Skocz do zawartości

Mądry POLAK po szkodzie


Piotr G

Recommended Posts

Wielu ludzi podchodzi do budowy swojego domu w sposób "szybko, tanio, będzie OK"
tylko te "OK" nie zawsze będzie OK w przyszłości...

Nie warto oszczędzać na stanie surowym. Bardzo ważną sprawą są izolacje przeciwwodne, przeciwwigociowe, termiczne.

Drodzy Forumowicze, czy Waszym zdaniem nie warto zbytnio przejmować się stanem surowym a więcej poświęcić instalacjom i wykończeniu? A może jednak profesjonalne podejście do stanu surowego przyniesie w przyszłości zamierzony efekt w postaci braku problemów z grzybami, zawilgoczeniem ect.
Link do komentarza
  Cytat

Oczywiście ze nie warto oszczędzać. Bo to potem dużo kosztuje icon_sad.gif

Odnośnie fundamentów firma która ma mi budować, zaproponowała wylanie ław betonowych z dodatkiem żeby beton nie pił wody. Chca także zrezygnować z bloczków, zaszalować i wylac z gruszki. Oczywiście z tymi dodatkami.

Rozwiń  



widzisz i kwestia tych dodatków jest niezmiernie istotna .
czasami lepiej jest jeśli ich w ogóle nie ma niż mają być niewłaściwe to po 1 a po 2 poziom i technologia wykonania budynków betonowych szczelnych wyklucza wiele przyzwyczajeń budowlanych i reżim wykonania jest ewski
metoda która dopuszcza błędy to wykonanie tego z betonu bez dodatków zaizolowanie z zewnątrz ewentualnie od środka .
natomiast użycie niewłaściwych dodatków wyklucza możliwość zabezpieczenia od wewnątrz w razie popełnienia błędu .
pozdrawiam
Link do komentarza
Nie warto oszczędzać na jakości materiałów w stanie surowym ani na żadnych z etapów budowy których nie można łatwo i bezproblemowo poprawić , zmienić , udoskonalić w przyszłości .... czyli stan surowy , okna, instalacje , tynki , wylewki .

Jeśli chodzi o izolacje fundamentów.... decyzje takie jakie podjęłam spowodowane były nie oszczędnością .... ale przekonaniem o własnej racji . Na razie nie narzekam .

Odnośnie ankiety ..... "solidnie" nie zawsze znaczy drożej .... icon_wink.gif
Link do komentarza
żesz w mordeeeeeeee
Ale temat mój -)
Nie oszczędzaj..............
na wszystkim tym, do czego nie będzie dostępu póxniej łatwego - no tym w użytkowaniu póxniejszym.....
Na drenażu zasypany trudnym do kopania jak rosnie młoda trawka
Na stali zatopionej w fundamencie
Na pustakach wymurowanych na zaprawie już też nie do poprawy

nA DACHÓWCE JUŻ UŁOŻNEJ I NIE ZDEJMOWALNEJ
Na rurach CO i WD-KAN i kątach - alanych i baj, baj
Na wielu, wielu..
Na meblach i lampach nie żałuj - wymienisz....
Panele też -icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...