Skocz do zawartości

Luna 200 - Jak poradzić sobie z zamarzaniem.


darkoblues

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Od jakiegoś czasu posiadam rekuperację opartą na Luna 200 (aluminiowy wymiennik). W domku 140m2 sprawdza się znakomicie, ALE: Jako, ze już jutro w nocy temperatura ma spaść do -20 (Wwa), zastanawiam się w jaki sposób ustrzec się przed zamarznięciem/zaszronieniem wymiennika. Pewnie najprościej będzie ją po prostu wyłączyć, chociaż słyszałem o elektrycznych nagrzewnicach kanałowych. Pytanie czy taka nagrzewnica posiada jakakolwiek automatykę, za pomocą której przy określonej temperaturze załączy się.
Czy ktoś z was mógłby polecić taką nagrzewnicę?
A może istnieje inny sposób (GWC brak) oprócz wymiany Luny na bardziej zaawansowany model.?


pozdr
Napisano
Cytat

A może istnieje inny sposób (GWC brak) oprócz wymiany Luny na bardziej zaawansowany model.?


Sposoby
-jeżeli jest łatwy dostęp - to co jakiś czas otworzyć bypass.
-założyć siłownik na bypass i otwierać go co kilka godzin elektrycznie
-grzałeczka ( kilkanaście W) ale - wykonana z kabla samoregulującego
Napisano
Panie Tomaszu ,

O tej grzałeczce juz kiedys slyszalem od Pana (przed zakupem), moglby Pan pokierowac gdzie cos takiego mozna nabyc?
Dodatkowo, czy ta grzalka mialaby byc pomiedzy zewnetrznym filtrem (wlot swiezego powietrza) a Luna?


Ps.- Poza tymi tymi troskami z zamarzaniem - instalacja Luny zrobiona przez Pana ekipe ma sie bardzo dobrze.
Pozdrawiam,
Napisano (edytowany)
Cytat

A jakiej rury i jakiej dlugosci uzyles?
W sumie brzmi ciekawie, pytanie tylko
czy ta rura spelni swoja role przy tempetaturze poddasza ok plus 4-5 stopni.


Średnica 150 mm , około 3,5 metra , alufleks . U mnie w kotłowni 28 st. , ale to powoduje też dogrzewanie powietrza , albo większą rekuperację - jak kto woli.
Przy 4-5 stopniach lepiej dać więcej rurki , ja bym dał 10 i wężykiem icon_biggrin.gif . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Panie Tomaszu ,

O tej grzałeczce juz kiedys slyszalem od Pana (przed zakupem), moglby Pan pokierowac gdzie cos takiego mozna nabyc?
Dodatkowo, czy ta grzalka mialaby byc pomiedzy zewnetrznym filtrem (wlot swiezego powietrza) a Luna?


Ps.- Poza tymi tymi troskami z zamarzaniem - instalacja Luny zrobiona przez Pana ekipe ma sie bardzo dobrze.
Pozdrawiam,


Zrobię Panu coś takiego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...