Skocz do zawartości

StorkAir ComfoAir 350 ERV entalpiczny


Recommended Posts

Napisano
Cytat

A tak naprawdę to komfort każdy czuje i sobie wyreguluje.



Dokładnie!

Nie widzę natomiast celu tej całej dyskusji o wymianie. A efekt jest taki, że jak ktoś tu trafi to się zniechęca, więc nie jest to dla Was - fachowców korzystne.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
KOLEJNA ZAGADKOWA HISTORIA

Budzę się dziś rano a tu wieje jak w Zakopanem. Sprawdzam ustawienia wentylatorów 37/42. Sprawdzam bieżące prędkości 42/62. U mnie nawiew powyżej 50 to już wichura.

Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł dlaczego tak się może dziać?

Temperatura na zewnątrz ok 0st w środku 21st.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

KOLEJNA ZAGADKOWA HISTORIA

Budzę się dziś rano a tu wieje jak w Zakopanem. Sprawdzam ustawienia wentylatorów 37/42. Sprawdzam bieżące prędkości 42/62. U mnie nawiew powyżej 50 to już wichura.

Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł dlaczego tak się może dziać?

Temperatura na zewnątrz ok 0st w środku 21st.



Aircomfort stwierdził błąd oprogramowania. Wymienią płytkę sterownika lub po kablu zaktualizują. Dam znać czy pomogło.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Aircomfort stwierdził błąd oprogramowania. Wymienią płytkę sterownika lub po kablu zaktualizują. Dam znać czy pomogło.



Aircomfort wymienił płytkę centrali ale niestety nadal jest inny problem, który też reklamowałem: centrala bez powodu w okolicach zera stopni podnosi prędkość wywiewu o 5.

U mnie to znacząca różnica więc jest to dokuczliwe.

Zobaczymy czy za drugim podejściem Firmie uda się uporać z tą usterką.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Podpowiedz im, żeby wyzerowali (skalibrowali) lub wymienili „czujnik” „zamrażania” lub (i) temperatury.



Dzięki ale nie mam odwagi im nic sugerować.

Niestety ponowna reklamacja tej usterki spełzła na tym, że nagle się okazało, że TAK MA BYĆ!! icon_smile.gif Że tak działa system antyzamrożeniowy: podnosi o 5% wyciąg.

Poprosiłem o specyfikację producenta tego systemu wraz z pisemną adnotacją. Jeśli nie otrzymam, będę domagał się zwrotu pieniędzy lub wymiany centrali z racji niewykonania zgłoszenia reklamacyjnego i niewywiązania się z umowy sprzedaży.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dupa zbita.

Poniżej "0" sterownik wyciąg zwiększa o 5% co powoduje u mnie wzrost (zmierzony na wylotach zakupionym prywatnie anemometrem) wyciągu o 50m3/h.

To jest jakieś nieporozumienie.

Do tego sprawdziłem temperatury przy temperaturze -14 na zewnątrz:

P45 -9.5
P46 13.5
P47 16.5
P48 -2.5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mam to nagrane na komórce.

-2.5 NA WYRZUTNI

Ja się pytam jaki "system antyzamrożeniowy" jest w tym rekuperatorze?

REKLAMUJĘ PONOWNIE I BĘDĘ DOMAGAŁ SIĘ ZWROTU KASY. Koniec zabawy.
  • 1 rok temu...
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
No właśnie - co wynikło?
Sam używam rekuperatora tej firmy, tylko większego (550). Działa u mnie ponad 3 lata i daje radę. Spełnił moje założenia: koszty ogrzewania spadły około 15%, a powietrze w domu jest znacznie lepszej jakości, niż przy wentylacji grawitacyjnej. Tak - miałem wcześniej wentylację grawitacyjną i założyłem WM w zamieszkanym domu. Trzeba było przebić strop i kilka ścian, a potem dobrze posprzątać.
Dane laboratoryjne producenta o kosmicznej wydajności i odzysku wilgoci od razu włożyłem między bajki. Przynajmniej nie miałem problemów takich, jak autor niniejszego wątku.
Napisano
Cytat

