Skocz do zawartości

Wymiana podłogi drewnianej


Recommended Posts

Mam zamiar wymienic podloge w dwoch pokojach.Budynek z lat 70 wiec podloga tzw.biała czyli beton a na tym dzwigary(lub legary nie wiem dokladnie jak to sie nazywa)jakies 10x8 cm plus deska ok 2 cm.Razem od wylewki do obecnej gornej krawedzi podlogi 10 cm(dzwigar 8cm deska 2 cm).Czy mozna dac folie izolacyjna potem styropian utwardzony(styropur) 5 cm a na to 5 cm wylewke betonu lub wylewke samopoziomujaca.Czy tyle wystarczy?A moze mozna inaczej?Prosze o porady
Link do komentarza
Cytat

Mam zamiar wymienic podloge w dwoch pokojach.Budynek z lat 70 wiec podloga tzw.biała czyli beton a na tym dzwigary(lub legary nie wiem dokladnie jak to sie nazywa)jakies 10x8 cm plus deska ok 2 cm.Razem od wylewki do obecnej gornej krawedzi podlogi 10 cm(dzwigar 8cm deska 2 cm).Czy mozna dac folie izolacyjna potem styropian utwardzony(styropur) 5 cm a na to 5 cm wylewke betonu lub wylewke samopoziomujaca.Czy tyle wystarczy?A moze mozna inaczej?Prosze o porady



Na sam dół daj folie/pape, potem utwardzony styropian pod wylewke, nastepnie wylewkę ze zbrojeniem w postaci siatki o oczkach 5 x 5 cm z drutu fi 3,0, (to zabezpieczy przed pękaniem), na góre wylewke samopoziomującą i okładzinę (glazure, terakote lub inne)

pzdr.

S.
Link do komentarza
Cytat

Układ warstw prawidłowy, z tym, że wylewkę należy oddylatować od ścian wkładką elastyczną gr. ok 1 cm.

Inny wariant to zastosowanie suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych zamiast betonowej wylewki.


Pytałem o te plyty gipsowo-włoknowe i musze poiedziec że to generalnie porażka.Raz że w Opolu tego nie dostane od ręki tylko na zamówienie a dwa po rozmowie z przedstawicielem Knaufa to juz mi sie chyba odechciało.Okazuje sie że zespolona plyta knaufa o grubosci 22 mm kosztuje 88zl/m2 plus vat czyli ok100 zl/m2 a w grubosci 33 mm 120 zl/m2.Mam do zrobienia ok 36 m2 to koszt samych plyt wyniosł by w zaleznosci od grubosci 3600 lub 4300 za same plyty a doliczyc trzeba jeszcze styropian folie wkrety klej i ewentualnie podsypke.Strach pomyslec.Pozostaje wiec chyba tylko tradycyjna metoda czyli folia styropian utwardzony wylewka betonowa plus siatka i wylewka samopoziomujaca.Ogólnie mam 10-11 cm jakie grubosci poszczegolnych warstw zastosowac.Dzieki za wszelkie porady
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez udraznianiekanalizacji.eu: Dobry materiał, przydałoby się aby duża część dzisiejszych hydraulików z Internetu zapoznało się z treścią tego artykułu. Od wielu lat udrażniam kanalizację w Warszawie i przeważnie trafiam na nieprawidłowo wykonane odpływy kanalizacyjne - głównie w kuchni. Dwa lub trzy razy widziałem odpływ kuchenny wykonany z rury o średnicy 32 mm, gdzie wyście syfonu miało 40 mm. Czyli za syfonem ktoś dał redukcję 40/32 i potem to podłączył. Oczywiście w ścianie nie zapomniał dać ostrych kolanek o kącie 90 stopni. Zawsze w takich sytuacjach marzy mi się, aby ten co to wykonał przyjechał i spróbował udrożnić taki odpływ. Gratuluję wiedzy i pozdrawiam https://udraznianiekanalizacji.eu.
    • Teoretycznie można teoretyzować, a praktycznie trzeba dostosować się do zastanych i czasem niemożliwych do zmiany warunków... A te warunki ograniczone są przez budowę pionu i możliwości ingerencji w tę budowę...   Dlatego pytam o pion kanalizacyjny...
    • spytalem chatagpt   Schemat poprowadzenia rur kanalizacyjnych przedstawiony na ilustracji wygląda poprawnie w ogólnych założeniach, jednak istnieje kilka kwestii technicznych, które warto sprawdzić lub poprawić, aby zapewnić prawidłowe działanie instalacji: 1. Średnice rur Pralka i kabina prysznicowa (Ø 40 mm): Rury Ø 40 mm są wystarczające dla odprowadzenia wody z pralki oraz prysznica, o ile odległość do pionu nie jest zbyt duża (zaleca się maksymalnie do 3–5 m). Umywalka (Ø 50 mm): Średnica Ø 50 mm jest odpowiednia, ale można zastosować Ø 40 mm, ponieważ umywalka generuje stosunkowo mały przepływ. Główna rura do pionu (Ø 50 mm): Rura Ø 50 mm łącząca różne odpływy (pralka, prysznic, umywalka) jest odpowiednia. Pion Ø 110 mm jest standardem dla toalet i głównego odpływu. 2. Spadki rur Prawidłowy spadek to 1-2% (1-2 cm na każdy metr rury). Należy sprawdzić, czy wszystkie odcinki rur na schemacie mają zachowany odpowiedni spadek w kierunku pionu. 3. Szczelność i odpowietrzenie Brak wzmianki o odpowietrzeniu instalacji – jest ono kluczowe dla zapobiegania cofaniu się zapachów i problemów z przepływem. Jeśli pion Ø 110 mm ma wyprowadzenie odpowietrzające (np. na dach), to problem jest rozwiązany. Wszystkie połączenia muszą być szczelne i zaizolowane, szczególnie w przypadku łączenia rur o różnych średnicach. 4. Ryzyko cofania się wody Odpływy z pralki i prysznica łączą się z główną rurą (Ø 50 mm). Jeśli pralka wypuszcza dużą ilość wody pod ciśnieniem, istnieje ryzyko cofania się wody do kabiny prysznicowej. Aby tego uniknąć: Użyj syfonu z zaworem zwrotnym przy pralce. Zachowaj różnicę wysokości odpływów. 5. Skrócenie rur Im krótsze odcinki poziome, tym mniejsze ryzyko zatorów. Na schemacie odległość pralki od pionu wygląda na większą – warto upewnić się, że rura ma wystarczający spadek na całej długości. Podsumowanie Schemat może działać poprawnie, ale wymaga uwzględnienia kilku detali: Upewnij się, że spadki są odpowiednie. Rozważ zastosowanie syfonów z zaworem zwrotnym. Sprawdź, czy pion ma odpowietrzenie. Zachowaj minimalne odległości i unikaj zbędnych zagięć w rurach. Jeśli te kwestie zostaną spełnione, instalacja powinna funkcjonować prawidłowo. ------------- warto korzystać Ja osobiście wybrałbym rozwiązanie 2
    • To chyba bylaby swietna przyneta dla duuuuuzego zuka gnojaka        Hmm... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...