Skocz do zawartości

Fetor w mieszkaniu


translator

Recommended Posts

Napisano
[font="Arial Black"][/font][color="#8B0000"][/color]zainstalowałem w starym budynku szambo ekologiczne i mam od tego czsu straszny fetor w mieszkaniu, nie wiem co robić. Proszę o pomoc.
Drugim moim utrapieniem jest woda w piwnicy. Po każdej większej burzy , a teraz nawet w trakcie roztopów woda wchodzi do piwnicy,nie wiem czy budować opaskowy drenaż całego domu/ połowę ma sąsiad/czy wystarczy założyć bitumiczną masę oraz opaskę z wytłaczanej gumy. Jak możecie i macie doświadczenie to proszę o pomoc.
pozdrawiam
translator
Napisano
Witaj
Zainstalowałeś szambo.
Czyli - spier... sprawę!
Bo?
Bo tylko szambo.
A tu trzeba zbudować (przebudować, dostosować) całą instalację kanalizy.
Kanalizę się wietrzy i zapowietrza.
Od strony wnętrz powinna być zamknięta korkami wodnymi (zawartość syfonów pod umywalką, wanną, w kiblu itd).
JEŻELI spuszczenie wody/ścieków powoduje "gulgotanie" i opróżnianie tyk syfonów - to aromaty zaczynają pchać się na salony.
Aby tak nie było to stosuje się napowietrzanie/zapowietrzanie pionów.
Sprawdź co masz i czego brakuje. Uzupełnij, bo to drobne poprawki - i będzie spokój.
Szambo ma być WIETRZONE.
Bo?
Jak będzie szczelne, to każda porcja wrzucona do niego (generalnie - cieczy, nieściśliwego materiału) spowoduje sprężenie "powietrza" w nim zawartego, które rozpręży się "wstecz" - rurami na salony. A jest bardzo aromatyczne!

Zaszczypkę od bielizny na nos - i sprawdzić!
icon_lol.gif

Wygląda na to, że okresowo buda stoi w wodzie.
Nic dziwnego - że woda włazi do środka.
Pytanie - ILE tej wody tam jest i W CZYM stoi ta buda.
Może da się to zdrenować....
Można też spróbować zrobić basen z tej piwnicy przez uszczelnienie ścian dla wód napierających.
Tyle, że tanio nie będzie...

Adam M.
Napisano
Cytat

Witaj
Zainstalowałeś szambo.
Czyli - spier... sprawę!
Bo?
Bo tylko szambo.
A tu trzeba zbudować (przebudować, dostosować) całą instalację kanalizy.
Kanalizę się wietrzy i zapowietrza.
Od strony wnętrz powinna być zamknięta korkami wodnymi (zawartość syfonów pod umywalką, wanną, w kiblu itd).
JEŻELI spuszczenie wody/ścieków powoduje "gulgotanie" i opróżnianie tyk syfonów - to aromaty zaczynają pchać się na salony.
Aby tak nie było to stosuje się napowietrzanie/zapowietrzanie pionów.
Sprawdź co masz i czego brakuje. Uzupełnij, bo to drobne poprawki - i będzie spokój.
Szambo ma być WIETRZONE.
Bo?
Jak będzie szczelne, to każda porcja wrzucona do niego (generalnie - cieczy, nieściśliwego materiału) spowoduje sprężenie "powietrza" w nim zawartego, które rozpręży się "wstecz" - rurami na salony. A jest bardzo aromatyczne!

Zaszczypkę od bielizny na nos - i sprawdzić!
icon_lol.gif

Wygląda na to, że okresowo buda stoi w wodzie.
Nic dziwnego - że woda włazi do środka.
Pytanie - ILE tej wody tam jest i W CZYM stoi ta buda.
Może da się to zdrenować....
Można też spróbować zrobić basen z tej piwnicy przez uszczelnienie ścian dla wód napierających.
Tyle, że tanio nie będzie...

Adam M.


bardzo dzięki , jak tylko sprawdzę tę podpowiedź, to napiszę o sukcesie lub o...klamerce na nos. pozdawiam,
Napisano
Cytat

bardzo dzięki , jak tylko sprawdzę tę podpowiedź, to napiszę o sukcesie lub o...klamerce na nos. pozdawiam,


Przy stosowaniu się do porad adama jesteś skazany na sukces, a nie na klamerkę na nos icon_biggrin.gif
Czytaj uważnie, stosuj i będzie OK icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

[font="Arial Black"][/font][color="#8B0000"][/color]zainstalowałem w starym budynku szambo ekologiczne i mam od tego czsu straszny fetor w mieszkaniu, nie wiem co robić. Proszę o pomoc.
Drugim moim utrapieniem jest woda w piwnicy. Po każdej większej burzy , a teraz nawet w trakcie roztopów woda wchodzi do piwnicy,nie wiem czy budować opaskowy drenaż całego domu/ połowę ma sąsiad/czy wystarczy założyć bitumiczną masę oraz opaskę z wytłaczanej gumy. Jak możecie i macie doświadczenie to proszę o pomoc.
pozdrawiam
translator



Trudno na podstawie tak skąpych informacji ustalić co może być powodem nieprzyjemnych zapachów. Generalnie należy szukać nieszczelności w instalacji oraz sprawdzić czy zbiornik i instalacja są prawidłowo wentylowane. Co do uszczelnienia piwnicy - tu również konieczne jest ustalenie jaką drogą woda wnika do piwnicy. Jeśli przenika przez ściany to ich izolacja może wystarczyć. Natomiast jeśli przenika pod podłogą to problemem będzie ze skutecznością ułożenia drenażu jeśli tego samego nie zrobi właściciel przylegającego domu. Oczywiście trzeba też rozwiązać problem z odprowadzeniem wody zbieranej przez drenaż.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
oprócz rury na dach (chodzi o pion kanalizacyjny) odpowietrzającej szambo (bo napowietrzniki są używane na krótkich odcinkach poziomych)

to aj bym proponował zawór przeciw burzowy automatyczny

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...