zbyszekr114 Napisano 25 stycznia 2011 Udostępnij #1 Napisano 25 stycznia 2011 Witam.Mam zamiar założyć kominek z płaszczem wodnym plus c.w.u na 80lit, w domku mieszkanie na poddaszu 80m.kw.ocieplone dość dobrze .Grzejniki panelowe (blaszaki)moc odbioru ciepła grzejników obliczyłem na 7 Kw.Pytanie,czy kominek mocy 8kw będzie dobrym wyborem.Dziękuję Link do komentarza
ja14 Napisano 26 stycznia 2011 Udostępnij #2 Napisano 26 stycznia 2011 Jak masz mieszkanie 80 m dobrze ocieplone to jego zapotrzebowanie na cieplo prawdopodobnie jest mniejsze niz 4 kw przy minus 20 stopniach na zewnatrz.Jak mroz jest mniejszy to jeszcze mniej.Jak widzisz kominek o mocy 8 kw bedzie mial za duza moc i bedziesz musial mocno ograniczac plomien. Wtedy szybko dolaczysz do grona niezadowolonych uzytkownikow walczacych ze smola.Poniewaz jednak nie ma kominkow o mocy tak malej jak jest Ci potrzebna to rozwiazaniem jest bufor ciepla.Pozdrawiam. Link do komentarza
zbyszekr114 Napisano 26 stycznia 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 26 stycznia 2011 Tylko bufor można zastosować nie ma coś tańszego o tym samym działaniu.dziękuję Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 26 stycznia 2011 Udostępnij #4 Napisano 26 stycznia 2011 Cytat Witam.Mam zamiar założyć kominek z płaszczem wodnym plus c.w.u na 80lit, w domku mieszkanie na poddaszu 80m.kw.ocieplone dość dobrze .Grzejniki panelowe (blaszaki)moc odbioru ciepła grzejników obliczyłem na 7 Kw.Pytanie,czy kominek mocy 8kw będzie dobrym wyborem.Dziękuję Podawanie mocy do kominka to bezczelność. Jestem ciekaw dlaczego nie podają, ile lat będzie służył "płaszcz wodny", po ilu latach trzeba go wymienić… i jaki to koszt. Link do komentarza
zbyszekr114 Napisano 26 stycznia 2011 Autor Udostępnij #5 Napisano 26 stycznia 2011 Niech Pan napisze coś więcej o bezczelności w podawaniu mocy kominka Link do komentarza
ja14 Napisano 26 stycznia 2011 Udostępnij #6 Napisano 26 stycznia 2011 Cytat Tylko bufor można zastosować nie ma coś tańszego o tym samym działaniu.dziękuję Jest - podlogowka - ale na nia to juz pewnie za pozno. Link do komentarza
zbyszekr114 Napisano 26 stycznia 2011 Autor Udostępnij #7 Napisano 26 stycznia 2011 (edytowany) Na podłogówke za późno .Bufor może bym założył gdyby był on w granicach 150lit. ale nie wiem czy są takie ? Edytowano 26 stycznia 2011 przez zbyszekr114 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 26 stycznia 2011 Udostępnij #8 Napisano 26 stycznia 2011 kiedyś na kratki.pl oglądałem wkłady - z płaszczem najmniejszej mocy jaki był to było 12kw nie wiem co rozumiesz przez dość dobrze ocieplone...dla niektórych 10cm styropianu naścianach oznacza "dość dobrze", a np. dla mnie 20cm styro do standard na dzisiaj.......dla pana TB, 30cm będzie ok, ale koniecznie od środka.......napisz konkretniej Link do komentarza
zbyszekr114 Napisano 26 stycznia 2011 Autor Udostępnij #9 Napisano 26 stycznia 2011 (edytowany) ściany z pełnej cegły grubość 40cm, od zew.styropianem 10cm ,poddasze od wew. 15cm wełna Edytowano 26 stycznia 2011 przez zbyszekr114 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #10 Napisano 27 stycznia 2011 Cytat np. dla mnie 20cm styro do standard na dzisiaj.......dla pana TB, 30cm będzie ok, ale koniecznie od środka.......napisz Jakość izolacji termicznej ma zasadniczy wpływ na opłaty za ogrzewanie. Budowanie domu "na dziś" to w/g mnie brak wyobraźni. Nie ma też w fizyce czegoś takiego jak skuteczna izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła ( ściana na fundamencie ) izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy grzać od tego czego ogrzewanie jest pozbawione sensu. zalecam 30 cm od 20 lat i nikt nie narzeka, a ogrzewa się elektrycznie.Co do kominków – moc można podawać wyłącznie do urządzeń z automatyką, Moc ogniska w kominku może podawać wyłącznie laik, a u takich nie warto kupować. Link do komentarza
Barbossa Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #11 Napisano 27 stycznia 2011 panie Bezdyplomowy, toć żeś sam pan to wklejał Link do komentarza
