Skocz do zawartości

Ocieplanie wełną


Recommended Posts

Napisano
Buduję dom z pustaka ceramicznego 250x380x230 chcę ocieplać wełną ale nie wiem ile dać wełny (nie konsultowałem jeszcze tego z kierbudem) w projekcie mam podany styropian 12cm , są jakieś tabele przeliczające czy czym mam sie kierować ?
Napisano
Cytat

Buduję dom z pustaka ceramicznego 250x380x230 chcę ocieplać wełną ale nie wiem ile dać wełny (nie konsultowałem jeszcze tego z kierbudem) w projekcie mam podany styropian 12cm , są jakieś tabele przeliczające czy czym mam sie kierować ?


Zupełnie bez sensu i wyobraźni jest stosowanie dziś mniej jak 30 cm izolacji ( 0.1W/m2 x K) To raz . Dwa - dlaczego umieszcza Pan izolację termiczną za o9dbiornikami ciepła - ( mur i fundament) Przecież by izolacja termiczna była skuteczna musi:
1 być sucha - paroizolacja
2 - gruba ( 0.1W/m2 xK)
3- przed stałym odbiornikiem ciepła
... no chyba, że chce Szanowny Pan być sponsorem PEGENIGE, wtedy faktycznie - nie należy domu izolować
Napisano
Cytat

Zupełnie bez sensu i wyobraźni jest stosowanie dziś mniej jak 30 cm izolacji ( 0.1W/m2 x K) To raz . Dwa - dlaczego umieszcza Pan izolację termiczną za o9dbiornikami ciepła - ( mur i fundament) Przecież by izolacja termiczna była skuteczna musi:
1 być sucha - paroizolacja
2 - gruba ( 0.1W/m2 xK)
3- przed stałym odbiornikiem ciepła
... no chyba, że chce Szanowny Pan być sponsorem PEGENIGE, wtedy faktycznie - nie należy domu izolować


Z tego co czytalem na lamach prasy budowlanej to 30 cm i wiecej daje sie do domow pasywnych. Oczywiscie ze do "zwyklego" tez mozna dac te 30 cm napewno nie zaszkodzi tylko po co wywalac kase niepotrzebnie. Osobiscie znam ludzi ktorzy ocieplali styropianem 10 cm i twierdza ze poprawilo sie o 100%. Chodzi miedzy innymi o zuzycie opalu jest o wiele mniejsze niz przed ociepleniem.
Napisano
Moze i masz racje icon_biggrin.gif Nie praktykowalem z ociepleniem bo mam sciane jednowarstwowa a to co napisalem to napisalem (troche czytalem, troche widzialem, troche mi powiedzieli) nikogo chyba w blad nie wprowadze icon_confused.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam. Dlaczego zmieniasz styro na wełnę?


Architekt Pana autoruscta uważa, że budowanie energochłonnych domów to głupota. Podobne zdanie miał o umieszczaniu izolacji termicznej bez paroizolacji ZA MUREM. U nas niedostępne są "gotowce" więc trzeba izolację ułożyć w stelażu - co wyklucza styropian.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...