napisz coś więcej o eksploatacji, tez celuje w 550 icon_smile.gif



Eksploatacja polega na tym, że sobie działa i wentyluje. Raz do roku przegląd i czyszczenie - przychodzi koleś z firmy, która robiła instalację. Przyznam, przegląd nie jest tani, ale z drugiej strony mi by się nie chciało spędzać 3h, żeby odkurzyć i wyczyścić centralkę, wymontować wymiennik i umyć go pod prysznicem, a potem to wszystko złożyć do kupy. Sam wymieniam tylko filtry raz na kwartał i od czasu do czasu sprawdzam sobie parametry na sterowniku CC EASE.
Jeśli chodzi o wrażenia akustyczne, to wentylatory słychać tylko na 3 biegu, pod warunkiem, że nikt i nic innego nie hałasuje i że się siedzi w pomieszczeniu na poddaszu bezpośrednio pod rekuperatorem.
Jedyna wada, jaką dostrzegam po 3 i pół roku użytkowania, to spore osuszanie powietrza zimą. Wydaje mi się, że to kwestia zmniejszenia intensywności wietrzenia. Pierwotnie ustawiłem sterownik, żeby w dzień pracował na 2 biegu (50% wydajności), a w nocy na pierwszym (35%), ale ostatnio zmieniłem na 1 non-stop. W domu 25-30% wilgotności przy obecnych temperaturach zewnętrznych (około 0 stopni) i 20 stopniach wewnątrz. Powoli zwalczę ten problem, a przyczyną niekoniecznie musi być wentylacja.
Z perspektywy kilku lat użytkowania widzę, że dzisiaj wybrałbym ten sam rekuperator, ale nie wziąłbym już wymiennika entalpicznego. Odzysk wilgoci to pic na wodę - może w laboratorium coś tam producentowi zatrybiło, ale w realu nie ma co liczyć na takie cuda. Co ciekawe, czytałem na ten temat już 4 lata temu, przed zakupem, ale chciałem się sam przekonać i mimo licznych ostrzeżeń - kupiłem entalpiczny. No to się przekonałem.
Podsumowując: centrala wentylacyjna J.E. StorkAir/ Zehneder/ ComfoAir (nazwa zależy od tego, kto montuje) 550 LUXE ze sterownikiem EASE jest solidnym urządzeniem i jak dla mnie wartym swojej ceny. Jak ktoś nie lubi się martwić, czy pod rekuperatorem ma kałuże wody (a czytałem o takich przypadkach), to warto w nią zainwestować, ale na cuda typu "odzysk wilgoci" nie ma co liczyć - przynajmniej u mnie to nie działa.
Napisano
no pięknie, wielkie dzięki, nie znam nikogo kto ma ten reku a został jak pisałem mi zaproponowany. I tez myślałem nad wersja erv. A teraz zasiałeś wątpliwości. Jaki jest koszt przeglądu o którym napisałeś?

Napisano
Cytat

no pięknie, wielkie dzięki, nie znam nikogo kto ma ten reku a został jak pisałem mi zaproponowany. I tez myślałem nad wersja erv. A teraz zasiałeś wątpliwości. Jaki jest koszt przeglądu o którym napisałeś?


300 PLN. Moim zdaniem dużo (pewnie zależy od firmy), ale widzę, co jest robione w tej cenie - częściowo opisałem wyżej. Dodatkowo jeszcze instalator sprawdza i ewentualnie czyści czerpnię i wyrzutnię.
Aha - filtry jednorazowe są też droższe niż kilka złotych. Nie pamiętam dokładnie ile, ale chyba rzędu 30-40 zł za sztukę. Nie wiem, czy nie da się znaleźć taniej, bo na razie nie szukałem.
Napisano
Cytat

a jak ci sie współpracuje z tym panelem sterującym? I czy jest automatyczny bypass?


