Skocz do zawartości

Farby czy tynki strukturalne


magic79

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
Na wstępie witam wszystkich na forum.
Z góry przepraszam jeśli była już o tym mowa i zdubluje temat.
Proszę o wytłumaczenie zwykłemu laikowi czy różni się farba strukturalna od tynku strukturalnego.
Prostymi słowami tak abym zrozumiał icon_smile.gif
Za klika dni planuję pomalować kuchnię i byłem nastawiony na farbę strukturalną jednak w necie natknąłem się również na tynki strukturalne.
Co polecacie do kuchni i tak jak już pisałem wyżej jaka jest między nimi różnica?
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
Edytowano przez magic79 (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak laikowi... mmm

Farba strukturalna jest farbą - jest bardziej gęsta niż farba zwykła.
Tynk strukturalny jest tynkiem - czyli ma twardszą ziarnistą konsystencję.

Jeszcze mamy masy dekoracyjne - które są jakby szpachlą - czyli również z drobinami wewnątrz tylko p rozpuszczeniu ich nie widać gołym okiem.

Fakt czasami od tych nazw produktów do remontu może zakręcić się w głowie.


Tynki i masy dekoracyjne nakładamy zazwyczaj jakimś narzędziem innym niż wałek i pędzel - są one przede wszystkim trwalsze i mocniejsze ni farby strukturalne. Można do ich tzw formowania używać niemal wszystkiego co się ma pod ręką. Czym dziwniejsze narzędzie - tym można uzyskać bardziej zadziwiający efekt.

Jeżeli chodzi o farby strukturalne to są one dużo mniej odporne na uszkodzenia mechaniczne, szybciej tracę barwę i moim zdaniem można z nich uzyskac mniej ciekawe efekty podczas remontu . Jednak to jest moje własne zdanie.

jezeli ma Pan pieniądze - to lepiej zainwestować w tynk strukturalny .

Czasami warto też łączyć różnego rodzaju techniki - wtedy wychodzą najciekawsze efekty.

To tak ludzkimi słowami na ten temat - bez parametrów technicznych. )
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Pamiętajcie o jednym:

Im gładsza powierzchnia tym niej kurzu i brudu się na niej osadza!!!


Jak dla mnie struktura owszem ale tylko na jednej ścianie, kawałku ściany dla dekoracji ale nie wszędzie!
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...