Skocz do zawartości

Farby czy tynki strukturalne


magic79

Recommended Posts

Witam
Na wstępie witam wszystkich na forum.
Z góry przepraszam jeśli była już o tym mowa i zdubluje temat.
Proszę o wytłumaczenie zwykłemu laikowi czy różni się farba strukturalna od tynku strukturalnego.
Prostymi słowami tak abym zrozumiał icon_smile.gif
Za klika dni planuję pomalować kuchnię i byłem nastawiony na farbę strukturalną jednak w necie natknąłem się również na tynki strukturalne.
Co polecacie do kuchni i tak jak już pisałem wyżej jaka jest między nimi różnica?
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
Edytowano przez magic79 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Jak laikowi... mmm

Farba strukturalna jest farbą - jest bardziej gęsta niż farba zwykła.
Tynk strukturalny jest tynkiem - czyli ma twardszą ziarnistą konsystencję.

Jeszcze mamy masy dekoracyjne - które są jakby szpachlą - czyli również z drobinami wewnątrz tylko p rozpuszczeniu ich nie widać gołym okiem.

Fakt czasami od tych nazw produktów do remontu może zakręcić się w głowie.


Tynki i masy dekoracyjne nakładamy zazwyczaj jakimś narzędziem innym niż wałek i pędzel - są one przede wszystkim trwalsze i mocniejsze ni farby strukturalne. Można do ich tzw formowania używać niemal wszystkiego co się ma pod ręką. Czym dziwniejsze narzędzie - tym można uzyskać bardziej zadziwiający efekt.

Jeżeli chodzi o farby strukturalne to są one dużo mniej odporne na uszkodzenia mechaniczne, szybciej tracę barwę i moim zdaniem można z nich uzyskac mniej ciekawe efekty podczas remontu . Jednak to jest moje własne zdanie.

jezeli ma Pan pieniądze - to lepiej zainwestować w tynk strukturalny .

Czasami warto też łączyć różnego rodzaju techniki - wtedy wychodzą najciekawsze efekty.

To tak ludzkimi słowami na ten temat - bez parametrów technicznych. )
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...