Skocz do zawartości

wentylowanie poddasza


Slawku

Recommended Posts

Napisano
W pokojach (niektórych) na poddaszu nie mam osobnej wentylacji.
Czy można ją wykonać wstawiając w sufit kratkę i wyprowadzając "jakiś kominek" ponad dach ??
Jeżeli to jest możliwe i sęsowne to proszę o jakieś dane (np. ile musi wystawać ponad dach)
Napisano
Powinnismy dostawać w sposób ciągły 15 m3/h na osobę, niezaleznie od pory roku i pogody. Tego typu wentylacja nie spełnia tych podstawowych wymogów, szczególnie na poddaszu. Kratki to niekoniecznie wentylacja.
Napisano
Może i wymogów nie będzie spełniać ale zawsze coś wyciągnie. icon_biggrin.gif Nie wiem, jaka jest wysokość między sufitem a kalenicą? Ale postaraj się, aby rura do kominka była jak najdłuższa (nawet, jeśli miałaby iść pod skosem). No i oczywiście rurę trzeba ocieplić. Co do wystawiania ponad dach to za dużo go nie wystawisz bo śmiesznie to będzie wyglądać icon_biggrin.gif Kratkę wstaw lepiej regulowaną (latem może zajść konieczność jej przymknięcia ze względu na możliwy odwrotny ciąg).
Napisano
Konieczność zamontowania indywidualnej wentylacji pomieszczeń na poddaszu zależy od ich przeznaczenia , i z pewnością wymagana jest w łazience, w.c. , suszarni. Natomiast w pokojach wystarczy często zapewnienie tzw. wentylacji pośredniej, gdzie świeże powietrze napływa przez nawiewniki okienne (lub ewentualnie dzięki rozszczelnieniu okien) a zużyte odprowadzają kanały wentylacyjne np. w łazience. Oczywiście musi być zapewniona możliwość przemieszczania się powietrza miedzy tymi pomieszczeniami co umożliwiają kratki lub otwory w drzwiach pokojowych i łazienkowych.
Napisano
Co do kratek - jeśli umieszczę je w głębi pokuju, to pion od sufitu do wierzchu dachu będzie miał ok 1.2m - 1,5m i będzie blisko kalenicy.

Pokoje - to są sypialnie, wc i łazienki mają swoje piony wentylacyjne.

Kominek jest na parterze, a rurę planuje ok 2.5m oczywiście zaizolowaną.

WIELKIE DZIĘKI ZA WSZYSTKIE UWAGI - te otrzymane i te które jeszcze napiszecie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...