Skocz do zawartości

dobór mocy wkładu kominka


zbyszekr114

Recommended Posts

Napisano
Witam.Mam zamiar założyć kominek z płaszczem wodnym plus c.w.u na 80lit, w domku mieszkanie na poddaszu 80m.kw.ocieplone dość dobrze .Grzejniki panelowe (blaszaki)moc odbioru ciepła grzejników obliczyłem na 7 Kw.Pytanie,czy kominek mocy 8kw będzie dobrym wyborem.Dziękuję
Napisano
Jak masz mieszkanie 80 m dobrze ocieplone to jego zapotrzebowanie na cieplo prawdopodobnie jest mniejsze niz 4 kw przy minus 20 stopniach na zewnatrz.
Jak mroz jest mniejszy to jeszcze mniej.
Jak widzisz kominek o mocy 8 kw bedzie mial za duza moc i bedziesz musial mocno ograniczac plomien. Wtedy szybko dolaczysz do grona niezadowolonych uzytkownikow walczacych ze smola.
Poniewaz jednak nie ma kominkow o mocy tak malej jak jest Ci potrzebna to rozwiazaniem jest bufor ciepla.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Witam.Mam zamiar założyć kominek z płaszczem wodnym plus c.w.u na 80lit, w domku mieszkanie na poddaszu 80m.kw.ocieplone dość dobrze .Grzejniki panelowe (blaszaki)moc odbioru ciepła grzejników obliczyłem na 7 Kw.Pytanie,czy kominek mocy 8kw będzie dobrym wyborem.Dziękuję


Podawanie mocy do kominka to bezczelność. Jestem ciekaw dlaczego nie podają, ile lat będzie służył "płaszcz wodny", po ilu latach trzeba go wymienić… i jaki to koszt.
Napisano
Cytat

Tylko bufor można zastosować nie ma coś tańszego o tym samym działaniu.dziękuję


Jest - podlogowka - ale na nia to juz pewnie za pozno.
Napisano
kiedyś na kratki.pl oglądałem wkłady - z płaszczem najmniejszej mocy jaki był to było 12kw icon_smile.gif
nie wiem co rozumiesz przez dość dobrze ocieplone...dla niektórych 10cm styropianu naścianach oznacza "dość dobrze", a np. dla mnie 20cm styro do standard na dzisiaj.......dla pana TB, 30cm będzie ok, ale koniecznie od środka.......napisz konkretniej
Napisano
Cytat

np. dla mnie 20cm styro do standard na dzisiaj.......dla pana TB, 30cm będzie ok, ale koniecznie od środka.......napisz

Jakość izolacji termicznej ma zasadniczy wpływ na opłaty za ogrzewanie. Budowanie domu "na dziś" to w/g mnie brak wyobraźni. Nie ma też w fizyce czegoś takiego jak skuteczna izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła ( ściana na fundamencie ) izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy grzać od tego czego ogrzewanie jest pozbawione sensu. zalecam 30 cm od 20 lat i nikt nie narzeka, a ogrzewa się elektrycznie.
Co do kominków – moc można podawać wyłącznie do urządzeń z automatyką, Moc ogniska w kominku może podawać wyłącznie laik, a u takich nie warto kupować.
Napisano
Cytat

Przecież tak podają producenci 10mkw. (=) 1kw mocy wkładu kominka lub podają na ile mkw od-do,to znaczy wszyscy producenci to laicy .


Nie wiem czy wszyscy, w temacie fizyki nie decyduje demokracja ( większość)! Twierdzę tylko, ze jak ktoś podaje moc ognika, to jest delikatnie pisząc laikiem. Można podać np. - spalając kilogram suchej dębiny mamy ... czy m3 brzozy mamy... ale nie MOC KOMINKA !!
Napisano
Cytat

Co do kominków – moc można podawać wyłącznie do urządzeń z automatyką, Moc ogniska w kominku może podawać wyłącznie laik, a u takich nie warto kupować.



Znów się zdziwiłem – i to mocno.

A jaką to automatykę posiada silnik elektryczny o mocy 1kW?
A jaką to automatykę posiada, urządzenie pt. „piła tarczowa” wyposażona w ten silnik ? – no chyba, że wyłącznik jest automatyką.

Ale nawet biorąc pod uwagę tą nieprawdopodobną „samoróbkę” definicji, to kominek , a zwłaszcza z zamkniętą komora spalania, a już na pewno z płaszczem wodnym (a o takim tu piszemy) rzeczoną „automatykę” posiada, choćby regulowany jest dopływ powietrza – ręcznie lub automatycznie.
Napisano
Cytat

Znów się zdziwiłem – i to mocno.

A jaką to automatykę posiada silnik elektryczny o mocy 1kW?
A jaką to automatykę posiada, urządzenie pt. „piła tarczowa” wyposażona w ten silnik ? – no chyba, że wyłącznik jest automatyką.

Ale nawet biorąc pod uwagę tą nieprawdopodobną „samoróbkę” definicji, to kominek , a zwłaszcza z zamkniętą komora spalania, a już na pewno z płaszczem wodnym (a o takim tu piszemy) rzeczoną „automatykę” posiada, choćby regulowany jest dopływ powietrza – ręcznie lub automatycznie.