zbyszekr114 Napisano 27 stycznia 2011 Autor Udostępnij #12 Napisano 27 stycznia 2011 (edytowany) Przecież tak podają producenci 10mkw. (=) 1kw mocy wkładu kominka lub podają na ile mkw od-do,to znaczy wszyscy producenci to laicy . Edytowano 27 stycznia 2011 przez zbyszekr114 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #13 Napisano 27 stycznia 2011 lekko powiedzianeto szkodnicy i nieuki, jak to mawia Gardzący Dyplomem Bo Go Nie Ma Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #14 Napisano 27 stycznia 2011 Cytat Przecież tak podają producenci 10mkw. (=) 1kw mocy wkładu kominka lub podają na ile mkw od-do,to znaczy wszyscy producenci to laicy . Nie wiem czy wszyscy, w temacie fizyki nie decyduje demokracja ( większość)! Twierdzę tylko, ze jak ktoś podaje moc ognika, to jest delikatnie pisząc laikiem. Można podać np. - spalając kilogram suchej dębiny mamy ... czy m3 brzozy mamy... ale nie MOC KOMINKA !! Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #15 Napisano 27 stycznia 2011 Cytat Co do kominków – moc można podawać wyłącznie do urządzeń z automatyką, Moc ogniska w kominku może podawać wyłącznie laik, a u takich nie warto kupować. Znów się zdziwiłem – i to mocno.A jaką to automatykę posiada silnik elektryczny o mocy 1kW?A jaką to automatykę posiada, urządzenie pt. „piła tarczowa” wyposażona w ten silnik ? – no chyba, że wyłącznik jest automatyką.Ale nawet biorąc pod uwagę tą nieprawdopodobną „samoróbkę” definicji, to kominek , a zwłaszcza z zamkniętą komora spalania, a już na pewno z płaszczem wodnym (a o takim tu piszemy) rzeczoną „automatykę” posiada, choćby regulowany jest dopływ powietrza – ręcznie lub automatycznie. Link do komentarza
zbyszekr114 Napisano 27 stycznia 2011 Autor Udostępnij #16 Napisano 27 stycznia 2011 Dalej nie wiem jaki kominek mam kupić 8kw czy większy ? Link do komentarza
Barbossa Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #17 Napisano 27 stycznia 2011 jak policzyłeś tą moc grzejników? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #18 Napisano 27 stycznia 2011 Cytat Znów się zdziwiłem – i to mocno.A jaką to automatykę posiada silnik elektryczny o mocy 1kW?A jaką to automatykę posiada, urządzenie pt. „piła tarczowa” wyposażona w ten silnik ? – no chyba, że wyłącznik jest automatyką.Ale nawet biorąc pod uwagę tą nieprawdopodobną „samoróbkę” definicji, to kominek , a zwłaszcza z zamkniętą komora spalania, a już na pewno z płaszczem wodnym (a o takim tu piszemy) rzeczoną „automatykę” posiada, choćby regulowany jest dopływ powietrza – ręcznie lub automatycznie. Piła tarczowa wiadomo "na co chodzi"... ma konkretny pobór mocy regulowany lub nie. Kominek może mieć różne rodzaje drewna, może przygasać, rozpalać się, można nałożyć suche lub zawilgocone, można nałożyć dużo lub mało. Tylko laik może podać - kominek np. 8kW. Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #19 Napisano 27 stycznia 2011 Cytat Nie wiem czy wszyscy, w temacie fizyki nie decyduje demokracja ( większość)! Twierdzę tylko, ze jak ktoś podaje moc ognika, to jest delikatnie pisząc laikiem. Można podać np. - spalając kilogram suchej dębiny mamy ... czy m3 brzozy mamy... ale nie MOC KOMINKA !! W sumie lubię jak daje Pan pretekst do prostowania takich oczywistych oczywistości Dziwne tylko, ze do tej pory nie jest Pan laureatem Nobla w zakresie fizyki.Tyle złośliwości - teraz merytorycznie;Sam Pan stosuje dokładnie takie same kryteria podając moc grzewcza kabli, nie podając dla jakich parametrów sieci jest osiągalna.Brak zbieżności ? - a jednak jest.Moc (maksymalna lub średnia wynikowa) określana jest dla ściśle podanych parametrów. Parametry te podane są w odpowiednich normach. Dla urządzeń elektrycznych są to parametry „prądu”, zaś dla kominków (i innych kotłów) min. parametry paliwa.W przypadku kominków reguluje to (min. parametry paliwa, przy których określa się moc) EN-13229.Jak ktoś chce mieć taka wiedzę wystarczy sprawdzić – zarówno w przypadku prądu jak i paliwa innego.Nasze społeczeństwo jest na tyle wyedukowane, że ma świadomość tego, ze stosując paliwo o większej „kaloryczności” zbliża się do podanej mocy kominka (kotła) i na odwrót.Jednak właśnie ze względu tego co napisałem wyżej należy unikać jak ognia, nie tych producentów którzy podaja moc kominka, lecz takich, którzy nie deklarują zgodności z obowiązującą normą EN-13229. Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 stycznia 2011 Udostępnij #20 Napisano 27 stycznia 2011 Cytat Kominek może mieć różne rodzaje drewna, może przygasać, rozpalać się, można nałożyć suche lub zawilgocone, można nałożyć dużo lub mało. Tylko laik może podać - kominek np. 8kW. Samochód może „otrzymać” różne paliwa, można mu dodać „gazu” lub nie, można w niego wlać paliwo z wodą, parafiną, można ……Czy zatem tylko laik, może podać – samochód np. 100kW ?I czy nazwa (określenie) „samochód” nie jest sprzeczna z fizyką? Link do komentarza
zbyszekr114 Napisano 27 stycznia 2011 Autor Udostępnij #21 Napisano 27 stycznia 2011 (edytowany) Cytat jak policzyłeś tą moc grzejników? Zachowałem karteczki z każdego grzejnika i wszystkie dodałem i wyszło 7kw oczywiście moc max. Edytowano 27 stycznia 2011 przez zbyszekr114 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
leviatanm Napisano 24 sierpnia 2013 Udostępnij #22 Napisano 24 sierpnia 2013 Witam,Podłącze się pod temat wyboru wkładu kominkowego. Troszke poczytałem na ten temat, jednak nadal "mało" wiem.Mam dom 120m2 ocieplony styropianem 12cm pustak ceramiczny. poddasze ocieplone wełną ISOVER supermata 25cm. Mam turbine dospel 510m3 i rozprowadzenie do wszystkich pomieszczeń na poddaszu. Zrobiona instalacja gazowa ale nie chcę aby to gaz był głównym zródłem ogrzewania domu tylko właśnie kominek a gaz do podtrzymywania ,"uzupełniania".Mam teraz dylemat jaki wkład zakupić? Skłaniam się ku HAJDUK PRISMA K 10kw. Czy ten wkad jest ok? warto się nad nim zastanawiać? Chciałbym do tego zamontować systemem modułów kumulujących aby w pelni wykozystac energię z spalonego drewna. czy te 10kw wystarczy mi w ogrzaniu tego domku? Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 27 sierpnia 2013 Udostępnij #23 Napisano 27 sierpnia 2013 Cytat Dalej nie wiem jaki kominek mam kupić 8kw czy większy ? Jeżeli ci nie przeszkadza wielkość to kup duży. Skoro nastawiłeś się na kominek to już niech wygląda jak kominek. Duża szyba i widok płomienia cię zadowoli. Jak będziesz palił z umiarem to nie będziesz miał kłopotów. Tylko obstaw to automatyką. Link do komentarza
Artix123 Napisano 9 października 2013 Udostępnij #24 Napisano 9 października 2013 Cytat Witam,Podłącze się pod temat wyboru wkładu kominkowego. Troszke poczytałem na ten temat, jednak nadal "mało" wiem.Mam dom 120m2 ocieplony styropianem 12cm pustak ceramiczny. poddasze ocieplone wełną ISOVER supermata 25cm. Mam turbine dospel 510m3 i rozprowadzenie do wszystkich pomieszczeń na poddaszu. Zrobiona instalacja gazowa ale nie chcę aby to gaz był głównym zródłem ogrzewania domu tylko właśnie kominek a gaz do podtrzymywania ,"uzupełniania".Mam teraz dylemat jaki wkład zakupić? Skłaniam się ku HAJDUK PRISMA K 10kw. Czy ten wkad jest ok? warto się nad nim zastanawiać? Chciałbym do tego zamontować systemem modułów kumulujących aby w pelni wykozystac energię z spalonego drewna. czy te 10kw wystarczy mi w ogrzaniu tego domku? Te 10 kW mocy to moc nominalna, a więc wkład osiąga to spokojnie podczas swojej pracy. Wystarczy to do solidnego dogrzewania tej powierzchni. Należy pamietać, iż ważne też jest paliwo (wysezonowane we własnym zakresie). Moduły można podłączyć, będzie to dodatkowa masa kumulująca ciepło i oddająca je w późniejszym czasie ( a więc stabilizująca temperatury).Wracając do Prismy K - jest to wkład stalowo-szamotowy, cała konstrukcja spawana, szamoty grube na 5 cm (ścianki) oraz 6,5 cm spód. Palenisko jest szerokie - pozwala więc palić typowo ciętymi szczapami (polanami). Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się