Panel CC EASE jest bardzo prosty w obsłudze i to jest jego plus. Natomiast minus to prezentacja danych. Pokazuje jedynie na którym biegu pracuje wentylacja, który wentylator pracuje (nawiew, wywiew lub oba), dzień tygodnia, godzinę, czy pora wymienić filtry i to chyba tyle z podstawowych. Pokazuje też czy bypass jest załączony - tak, jest automatyczny bypass.
Nie pokazuje bezpośrednio temperatur nawiewu, wyciągu, zewnętrznej i powietrza usuwanego - a to raczej przydatne informacje. Żeby je wyświetlić, trzeba wejść w ustawienia serwisowe za pomocą dość karkołomnej kombinacji przycisków. Podobnie z wydajnością wentylacji - jej prezentacja i ustawianie w % na poszczególnych biegach jest tylko w ustawieniach serwisowych.
Szczerze mówiąc bardzo chciałem kupić panel LUXE, ale jego cena była wtedy zaporowa, więc zrezygnowałem. Ma on zdecydowanie bardziej przyjazny interfejs użytkownika i wyświetla informacje o temperaturach bez kombinowania. CC EASE w zupełności wystarcza do podstawowych funkcji, pozostawia jednak pewien niedosyt.
Napisano
mi zależy aby IB sterował rekuperatorem. No ale jeśli się tak całkowicie nie ma to zakupię ten prostszy panel. Chociaż kuszące jest wyświetlenie większej ilości informacji icon_smile.gif Teraz ten duży panek to koszt ok 2,5tys.
Napisano
Cytat

mi zależy aby IB sterował rekuperatorem. No ale jeśli się tak całkowicie nie ma to zakupię ten prostszy panel. Chociaż kuszące jest wyświetlenie większej ilości informacji icon_smile.gif Teraz ten duży panek to koszt ok 2,5tys.



No to cena nie drgnęła od 3,5 roku. Moim zdaniem przegięcie. Z resztą ten CC EASE też tani nie jest - prawie 900 PLN.

Jeśli chodzi o IB, to czytałem ostatnio, że jakaś firma z Belgii sprzedaje elektronikę i oprogramowanie do sterowania budynkami i nawet mają interfejs do central StorkAir. Mają na stronce screeny aplikacji pod Windows, która wyświetla temperatury z rekuperatora.
Więcej informacji znajdziesz na tym forum: http://www.promixis.com/forums/showthread....ir-WHR950/page2

(WHR950 to holenderskie oznaczenie dla ComfoAir/ Zehnder 550)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Hej buk07,
Powiedz mi czy masz do tego rekuperatora odprowadzenie skroplin, obstawiam że nie, bo te wymienniki nie produkują skroplin, więc porównując to ze standardowym wymiennikiem, który dziennie produkuje tej wody spore ilości, do tego stopnia że niektórym leje się po kotłowniach i czasem po ścianach z wyrzutni, to można przyjąć że taki wymiennik coś tam jednak nawilża powietrze wtłaczane do środka. Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Napisz coś o zapachach, czy były jakieś problemy w tym temacie ?
Moim zdaniem największą wadą jest jednak to iż taki wymiennik ma swoją żywotność. Pewnie nie wytrzyma więcej jak 10 lat a kosztuje parę tysi ;(
Sam szukam reku i teraz już naprawdę nie wiem co kupić icon_smile.gif
Napisano
Cześć Tadku nie-jadku (fajna ksywka),
Oczywiście, że jest odprowadzenie skroplin. Każdy wymiennik produkuje skropliny - nie ma bata. Fizyki nie oszukasz.
Żadnych problemów z zapachami, o ile sąsiedzi nie spalają akurat śmieci w piecu.
Co do wytrzymałości wymiennika, to się nie wypowiem. Na razie, po 3 latach użytkowania, nie było widać żadnych śladów jakiegokolwiek zużycia (wymiennik był czyszczony przez serwisanta podczas ostatniego przeglądu - pisałem o tym wyżej). Za 7 lat napiszę co zostało z wymiennika icon_smile.gif
Jeśli nie wiesz co kupić, to poczytaj o tym nieco więcej, zapoznaj się z teorią. Moim zdaniem od samego rekuperatora ważniejsza jest instalacja wentylacyjna - jej prawidłowe zaprojektowanie i wykonanie. I na tym bym się skupił. Szukanie super hiper wypasionych central wentylacyjnych z niby-odzyskiem wilgoci, nie ma moim zdaniem sensu. Ważne, żeby były bezawaryjne i solidnie wykonane - a to założenie StorkAir spełnia w moim przypadku.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam,

chcialnbym podniesc temat po prawie koljenych 3 latach (czyli calkowicie 6 lat)

Jak wyglada wymiennik, czy sprawnosc jest nadal na takim samym poziomie.

Jestem ciekawy poniewaz mitsubishi wykonuje takie reku juz od paru ladnych lat...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...