Skocz do zawartości

Luna 200 - Jak poradzić sobie z zamarzaniem.


darkoblues

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Od jakiegoś czasu posiadam rekuperację opartą na Luna 200 (aluminiowy wymiennik). W domku 140m2 sprawdza się znakomicie, ALE: Jako, ze już jutro w nocy temperatura ma spaść do -20 (Wwa), zastanawiam się w jaki sposób ustrzec się przed zamarznięciem/zaszronieniem wymiennika. Pewnie najprościej będzie ją po prostu wyłączyć, chociaż słyszałem o elektrycznych nagrzewnicach kanałowych. Pytanie czy taka nagrzewnica posiada jakakolwiek automatykę, za pomocą której przy określonej temperaturze załączy się.
Czy ktoś z was mógłby polecić taką nagrzewnicę?
A może istnieje inny sposób (GWC brak) oprócz wymiany Luny na bardziej zaawansowany model.?


pozdr
Napisano
Cytat

A może istnieje inny sposób (GWC brak) oprócz wymiany Luny na bardziej zaawansowany model.?


Sposoby
-jeżeli jest łatwy dostęp - to co jakiś czas otworzyć bypass.
-założyć siłownik na bypass i otwierać go co kilka godzin elektrycznie
-grzałeczka ( kilkanaście W) ale - wykonana z kabla samoregulującego
Napisano
Panie Tomaszu ,

O tej grzałeczce juz kiedys slyszalem od Pana (przed zakupem), moglby Pan pokierowac gdzie cos takiego mozna nabyc?
Dodatkowo, czy ta grzalka mialaby byc pomiedzy zewnetrznym filtrem (wlot swiezego powietrza) a Luna?


Ps.- Poza tymi tymi troskami z zamarzaniem - instalacja Luny zrobiona przez Pana ekipe ma sie bardzo dobrze.
Pozdrawiam,
Napisano (edytowany)
Cytat

A jakiej rury i jakiej dlugosci uzyles?
W sumie brzmi ciekawie, pytanie tylko
czy ta rura spelni swoja role przy tempetaturze poddasza ok plus 4-5 stopni.


Średnica 150 mm , około 3,5 metra , alufleks . U mnie w kotłowni 28 st. , ale to powoduje też dogrzewanie powietrza , albo większą rekuperację - jak kto woli.
Przy 4-5 stopniach lepiej dać więcej rurki , ja bym dał 10 i wężykiem icon_biggrin.gif . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Panie Tomaszu ,

O tej grzałeczce juz kiedys slyszalem od Pana (przed zakupem), moglby Pan pokierowac gdzie cos takiego mozna nabyc?
Dodatkowo, czy ta grzalka mialaby byc pomiedzy zewnetrznym filtrem (wlot swiezego powietrza) a Luna?


Ps.- Poza tymi tymi troskami z zamarzaniem - instalacja Luny zrobiona przez Pana ekipe ma sie bardzo dobrze.
Pozdrawiam,


Zrobię Panu coś takiego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jeśli kogoś dodatkowo interesuje kredytowanie budowy domu, cały proces i ryzyka z tym związane to odsyłam do świetnego poradnika: https://blogkredytowy.pl/kredyt-na-budowe-domu/
    • Nie, nie musisz. Skoro masz już fizyczne przyłącza (energia, woda, kanalizacja) i podpisane umowy z gestorami sieci, to znaczy, że: warunki techniczne zostały już kiedyś wydane, a podłączenie do sieci jest faktycznie i formalnie zapewnione. W takiej sytuacji nie składasz ponownie wniosków o warunki przyłączenia. Zamiast tego: - do wniosku o pozwolenie na budowę dołącz: - kopie umów z gestorami sieci (energia, woda, kanalizacja), - fragment mapy z zaznaczonymi przyłączami, - oświadczenie projektanta, że budynek zostanie podłączony do istniejących przyłączy. Taki komplet w 99% przypadków wystarcza urzędowi – nie wzywa on wtedy do uzupełnień. Więcej nt pozwolenia przy kredycie budowlanym możesz przeczytać: https://blogkredytowy.pl/pozwolenie-na-budowe-a-kredyt-hipoteczny/
    • Nie jest konieczne podnoszenie dachu — przy spadku ok. 12° możliwe jest wykonanie nowego pokrycia, pod warunkiem zastosowania szczelnego wstępnego krycia zgodnego ze sztuką dekarską. Blachodachówka modułowa wymaga zwykle nachylenia ≥15°, natomiast blachodachówki cięte na wymiar dopuszczalne są już od ok. 9°. Przy spadkach <15° należy zastosować wstępne krycie zapewniające 1. lub 2. klasę szczelności, aby ograniczyć ryzyko podciekania. Alternatywnie można zastosować blachę trapezową lub panele dachowe na rąbek. W praktyce zaleca się wzmocnienie więźby, wykonanie pełnego deskowania, położenie szczelnego krycia wstępnego oraz montaż kontrłat i łat dla szczeliny wentylacyjnej min. 40 mm.
    • Cześć zastanawiam się nad wyborem komina do domu mam piec na ekogroszek, a w przyszłości planuję dołożyć gazowe. Zależy mi na rozwiązaniu trwałym i niedrogim. Proszę o poradę
    • Czyli normalnie - znana z tego, że jest znana... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...