Skocz do zawartości

jaka wełna na poddaszu?? (w dachu)


wisnia3009

Recommended Posts

Napisano
Witam . Mam takie pytanie czy wełna o nazwie „URSA KDP 2 / V "Szczelny mur" ‘’ może byc zastosowana w ociepleniu poddasza użytkowego (w dachu miedzy krokwie) ?? Bardzo proszę o pomoc.
Napisano
Kolego ty się zastanów czy nie zamówić natrysku pianki pulrietynowej. Widziałem takie coś na targach. Jest dużo lepsza od wełny. Poczytaj sobie, ja niestety już jestem po icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Kolego ty się zastanów czy nie zamówić natrysku pianki pulrietynowej. Widziałem takie coś na targach. Jest dużo lepsza od wełny. Poczytaj sobie, ja niestety już jestem po icon_sad.gif



dałeś mi do myślenia
tylko ciekawe jakie mają ceny
będzie trzeba się bardziej wgłębić w temat
ciekawe, gdyby zamiast styro na ściany dać tą piankę
Napisano
Cytat

Kolego ty się zastanów czy nie zamówić natrysku pianki pulrietynowej. Widziałem takie coś na targach. Jest dużo lepsza od wełny. Poczytaj sobie, ja niestety już jestem po icon_sad.gif




Mam z odzysku ta wełne i lezy mi na strychu i pasuje mi ja jakos wykorzystac ale niewiem czy to sie nadaje do wlozenia miedzy krokwie w poddaszu...
Napisano
Cytat

Wydaje mi się że zależy to od stanu tej wełny. Ja natomiast osobiście bym założył coś nowego.




To jest praktycznie nowa welna zapakowana nie otwierana... tylko znalazlem gdzies na internecie ze podobno ta welne stosuje sie miedzy mury i nie jestem pewny do konca czy bede mogl ja wsadzic miedzy krokwie w poddasze..

Cytat

Wydaje mi się że zależy to od stanu tej wełny. Ja natomiast osobiście bym założył coś nowego.




To są zdjęcia tej wełny.Troche kiepskiej jakości ale może coś zobaczycie i wypowiecie sie na temat tej wełny.

Ta wełna pokryta jest z jednej strony welonem szklanym. I to też daje mi troche do myślenia czy potem nie będzie to gniło poprzez nie przeopuszczanie powietrza przez ten welon szlany na wełnie.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Welon szklany jest nawet zaleta. Musisz zamontowac strona z tym welonem do wnetrza. Raczej bedzie przepuszczal powietrze ale gdyby nie przepuszczal to jeszcze lepiej. Zaoszczedzisz na folii paroizolacyjnej.
Napisano (edytowany)
Cytat

Kolego ty się zastanów czy nie zamówić natrysku pianki pulrietynowej. Widziałem takie coś na targach. Jest dużo lepsza od wełny. Poczytaj sobie, ja niestety już jestem po icon_sad.gif


apropo natrysku - sam jestem w trakcie ocieplania poddasza i też myślałem o piance i wiecie co? to jeszcze jest u nas za drogie. oto oferta wstępna jaką otrzymałem z jednej z nielicznych firm :

"(...) 1.1 Izolacja termiczna poddasza metodą natrysku sztywnej piany poliuretanowej ? średnia
grubość powłoki około 10 cm proponowane rozwiązanie:
natrysk powłoki PUR o średniej grubości około 10 cm ? gęstość objętościowa 35 kg/m?
(powy?ej 3 cm grubości doskonała powłoka hydroizolacyjna, 90% zamkniętych
komórek - termo i hydroizolacja następuje podczas jednego procesu aplikacji)(...)
3. Dane techniczne:
System o średniej gęstości ok. 35 kg/m3 - przeznaczonym do izolowania ścian oraz
pokryć dachowych od wewnątrz. Charakteryzuje się wysokimi parametrami izolacyjnymi:
przewodnictwo cieplne ?= 0,020-0,023 W/mK.
4. Ceny (Cena obejmuje materiał + usługę)
Izolacja termiczna poddasza u?ytkowego natrysk powłoki PUR o średniej grubości około 10 cm cena ?
brutto 95,00 zł/m? w tym VAT 8%
Gęstość powłoki PUR 35 kg/ m?, średnia grubość powłoki PUR około 10 cm (? 1,0 cm),
deklarowany współczynnik przewodzenia ciepła ? = 0,023 W/mK - zamknięto komórkowa.
Uwagi:
powy?sze ceny stanowią orientacyjną sumę
konstrukcja mo?e zostać w wyniku prac przy?ółcona mgłą poliuretanową w toku prac
Po zrealizowaniu usługi zostanie wykonany obmiar powykonawczy wg którego wystawiona
zostanie faktura VAT.(...)"


cena jest 3 a nawet 4-krotnie wieksza jak za wełne icon_sad.gif
Edytowano przez anarkh (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

dzieki za info, nie wiedzialem. Faktycznie jest drozej i to sporo. Taka pianka maleprze parametry noz welna i to chyba dwa razy ale przebitka jest i tak spora .


coś piłeś?
bo piszesz niewyraźnie


proponowałbym pytać się, czy natryskiem osiagną właściwe parametry U
bo o ile mi wiadomo z tym jest kłopot przy chęci wykonania czegoś takiego dla chałupy energooszczędnej bądź pasywnej

Kolega napisał, że lambda =0,0022-0,023
jaka to jest krotność do wełny to nie byłbym takim optymistą, choć niektorzy podają, że 1:2 (przy lambda pianki nawet 0,014-0,019)
ale to moim zdaniem przesada, zwłaszcza, że natrysk jest w dwóch wartwach o różnych gęstościach, a co za tym idzie - różnych wartościach lambdy

ale ja na tym się nie znam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...