komentarza
animus Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #33 Napisano 6 marca 2011 Cytat Jak w 1-szym poscie.900 długie, co 110+/- odstępy/1 podciąg środkowy. Nie będę tego opisywał kuknij sobie na zdjęcie od spodu widać konstrukcję stropu opartej na dwuteowniku .Deski na sztorc, płyta , łączniki trochę wkrętów .Zastosujesz gęściej żebra ,wtedy większe obciążenie dla stropu , cieńsza płyta . 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #34 Napisano 6 marca 2011 dla dwuteownika 140 to będzie benedyktyńska robota no i po co w oborze tak się pie... 1 Link do komentarza
Michał12 Napisano 6 marca 2011 Autor Udostępnij #35 Napisano 6 marca 2011 Cytat dla dwuteownika 140 to będzie benedyktyńska robota no i po co w oborze tak się pie... Fakt.Co prawda zwiększyłoby to max obciążenie, ale w tym przypadku trzasnę te płyty na te tregry. Link do komentarza
animus Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #36 Napisano 6 marca 2011 Cytat dla dwuteownika 140 to będzie benedyktyńska robota no i po co w oborze tak się pie... Widzę że nie robiłeś czegoś takiego,żebra może wstawić rzadziej wszystko zależy od obciążenia.Łączniki przyspieszają pracę,powstaje dodatkowy ruszt do zrobienia sufitu z pustką powietrzną lub możliwością włożenia termoizolacji. Pomyśl trochę do czego te płyty teraz przykręcisz ,wierć wszystkie otwory w samym dwuteowniku . Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #37 Napisano 6 marca 2011 dla dwuteownika 140 z pewnością bym nie robiła po co ma mocować do dwuteownika?pomyśl trochę Link do komentarza
animus Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #38 Napisano 6 marca 2011 Cytat dla dwuteownika 140 z pewnością bym nie robiła po co ma mocować do dwuteownika?pomyśl trochę Żeby nie podnosić wyżej podłogi . Link do komentarza
Michał12 Napisano 7 marca 2011 Autor Udostępnij #39 Napisano 7 marca 2011 Spokojnie panowie:)Ułożę na tych 2-teownikach tak, aby owe płyty łączyły się także na nich-dłuższym bokiem.Myślę, że przykręcać nawet nie potrzeba by, ale jak na 4 śruby każdą chwycę płytę to świat-grawitacja w tym przypadku działa na moją korzyść Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się