Skocz do zawartości

Dach przed lukarną


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Ekipa kończy więźbę dachową, powstał jednak problem z dachem przed lukarną, gdyż chcąc ustawić krokwy przed oknem zachodzą one na okno. Proponują mi zmniejszenie już i tak małego okna lub rezygnację z kawałka dachu przed oknem. Na żadną z tych dwóch opcji nie chcę sie zgodzić. Czy spotkał się ktoś z takim problem, proszę o pomoc w jego rozwiązaniu.

Pozdrawiam
Napisano
Można zrobić dach pod oknem. Po bokach okna powstaną uskoki (trójkątne) , które obrobisz blachą. Jan.

Można zrobić dach pod oknem. Po bokach okna powstaną uskoki (trójkątne) , które obrobisz blachą. Jan.
Napisano
Cytat

Mozna takze podniesc cala lukarne do gory lub zdecydowac sie na szerszy parapet przed oknem w lukarnie.




A czy możesz podpowiedzieć jak zamocować ten szerszy parapet, dodam że rozstaw krokiew przed oknem to 155 cm. Rozumiem że należy parapet zrobić z małym ospadkiem od okna. Czy należy dać jakieś dodatkowe wsporniki?

Pozdrawiam
Napisano
Tak - oczywiscie spadek musi byc.
Okno na czyms stoi. U mnie jest to scianka z bet. komorkowego, u Ciebie nie wiem co.
Parapet (a wlasciwie u mnie jest to na razie plyta osb) mam zamocowany do tej scianki a z drugiej strony opiera sie na łacie.
Niestety jeszcze nie wymyslilem z czego zrobic docelowy parapet. Mozna z blachy ale nie jest to zbyt estetyczne.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Tak - oczywiscie spadek musi byc.
Okno na czyms stoi. U mnie jest to scianka z bet. komorkowego, u Ciebie nie wiem co.
Parapet (a wlasciwie u mnie jest to na razie plyta osb) mam zamocowany do tej scianki a z drugiej strony opiera sie na łacie.
Niestety jeszcze nie wymyslilem z czego zrobic docelowy parapet. Mozna z blachy ale nie jest to zbyt estetyczne.
Pozdrawiam.




U mnie okno stoi na ściance kolankowej. Myślałem aby pod oknem od zewnątrz przykręcić do wieńca kawałek krokwi a drugi w połowie długości od okna do deski okapowej (tak by stworzyć tzw. dłuższy parapet) i na tą przestrzeń nabić deski które będą podstawą pod parapet. Z tym że będą one przybite w inne stronę niż podbitka. Będzie on musiał być z blachy innego rozwiązania nie widzę. Dodam że nie bedę miał podbitki z PCV, deski które przybijam od deski okapowej do wysokości murłaty będą stanowiły podbitkę. Dlatego zadałem pytanie jak mam rozwiązać ten problem bo od dołu widać krokwy wychodzące od murłaty i chę by to jakoś wyglądało - jest to lukarna blisko drzwi wejściowych.

Pozdrawiam
Napisano
Też najpierw postawiłem dach nad lukarną, a potem dopiero zabudowałem i wstawiłem okno.



Po postawieniu więźby nie było już sposobu, by murować ścianę szczytową lukarny. Zrobiłem ją z płyt osb. Parapet wyszedł mimochodem, a ta ścianka, ocieplona w przyszłości wełną, będzie chyba najcieplejszą ścianą w całym domu.

Napisano
Rozstaw krokiew obok okna to jak pisałem wcześniej 155 cm. Samo okno ma 120 cm + 2x14 cm na słupki okna + 2X2,5 cm odległość pomiedzy słupkiem a krokwą na ubicie boków lukarny. W planie jest przewidziana krokiew przed oknem mocowana do murłaty, z tym że projektant zaprojektował a ciężko było to wykonać by ta krokiew nie zachodziła na okno. Jestem po rozmowie z kierownikiem i zaproponował także zrobienie dłuzszego parapetu, tylko że nie wypowiedział się jak to wykonać ma się zastanowić i może coś poradzi. Postaram się zrobić zdjęcie może wtedy coś pomożecie.
Pozdrawiam
Napisano
Co znaczy ciężko wykonać?! A kto powiedział, że budowanie to prosta i łatwa rzecz? Jak było w projekcie to należało tak zrobić i kierownik powinien tego dopilnować. Wykonanie jest banalnie proste bo to tak jak wymian. Warunek jeden, że na tym odcinku deska okapowa powinna mieć minimum 4 cm grubości. Dodatkowo można zastosować poziomy wypór. Okno podnieść wyżej lub zmniejszyć. W ostateczności pozostaje szeroki parapet. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...