Skocz do zawartości

Czy 80 000zł to dużo?


Recommended Posts

Witam,

Jesteśmy w trakcie projektowania i załatwiania pozwolenia na budowę domu w miejscowości nadmorskiej w zachodniopomorskim.
Dzialkę z mediami mamy a na działce stoją dwa budynki, przy czym jeden z nich idzie do rozbiórki (1,5 poziomu, 7x10m plus mała dobudówka).
Na jego miejscu ma powstać w rogu działki (poprzedni stał 3m od granicy) nowy budynek 10x13m.
Warunki zabudowy mamy określone na dwie pełne kondygnacje i dach czterospadowy o małym nachyleniu 15-25 stopni.

Rozmawiałem dzisiaj w osobą chętną wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu czyli tylko ściany zewnętrzne i wewnętrzne, stropy, stolarka okienna (bez okien dachowych) i drzwi zewnętrzne (3szt).
Koszt robocizny jaki usłyszałem to 300zł/m2 czyli wychodzi mi 10m x 13m x 2 poziomy x 300zł -> 78 000zł.
Czy 78 000zł za robociznę to jest dużo czy mało?
Mnie się wydaje sporo, ale nie za bardzo się orientuję i nie chcę się wpakować na minę.
Proszę o jakąś podpowiedz, sugestię.
Link do komentarza
SSZ dom podpiwniczony 75m2 piwnicy+garaż około 50m2+parter 75m2+poddasze 75m2 po podłogach wyszedł mnie okolo 615/m2 z materiałami...300/m2 za sama robocizne to strasznie drogo
dodam jeszcze że, za ławy,piwnice,stropy,mury,2xschody (dom 10x10 + garaz 6x8),2 kominy spalinowe zapłaciłem za robocizne coś koło 33tys. Do tego robocizna za dach +daszek nad wejściem,podbitka 9,5tys.
Link do komentarza
na warunki mojego miasta dużo. http://www.domenaprojekt.pl/pr/rzuti/n/34.aspx mój dom chyba jest wyraźnie większy (nie wiem dokładnie jakie ma wymiary) a płaciliśmy za dosyć drogą i bardzo dobra ekipę chyba około 60 tys. Jesli w tej cenie masz gwarancje na piśmie, jesli oni wszystko za ciebie załatawiają i nic cię nie obchodzi- można to rozważyć. Jeśli ty miałbyś pinować budowy, kupować materiały itp to masakryczna cena!
Link do komentarza
Gość mhtyl
  Cytat

Witam,

Jesteśmy w trakcie projektowania i załatwiania pozwolenia na budowę domu w miejscowości nadmorskiej w zachodniopomorskim.
Dzialkę z mediami mamy a na działce stoją dwa budynki, przy czym jeden z nich idzie do rozbiórki (1,5 poziomu, 7x10m plus mała dobudówka).
Na jego miejscu ma powstać w rogu działki (poprzedni stał 3m od granicy) nowy budynek 10x13m.
Warunki zabudowy mamy określone na dwie pełne kondygnacje i dach czterospadowy o małym nachyleniu 15-25 stopni.

Rozmawiałem dzisiaj w osobą chętną wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu czyli tylko ściany zewnętrzne i wewnętrzne, stropy, stolarka okienna (bez okien dachowych) i drzwi zewnętrzne (3szt).
Koszt robocizny jaki usłyszałem to 300zł/m2 czyli wychodzi mi 10m x 13m x 2 poziomy x 300zł -> 78 000zł.
Czy 78 000zł za robociznę to jest dużo czy mało?
Mnie się wydaje sporo, ale nie za bardzo się orientuję i nie chcę się wpakować na minę.
Proszę o jakąś podpowiedz, sugestię.

Rozwiń  

Co moge doradzic to popytaj kilku wykonawcow. Nigdy nie bazuj na pierwszym lepszym. Ja szukajac murarzy pierwsza ekipa walnela 30000 zl za mury drugi 16000 trzeci podobnie a na ironie ostatnia ekipa wycenila na 8000 do 10000 a po wymurowaniu wyszlo 8500. Chce dodac ze kazda ekipa byla rzetelna z kilkunastoletnim starzem w branzy.
Link do komentarza
  Cytat

wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu

Rozwiń  


Chyba za bardzo koncentrujcie się na słowach "Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu"...
300 zł/m2 to rzeczywiście drogo...ale

czy nie przeoczacie pewnej ważnej kwestii? W ofertowej cenie jest rozbiórka istniejącego budynku! + kilka niewiadomych!

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.
Link do komentarza
  Cytat

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.

Rozwiń  

Słusznie. W szczegółach zaś tkwi diabeł...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
no to ja się pochwale... dom kasjopea 174m2 użytkowe czyli pełne piętro z garażem. murarz robi belki zbrojeniowe na ławy szalowanie ław fundament murowany z bloczka betonowego ściany tylko ceramika pełno podciągów (cały dół to jeden wielki pokoj) strop teriva itd. Nie robi tylko szalowania schodów i stropu strychu bo drewniany, no i samego dachu też nie robi. Słowem nic mnie nie obchodzi, nic nie robie przy budowie oprócz drenażu który postanowiłem zrobic sam. Całośc za samą robocizne około 20.000 zł. moim zdaniem w sam raz. woj łódzkie kolo opoczna. WAZNA WSKAZÓWKA napąknijcie murarzowi ze "bardzo możliwe ze weżmiecie go do tynków wewnętrznych". Zobaczycie jakie prościutkie ściany będziecie miec, a co za tym idzie mało materiału przy tynkowanu icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

Chyba za bardzo koncentrujcie się na słowach "Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu"...
300 zł/m2 to rzeczywiście drogo...ale

czy nie przeoczacie pewnej ważnej kwestii? W ofertowej cenie jest rozbiórka istniejącego budynku! + kilka niewiadomych!

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.

Rozwiń  


Co prawda to prawda. Po przeanalizowaniu kilku kwestii, doszedłem do wniosku, że do rozbiórki starego budynku znajdziemy inną ekipę, jednoczęśnie poprzednie fundamenty będą do wywalenia. Nie chcę ryzykować stawiania nowego budynku od podstaw na częściowo starych a częściowo nowych fundamentach.

A co do ekipy to rozpytywaliśmy się gdzie tylko można i oferty baaaardzo się różnią. Postawienie budynku 10x13 stan surowy zamknięty (dwie pełne kondygnacje, dach czterospadowy o nachyleniu 25 stopni, schody betonowe zewnętrzne) to od 50.000 do 75.000.
Rozsyłam teraz wstępny projekt po konkretne wyceny i propozycje. zobaczymy co z tego wyjdzie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...