Piła tarczowa wiadomo "na co chodzi"... ma konkretny pobór mocy regulowany lub nie. Kominek może mieć różne rodzaje drewna, może przygasać, rozpalać się, można nałożyć suche lub zawilgocone, można nałożyć dużo lub mało. Tylko laik może podać - kominek np. 8kW.
Napisano
Cytat

Nie wiem czy wszyscy, w temacie fizyki nie decyduje demokracja ( większość)! Twierdzę tylko, ze jak ktoś podaje moc ognika, to jest delikatnie pisząc laikiem. Można podać np. - spalając kilogram suchej dębiny mamy ... czy m3 brzozy mamy... ale nie MOC KOMINKA !!



W sumie lubię jak daje Pan pretekst do prostowania takich oczywistych oczywistości icon_biggrin.gif
Dziwne tylko, ze do tej pory nie jest Pan laureatem Nobla w zakresie fizyki.
Tyle złośliwości - teraz merytorycznie;

Sam Pan stosuje dokładnie takie same kryteria podając moc grzewcza kabli, nie podając dla jakich parametrów sieci jest osiągalna.
Brak zbieżności ? - a jednak jest.
Moc (maksymalna lub średnia wynikowa) określana jest dla ściśle podanych parametrów. Parametry te podane są w odpowiednich normach. Dla urządzeń elektrycznych są to parametry „prądu”, zaś dla kominków (i innych kotłów) min. parametry paliwa.
W przypadku kominków reguluje to (min. parametry paliwa, przy których określa się moc) EN-13229.
Jak ktoś chce mieć taka wiedzę wystarczy sprawdzić – zarówno w przypadku prądu jak i paliwa innego.

Nasze społeczeństwo jest na tyle wyedukowane, że ma świadomość tego, ze stosując paliwo o większej „kaloryczności” zbliża się do podanej mocy kominka (kotła) i na odwrót.

Jednak właśnie ze względu tego co napisałem wyżej należy unikać jak ognia, nie tych producentów którzy podaja moc kominka, lecz takich, którzy nie deklarują zgodności z obowiązującą normą EN-13229.
Napisano
Cytat

Kominek może mieć różne rodzaje drewna, może przygasać, rozpalać się, można nałożyć suche lub zawilgocone, można nałożyć dużo lub mało. Tylko laik może podać - kominek np. 8kW.



Samochód może „otrzymać” różne paliwa, można mu dodać „gazu” lub nie, można w niego wlać paliwo z wodą, parafiną, można ……

Czy zatem tylko laik, może podać – samochód np. 100kW ?

I czy nazwa (określenie) „samochód” nie jest sprzeczna z fizyką?
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam,
Podłącze się pod temat wyboru wkładu kominkowego.
Troszke poczytałem na ten temat, jednak nadal "mało" wiem.
Mam dom 120m2 ocieplony styropianem 12cm pustak ceramiczny. poddasze ocieplone wełną ISOVER supermata 25cm.
Mam turbine dospel 510m3 i rozprowadzenie do wszystkich pomieszczeń na poddaszu. Zrobiona instalacja gazowa ale nie chcę aby to gaz był głównym zródłem ogrzewania domu tylko właśnie kominek a gaz do podtrzymywania ,"uzupełniania".
Mam teraz dylemat jaki wkład zakupić? Skłaniam się ku HAJDUK PRISMA K 10kw.
Czy ten wkad jest ok? warto się nad nim zastanawiać?
Chciałbym do tego zamontować systemem modułów kumulujących aby w pelni wykozystac energię z spalonego drewna.
czy te 10kw wystarczy mi w ogrzaniu tego domku?
Napisano
Cytat

Dalej nie wiem jaki kominek mam kupić 8kw czy większy ?


Jeżeli ci nie przeszkadza wielkość to kup duży. Skoro nastawiłeś się na kominek to już niech wygląda jak kominek. Duża szyba i widok płomienia cię zadowoli. Jak będziesz palił z umiarem to nie będziesz miał kłopotów. Tylko obstaw to automatyką.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam,
Podłącze się pod temat wyboru wkładu kominkowego.
Troszke poczytałem na ten temat, jednak nadal "mało" wiem.
Mam dom 120m2 ocieplony styropianem 12cm pustak ceramiczny. poddasze ocieplone wełną ISOVER supermata 25cm.
Mam turbine dospel 510m3 i rozprowadzenie do wszystkich pomieszczeń na poddaszu. Zrobiona instalacja gazowa ale nie chcę aby to gaz był głównym zródłem ogrzewania domu tylko właśnie kominek a gaz do podtrzymywania ,"uzupełniania".
Mam teraz dylemat jaki wkład zakupić? Skłaniam się ku HAJDUK PRISMA K 10kw.
Czy ten wkad jest ok? warto się nad nim zastanawiać?
Chciałbym do tego zamontować systemem modułów kumulujących aby w pelni wykozystac energię z spalonego drewna.
czy te 10kw wystarczy mi w ogrzaniu tego domku?


Te 10 kW mocy to moc nominalna, a więc wkład osiąga to spokojnie podczas swojej pracy. Wystarczy to do solidnego dogrzewania tej powierzchni. Należy pamietać, iż ważne też jest paliwo (wysezonowane we własnym zakresie). Moduły można podłączyć, będzie to dodatkowa masa kumulująca ciepło i oddająca je w późniejszym czasie ( a więc stabilizująca temperatury).
Wracając do Prismy K - jest to wkład stalowo-szamotowy, cała konstrukcja spawana, szamoty grube na 5 cm (ścianki) oraz 6,5 cm spód. Palenisko jest szerokie - pozwala więc palić typowo ciętymi szczapami (polanami).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...